Sten opbygninger
Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 26-11-01 17:05

Hej med jer...

Har læst i en bog at evt. sten opbygninger ikke må røre ruden i akvariet, er
det rigtigt???

/Mikkel

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-11-01 17:15

JA!!

Stenene vil ridse ruden og presse på ruden hvilket kan medføre brud på
glasset = meget vand i stuen

Løsningen på dette er at bruge Silikone mellem sten og glas så de ikke
er i direkte kontakt, dette skal jo så selvfølgelig laves inden der
hældes vand i, plus silikonen skal have ro i nogle dage inden der
kommes vand i.

Det kan til enhver tid fjernes igen.

Mvh.
Jesper

Fra : thomas schreiber

Dato : 26-11-01 17:30

Til sideruderne er silikone at foretrække, men til bunden ville jeg nok
vælge små stykker flamingo,
som du lægger under "bærefladerne". Du behøver ikke at dække hele bunden
til, men kun der hvor
stenen ville røre bunden.

Håber det hjalp.

/Thomas

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-11-01 00:35

Jesper Bohmann <maredk@yahoo.com> skrev i en
> [...]
> er i direkte kontakt, dette skal jo så selvfølgelig laves inden der
> hældes vand i, plus silikonen skal have ro i nogle dage inden der

Det kan sagens lade sig gøre at have stene liggende ned mod glasset,
blot skal du lægge stenene i som det første og så siden hen stoppe grus
ind mellem
stenene, men selvfølgelig ikke under dem.

Jeg har gjort en hel anden ting, som det første har jeg lagt et
bundfilter, som ikke behøver at fylde
hele bunden, da det jo kun er stenene der behøver støtte. Det har
fordelen frem for flamingo,
at det ikke har nogen opdrift.

Carsten

Fra : Franck

Dato : 27-11-01 09:11

En anden god ide er at klippe et gammelt "liggeunderlag" de her fra teltet.
Det kan så ligges både under stene og mellem sideruder og sten .
det virker .

Hilsen Franck.