Nogen der har prøvet Ocean Runner pumper? ~
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-11-01 20:31

Hej,

Da jeg langt om længe har taget mig sammen til at starte med saltvand,
vil jeg lige forhøre mig om nogen har erfaring med Ocean Runner
pumperne.
Der findes en model der hedder OR3500 som giver 3500L/t. Den koster
kun kr. 765,- og skulle være et alternativ til Eheim Powerhead. Eheim
er del dyrere(og bedre?), og så bruger de ikke mere strøm end Eheim
pumperne gør.

Nogen der har prøvet dem? Larmer de? Er du holdbare? Giver de den
"lovede" cirkulation?

Havde tænkt mig 2 x OR3500 + 1 x 1200L/t Eheim Powerhead til sumpen.
Det burde være nok, til at tage det værste i et 150L hjørneakvarie.

Derudover kommer der er en Minifloter afskummer med en Schwärzer
luftpumpe(300L/t) i sumpen.

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-11-01 00:55

Thomas Schreiber <schreiber@c.dk> skrev i en
> [...]
> kun kr. 765,- og skulle være et alternativ til Eheim Powerhead. Eheim
> er del dyrere(og bedre?), og så bruger de ikke mere strøm end Eheim

Jeg går i øjeblikket og samler udstyr til et 576 l saltvand, og dertil
har jeg valgt
Aquaclear 5000 powerheads, de giver 3600 l timen og er så godt som
lydløse.
Derud over er de billigere, end Oceanrunner.
Der findes vist også nogle Aquabee der har en ret stor kapacitet.

I stedet for at vælge en cirkulations pumpe med en meget stor effekt,
ville jeg nok vælge
2 eller 3 mindre. Det har den fordel at der ikke bliver så mange zoner med
"dødt" vand uden strøm.
Samtidigt er det meget mere naturligt for fisk og koraller, men
forskellige strømninger.
Nu vil du nok sige, hvordan kan der komme forskellige strøminger i
akvariet, selv om der er 3 pumper,
spørg mig ikke, men jeg kan se i mit eget, at der hele tiden danner sig
strømhvivler forskellige steder i akvariet

Carsten

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 27-11-01 10:40

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> timen og er så godt som lydløse. Derud over er de billigere, end
> Oceanrunner. Der findes vist også nogle Aquabee der har en ret stor

Hvor kommer man billigst og nemmest til Aquaclear powerheads ? Og
findes de i mindre størrelser også ?

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-11-01 12:09

Esben Haabendal Soerensen <esben@haabendal.dk> skrev i en

> Hvor kommer man billigst og nemmest til Aquaclear powerheads ? Og
> findes de i mindre størrelser også ?

Jeg har købt mine i Planteimporten. Hvor du kan få dem i Jylland ved jeg
ikke,
men Planteimporten sender dem da også gerne.

Der findes flere udgaver af dem, den mindste 301 klarer 658 l timen, 402
klarer 1022l,
og 802 giver 1514 l i timen. Disse pumper har en rotor .
derudover findes der to som hedder PH 4000 og 5000, de klarer henholdsvis
1600 og 3600 l
i timen, de her er skovlhjul.

Carsten

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 27-11-01 12:47

> [...]

> rotor . derudover findes der to som hedder PH 4000 og 5000, de
> klarer henholdsvis 1600 og 3600 l i timen, de her er skovlhjul.

Er skovlhjul mere lydløst end rotor ? Ellers nogle væsentlige
"end-user" forskelle ?

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-11-01 14:04

> Er skovlhjul mere lydløst end rotor ? Ellers nogle væsentlige
> "end-user" forskelle ?

Jeg tror ikke at der er nogen forskel i støjen fra pumperne,
men dem med skovlhjul kan løfte vandet, det kan de andre ikke.

Carsten

Fra : Tom Manczak

Dato : 27-11-01 20:19

> Jeg har købt mine i Planteimporten. Hvor du kan få dem i Jylland ved
jeg
> ikke,
> men Planteimporten sender dem da også gerne.

Prøv evt. Akvarie West, de har powerheads billigere end Planteimporten.
Jeg ved dog ikke om han har de helt store 1600L og 3600L /t.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 28-11-01 11:43

"Tom Manczak" <tfishymanczak@12move.dk> writes:

> jeg
>
> Prøv evt. Akvarie West, de har powerheads billigere end Planteimporten.
> Jeg ved dog ikke om han har de helt store 1600L og 3600L /t.

Han har 802 til kun 295 kr, inklusiv porto. Haps :)

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Tom Manczak

Dato : 30-11-01 00:34

> Han har 802 til kun 295 kr, inklusiv porto. Haps :)

Det var sg* billigere end jeg troede...

--

"

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 30-11-01 08:56

> Det var sg* billigere end jeg troede...

Ja ikke ? Jeg har egentlig for lang tid siden overskredet mit
"akvariebudget" for i år, men jeg kunne ikke dy mig for dette tilbud.
Jeg syntes forresten det er et fedt koncept med en webshop hvor
priserne er inklusiv forsendelse. Så kan man uden videre forholde sig
til prisen.

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-11-01 18:46

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> wrote in message

> Han har 802 til kun 295 kr, inklusiv porto. Haps :)

Enig - jeg 'hapser' også.
Hans udvalg af fisk ser slet ikke så tosset ud (når man nu er vant til
at Apistogramma udover de 2-3 mest gængse arter er noget man kun hører
om herovre i Rift-Valley-cichlide-land. Er der nogen i gruppen, der
kender til kvaliteten af hans levende lager?

mvh
Jan

Fra : Tom Manczak

Dato : 02-12-01 00:27

> [...]
> om herovre i Rift-Valley-cichlide-land. Er der nogen i gruppen, der
> kender til kvaliteten af hans levende lager?

Jeg har kun købt skraldemænd hos ham. De smerlinger gør jobbet godt. Men
hans fisk iøvrigt ser meget pæne ud. også akvarierne. Kan da klart
anbefales også til fisk, men desværre er hans udvalg af afrikanere lidt
småt IMHO. Han har ret mange svenske og norske kunder.