intern/ektern ip (aoe2)
Fra : Dennis Falkenstrøm

Dato : 27-11-01 07:31

Hej Alle

Håber nogle kan hjælpe med at forklare hvorfor jeg ikke kan spille
aoe2 på www.zone.com men godt på lokalnet.

Efter at have læst en del på internettet er jeg kommet frem til at jeg
formentlig har et problem med at min computer har en ip adresse på
internettet og en anden på lokalnettet.

Kan jeg selv gøre noget ved det, eller ligger problemet hos min
udbyder ?

Tekniske detaljer:
Win98, udbyder: kabelnettet.dk, Realtek ethernet netkort, dns-server
195.219.155.5, IP 192.168.1.49, undernetmaske 255.255.255.0, std
gateway/dhcp-server: 192.168.1.1. nodetype: broadcast.
Prg i systray: ICQ, McAfee virusscan, matroxquickdesk samt lydstyre og
opgavestyring.
--
Dennis Falkenstrøm
http://www.falkenstrom.dk

Fra : Highlander

Dato : 27-11-01 15:58

To play the free games on the MSN Gaming Zone using a firewall, proxy
server, Network Address Translation (NAT), or Internet Connection Sharing
(ICS), the following requirements must be met:
Your network administrator must configure your networking software or
hardware to allow the games to pass information through it.

The following TCP ports on the firewall must be open:
6667
28800 - 29000
To verify that these ports are open, please contact your network
administrator or Internet service provider (ISP). If you are the
administrator of the network, please consult the documentation for your
networking software for information about how to open these ports

hvis det ikke hjælper så prøv microsoft support zone
http://support.microsoft.com/support/games/zone/tshoot/default.asp
eller spørg i en af følgede nyhedgrupper :
msnews.microsoft.com /microsoft.public.games.ageofkings ( hvis din IPS ikke
har den gruppe kan du tage den på ms free newsserver : msnews.microsoft.com
alt.games.microsoft.age-og-kings
alt.games.microsoft.zone

Highlander

Dennis Falkenstrøm <auto@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:l4c60u0mngil7ut1opv58seep32ru1cgmg@4ax.com...

Fra : Christian Precht Jen~

Dato : 27-11-01 16:30

øhh okay lad være at bruge de forkortelser her!

hvad fanden er aoe2 et browser spil eller standalone ??? som counterstrike

Og der er ingen problem i at du har en intern og en ekstern ip!!! faktisk
tror jeg 99% af dem på nettet har det sådan, sååå jeg tvivler!
--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht Jensen