Edit celle / JTextArea
Fra : Morten Rasmussen

Dato : 26-11-01 15:04

Hej

Jeg vil gerne have en 'windows standard' implementeret i min tabel, således
at man overskriver en celle fremfor bare at tilføje de nye tegn til cellen -
når man begynder på at taste.

Har dette noget med en tabel opsætning at gøre, eller er det en opsætning på
celle niveau (ex. som en JTextArea)?

Jeg har uden held forsøgt at finde en slage 'beforeEdit' event på enten
tabellen eller cellekomponenten, der så kunne blive sat til at markere hele
cellen op - men uden held!

Er der mon hjælp at hente her?

På forhånd tak.

Mvh. Morten

Fra : Lars Dam

Dato : 26-11-01 17:52

On Mon, 26 Nov 2001 15:04:10 +0100, "Morten Rasmussen" <mra@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>tabellen eller cellekomponenten, der så kunne blive sat til at markere hele

Smid en focus listener på din celle komponent. Når den får focus, så
lav en 'cellekomponent.selectAll()'.

>Er der mon hjælp at hente her?
>
>På forhånd tak.
>
>Mvh. Morten

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 27-11-01 12:54

> Smid en focus listener på din celle komponent. Når den får focus, så

> lav en 'cellekomponent.selectAll()'.

Det har jeg også gjort ( public void focusGained(FocusEvent e) ), og det
virker når man klikker med musen. Men når man flytter den aktiv celle vha.
piltasterne, og pludselig bare begynder at taste så er det således at at de
nye tegn bare tilføjes i enden på de gamle!!?

/Morten