Opsætning af server
Fra : Finn Jensen

Dato : 27-11-01 09:08

Hejsa,

Jeg har fået en Apache server op at køre og det virker fint.

Men hvad skal jeg nu have DNS redeligering eller domænelink oder wass?

Og hvad med mine mail.?. Skal jeg have en mailserver selv og hvilken?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Allan Møller

Dato : 27-11-01 15:38

Jeg bruger http://www.gratisdns.dk

> Og hvad med mine mail.?. Skal jeg have en mailserver selv og hvilken?

Jeg bruger Mercur mailserver på mit domæne
http://www.atrium-software.com/english.asp
Det er shareware.

Allan

Fra : Christian Precht Jen~

Dato : 27-11-01 16:26

tja hvis du kom med lidt flere oplysninger vil jeg gerne hjælpe dig!!!

f.eks hvordan er det nu? har du et domæne er der nogen der hoster det nu
eller hvad?

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 27-11-01 18:51

"Christian Precht Jensen" <precht@adr.dk> skrev i en meddelelse
> tja hvis du kom med lidt flere oplysninger vil jeg gerne hjælpe dig!!!
>
> f.eks hvordan er det nu? har du et domæne er der nogen der hoster det nu
> eller hvad?

Jah, det gik jeg ud fra var indlysende ud fra spørgsmålet.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn

Dato : 29-11-01 22:55

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg har fået en Apache server op at køre og det virker fint.

Tillykke, jeg kører også med den.

> Men hvad skal jeg nu have DNS redeligering eller domænelink oder wass?

Du har vel et domænenavn som kan bruges - men det er måske ikke fancy nok..
eller ?

> Og hvad med mine mail.?. Skal jeg have en mailserver selv og hvilken?

Nej da, det er da helt op til dig og hvad du vil. Du kan set fra et teknisk
synspunkt sagtens nøjes med at køre en webser og that's it. Hvis du har en
ADSL router der kører NAT, skal du lave et port forwarding NAT entry på port
80 til din servers interne IP adresse.

Finn (http://fn-net.adsl.dk)