Canvas og menu
Fra : Martin Bratbo

Dato : 26-11-01 22:46

I en lille application jeg har lavet er der en grafisk område defineret som
en underklasse til java.awt.Canvas, og en pull down menu der når den åbnes
går ned over Canvas'et. Men i stedet for at vises over Canvas'et forsvinder
menuen "ned bag" canvas et. Er der nogen derude der har en ide om hvad der
bestemmer hvilke componenter der ligger over andre i swing applicationer ??

MVH

Martin bratbo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-01 08:37

Martin Bratbo skrev:

> [...]
>bestemmer hvilke componenter der ligger over andre i swing applicationer ??

Hvis du kun bruger add, bliver menuen en normal komponent som
gemmer sig bag den næste på grund af det automatiske
BorderLayout. I swing hedder kommandoen setJMenuBar. Jeg ved ikke
om den findes i AWT.

Eksempel:

   JFrame frame = new JFrame();
   Container pane = frame.getContentPane();
   ... // menuBar designes
   pane.add(menuBar);
   frame.setJMenuBar(menuBar);

Du kan dog også styre layoutet så menuen bliver synlig, men så
følger dens størrelse vinduets.

--
Bertel

Fra : Morten Enevoldsen

Dato : 27-11-01 19:49

Af din meddelse fremgår ikke om din menu er awt eller swing, men af dit
problem tolker jeg sidstnævnte:) Du bør vide at heavy-weigth componenter
kommer før light-weight component, og awt er heavy og swing (oftest) light.
Og det ligemeget i hvilke orden du tilføjer dem.
Derfor brug enten awt-menu'er eller lad din canvas være af typen swing.

Mvh Morten.