Trådløst netværk ?????????
Fra : Johnny Ebsen

Dato : 26-11-01 19:30

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der min. kræves til et trådløst
netværk.
Det drejer sig om et netværk med en bærbar pc'er og en sta. pc'er
Jeg har et trådløst netkort til bærbar'en, men jeg ved ikke hvad jeg skal
have til min sta. pc'er.
Skal der være et acces point? eller kan man nøjes med at købe en trådløs usb
modtager til den sta. pc'er.???
Johnny

Fra : Finn

Dato : 26-11-01 21:36

"Johnny Ebsen" <j.ebsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have til min sta. pc'er.
> Skal der være et acces point? eller kan man nøjes med at købe en trådløs

Ja køb enten en 802.11b enhed til USB eller et pcmcia kort med en PCI til
PCMCIA adapter- det sidste er lidt dyrere. Du behøver ikke et access point
hvis der bare skal etableres forb. mellem din laptop og den stationære pc.
Hvis du skal dele en internet forbindelse uden at ha en PC kørende som
router, er du nødt til at há et access point.

Hvis du skal forbinde de to PC'ere i et hus/lejlighed og de befinder sig i
nærheden af alm. telefonstik, kan man også bruge netværkskort til
telefonstik, såkaldt HomePNA (se http://www.homepna.com).

Finn

Fra : Lars Schmidt

Dato : 28-11-01 09:46

"Finn" <fjerndetfinnstadel@worldonline.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvis du skal forbinde de to PC'ere i et hus/lejlighed og de befinder
> sig i nærheden af alm. telefonstik, kan man også bruge netværkskort til

Hvorfor dog købe et PCMCIA kort, når man kan få PCI kort med 802.11b - og de
er endda meget billigere???

Lars

Fra : Finn

Dato : 29-11-01 22:58

> Hvorfor dog købe et PCMCIA kort, når man kan få PCI kort med 802.11b - og
de
> er endda meget billigere???
>
> Lars

Hvor har du fundet det henne ?

Finn

Fra : supermand

Dato : 29-11-01 23:22

www.edbpriser.dk har en liste over forhandlere :)

Fra : Tommy Kreutzfeldt

Dato : 30-11-01 09:18

Jeg har tvivler på at der er lavet en decideret PCI wireless adapter, alle
mærker jeg kender til bruger en PCI til PCMCIA adapter og så med et PCMCIA
kort isat, og samtlige af de løsninger er dyrere end en USB enhed, hvis du
tænker på Netgears model, vil jeg lige gøre dig opmærksom på at det kun er
en PCI til PCMCIA adapter du køber og du skal derfor have et PCMCIA kort ved
siden af.

Jeg vil klart anbefale dig at købe en USB enhed da du har mulighed for at
flytte lidt rundt på den for at opnå de mest optimale sende/modtage forhold.

Mith

Fra : supermand

Dato : 30-11-01 13:54

www.edbpriser.dk -> netværk -> net-wireless -> pci som søgeord..

Fra : Tommy Kreutzfeldt

Dato : 30-11-01 14:21

Ja og de modeller der kommer frem er :

Compaq: WL210
D-Link: DWL-500
NetGear: MA301GE

Alle tre mærker bruger en PCI til PCMCIA adapter hvori du sætter et PCMCIA
kort i, altså ikke en decideret PCI wireless adapter.

At Compaq og D-Link så har lavet en bundle med en PCI til PCMCIA adapter og
et PCMCIA kort er så noget andet, men USB enheden er somregel billigere end
denne bundle.

Fra : Finn

Dato : 30-11-01 23:21

> Hvis du skal forbinde de to PC'ere i et hus/lejlighed og de befinder sig i
> nærheden af alm. telefonstik, kan man også bruge netværkskort til
> [...]

Har fået sådanne netkort installeret hos mig selv. De virker perfekt. Klart
anbefalelsesværdigt.

Finn