Skærme
Fijala 3554
17" MAG skærm til 1500kr, er det rigtig sk~
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 27-11-01 09:51

Har fundet en MAG-monitor hos BJ-trading til 1500kr.
BJ-trading har denne beskrivelse:17 MAG 0.25DP TA-786 3 års garanti (ONSITE)
1600x1200

Har dog ikke kunnet finde nogle informationer om den ude på nettet. Det
tætteste jeg kommer på den, er dette:
http://www.mag.com.tw/product/crt_eview_786fs.htm

Er der nogen der kender til denne skærm?

Mvh Stig

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 27-11-01 11:06

Har fundet ud af at skærmen er en OEM MAG skærm.. så den er i virkeligheden
en Proview.
http://www.proviewintl.com/pdoc/ta.htm

Om det gør det værre ved jeg ikke.

Har også overvejet at købe en 19" Samtron 96P istedet, men det er jo også
lige en tusse mere oven i.

Mvh Stig

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-01 14:53

Stig Nørgaard Jepsen wrote:

>Har fundet en MAG-monitor hos BJ-trading til 1500kr.
>BJ-trading har denne beskrivelse:17 MAG 0.25DP TA-786 3 års garanti (ONSITE)
>1600x1200

På en 19" Trinitron er en Dot Pitch på 0.24 hvad der ca. skal til for at
give et optimalt
billede i 1600x1200. Så når skærmen bliver mindre, og samtidig grovere
opløsning,
så bliver du nok utilfreds med kvaliteten.

Jeg har haft Sony 15" skærme der kunne køre 1280x1024 i god kvalitet, så
en god 17" skærm burde også kunne klare 1600x1200 i rimelig kvalitet.

Kører med en Sony G420 19" i 1600x1200@85Hz derhjemme.