Links i Netscape og Explorer
Fra : Carsten Jessen

Dato : 26-11-01 19:12

Jeg har nogle begynder problemer:

Jeg har benyttet Adobe GoLive til at lave en hjemmeside, men er stødt ind i
nogle problemer.

I dokumentet "research.html" har jeg følgende reference i teksten.

I et andet dokumentet har jeg følgende link:

I explorer virker linket som det skal dvs. research.html åbner og fokus
flyttes ned på siden til min reference. Problemet opstår i Netscape hvor det
eneste der sker er at research.html åbner, men fokus flyttes ikke til min
reference.

Hvad er der galt? Jeg understreger at jeg er absolut begynder.

MVH Carsten

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-11-01 19:25

Hej Carsten

Carsten Jessen wrote:

> I dokumentet "research.html" har jeg følgende reference i teksten.

> Hvad er der galt? Jeg understreger at jeg er absolut begynder.

Mit gæt vil være at det er fordi dit "anchor" er tomt. Prøv at putte
noget i det. F.eks:

<a name="Anchor-39954">En overskrift</a>

Mvh Stig
stig@rockland.dk
http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html

Fra : Lars Henrik Andersen

Dato : 26-11-01 20:26

Stig Nygaard wrote:

> Mit gæt vil være at det er fordi dit "anchor" er tomt. Prøv at putte
> noget i det. F.eks:
> <a name="Anchor-39954">En overskrift</a>

Eller blot &nbsp;

All the best!
Lars

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-11-01 23:01

Stig Nygaard wrote:

> Mit gæt vil være at det er fordi dit "anchor" er tomt. Prøv at putte
> noget i det. F.eks:

Netscape 4 (4,76 i hvert fald) kan godt håndtere "tomme" anchors. Mit
gæt er, at bindestregen driller.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Carsten Jessen

Dato : 27-11-01 21:19

> [...]
> Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
> jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Tak for de forskellige forslag, men problemet er desværre ikke løst endnu.
Jeg har skudt mig ind på at problemet opstår fordi referencen kaldes fra at
eksternt dokument. Hvis jeg placerer linket på det samme dokument som
referencen fungerer det fint i både Explorer og Netscape (både med
bindestreger osv.)

Jeg håber dette kan hjælpe jer (mig til at finde en løsning.

MVH Carsten

Fra : Lars Henrik Andersen

Dato : 27-11-01 21:58

Carsten Jessen wrote:

> [...]
> bindestreger osv.)
> Jeg håber dette kan hjælpe jer (mig til at finde en løsning.

Hmmm, det virker da ellers fint hos mig. Har gjort følgende:
Det eksterne dokument ser sådan ud:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Nothing</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML>

---

research.html ser sådan ud:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Nothing</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<A NAME="Anchor-39954">&nbsp;</A><BR>
Her starter teksten
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
<BR><BR>
Bla Bla<BR>
</BODY>
</HTML>

---

Det kan jeg få til at virke i mit Netscape-program (ver. 4.77), så hvis du har
opbygget det på nogenlunde den måde, så forstår jeg ikke helt, hvorfor det ikke
virker ved dig.

All the best!
Lars

Fra : Carsten Jessen

Dato : 27-11-01 22:35

"Lars Henrik Andersen" <lha@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bla Bla<BR>
> <BR><BR>
> Bla Bla<BR>
> <BR><BR>
> Bla Bla<BR>
> <BR><BR>
> Bla Bla<BR>
> </BODY>
> </HTML>
>
> ---
>
> Det kan jeg få til at virke i mit Netscape-program (ver. 4.77), så hvis du
har
> opbygget det på nogenlunde den måde, så forstår jeg ikke helt, hvorfor det

Hej Lars
Ja, det kan jeg kun give dig ret i. Dit eksempel virker også i min browser.
Jeg har prøvet at overføre princippet i eksemplet til min koden for min side
og så virker det ikke (jeg er ret sikker på at jeg har skrevet rigtigt af
fra dit eksempel). Den eneste forskel jeg kan få øje på er at min original
reference ligger på et "layer2" hvilket ikke er tilfældet i dit eksempel.
Kan dette være problemet og hvad er i så fald løsningen?

MVH Carsten

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-01 23:07

Carsten Jessen <c.je@get2net.dk> skrev

> Den eneste forskel jeg kan få øje på er at min original
> reference ligger på et "layer2" hvilket ikke er tilfældet i
> dit eksempel.

Har du ikke et link til din side - så er det meget nemmere
at fejlsøge?

--
Allan

Fra : Carsten Jessen

Dato : 28-11-01 01:30

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> Carsten Jessen <c.je@get2net.dk> skrev

> Har du ikke et link til din side - så er det meget nemmere
> at fejlsøge?
>
> --
> Allan

Hej Allan
Der ligger et udkast på
http://jessen.hjem.wanadoo.dk

De links der ikke virker findes under "Staff" og linker til "Research"

MVH Carsten

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-11-01 03:14

Carsten Jessen <c.je@get2net.dk> skrev

> De links der ikke virker findes under "Staff" og linker
> til "Research"

Problemet ligger i at du har

#layer1 { position: absolute; osv...

hvilket slet ikke er nødvendigt for dit design.

Slet derfor hele din <style> (eller brug den hellere på det den
skal bruges til - formatering af siden) og <div id="layer1"> og
så videre - så burde det fungere.

--
Allan,
som endnu engang har konstateret at Golive laver noget frygtelig

Fra : Carsten Jessen

Dato : 28-11-01 23:23

> [...]
> som endnu engang har konstateret at Golive laver noget frygtelig
> kode som skaber en masse problemer, fylder for meget og kan

Hej Allan
Så fik jeg ryddet op i alle mine forskellige layers og det var som du skrev
dét der var løsningen. Tak for hjælpen.

MVH Carsten

Fra : Rune Glerup

Dato : 27-11-01 22:16

Carsten Jessen skrev:

> Hvad er der galt? Jeg understreger at jeg er absolut begynder.

Jeg har, når jeg har arbejdet med bogmærker, bidt mærke i, at Explorer
ikke skelner mellem store og små bogstaver, mens Netscape gør. Prøv at
checke om de 2 navne er 100% ens - også mht. store og små bogstaver.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Vertikal centrering? Se <http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .