The Score (spoiler)
Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 26-11-01 13:27

The Score er bare gedigent håndværk. Robert de Niro er knapt så spooky og laver
knapt så mange grimasser, som han plejer at gøre, og det er nok første gang, at
jeg har tænkt; "Gad vide, om Robert De Niro bliver røvet i denne film?".
Edward Norton var 100% overbevisende som manden, der egentlig bare gerne ville
have lidt respekt. Skræmmende, som han kan gå fra at være barmhjertighedsstof
til at trække sin gun og sige, "You're a good man. I don't want to hurt you".
Og Marlon Brando....ja, Marlon Brando er jo bare Marlon Brando.
Slutningen forekom mig at være lidt brat. Om det så er fordi, jeg gerne vil
gelejdes stille og blidt ud ad biografen via den aristoteliske dramaturgi, det
ved jeg ikke. Jeg tænker stadigvæk, at jeg nødig ville gøre Edward Norton
rigtig, rigtig vred. Ligegyldigt om han så er nok så meget efterlyst.
En mærkelig oplevelse, hvor De Niro næsten er en flink mand, og hvor Edward
Norton har den extra-spooky rolle.
Ikris

--
Posted from [213.129.5.143]

Fra : Anders Nielsen

Dato : 26-11-01 16:23

Ingrid Kristensen <ikris@excite.ca> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0bdce26668bf133bfe2c9db5e780122.35595@mygate.mailgate.org.
> [...]
> rigtig, rigtig vred. Ligegyldigt om han så er nok så meget efterlyst.
> En mærkelig oplevelse, hvor De Niro næsten er en flink mand, og hvor

The score er det værste gang forudsigelige crap spækket med lamme klicheer
set 346 milliarder gange før

vh Anders

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 27-11-01 07:50

"Anders Nielsen" skrev i en meddelelse

> The score er det værste gang forudsigelige crap spækket med lamme klicheer
> set 346 milliarder gange før

Havde du regnet med andet? Jeg synes da det var god underholdning. Robert de
Niro spiller vel efterhånden nærmest sig selv i sådan en rolle, så det kan
vel ikke komme bag på nogen. Der ud over, kan man da så glæde sig over, at
Norton faktisk gør det ligeså fremragende i denne film som i så mange andre
film. OK handlingen er da ikke original, men altså hvad er efterhånden det.
Jeg syntes overordnet det var god underholdning - den slags film hvor du
præcis får hvad du forventer og hvad du har betalt for: 2 timers
underholdning, som du ikke behøver at bruge mere tid på hvis ikke du
gider.... så dan er det da med de fleste film.

Kåre

Fra : Anders Nielsen

Dato : 27-11-01 21:04

Kåre Weng Madsen <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tvddg$sph$1@sunsite.dk...

> Havde du regnet med andet?
Kan godt være jeg måske havde regnet med en ny Heat eller noed, either way
blev jeg skuffet.

> Jeg synes da det var god underholdning. Robert de
> Niro spiller vel efterhånden nærmest sig selv i sådan en rolle, så det kan
> vel ikke komme bag på nogen
True

> [...]
andre
> film. OK handlingen er da ikke original, men altså hvad er efterhånden
Den time eller hvor lang tid det tog før de kom igang med røveriet var
mildest talt røvkedelig.
Selve røveriet var da interessant nok men den "twist" der kom kunne man
spotte a mile away. Ikke specielt involverende imo

> [...]
> underholdning, som du ikke behøver at bruge mere tid på hvis ikke du
> gider.... så dan er det da med de fleste film.

Måske er jeg for picky men der skal mere til at underholde mig. Ingen
fantasi. Ingen opfindsomhed. Bare en stank af en dårlig (god?) pengemaskine
på fulde hammer.
Jeg har efterhånden svært ved at finde "god" underholdning i amerikanske
film, der er i hvert fald langt imellem dem... år.. næsten dekader :(

vh Anders

Fra : Anders Nielsen

Dato : 27-11-01 21:13

Anders Nielsen <columbo@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c03f0c8$0$771$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> klicheer

> Kan godt være jeg måske havde regnet med en ny Heat eller noed, either way

ups fik vist for meget af den oprindelige meddelelse med, ville ikke sige
"true" til god underholdning :) men bare til de niro (som jo altid redder om
ikke andet så sin egen rolle. Scriptet er svært at redde ene mand)

vh Anders

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 28-11-01 11:55

> [...]
> Jeg har efterhånden svært ved at finde "god" underholdning i amerikanske
> film, der er i hvert fald langt imellem dem... år.. næsten dekader :(

Tænk, jeg synes, at farveholdningen og hele scenografien i The Score var meget
gennemtænkt og stilren. Det spændende i filmen var i høj grad de tre
hovedpersoners forhold til hinanden og ikke selve kuppet. Der var tale om et
psykologisk magt- og tillidsspil, og jeg synes, at alle tre, Marlon Brando,
Robert De Niro og Edward Norton leverede varen til fulde. Ikke en film, man
tænker over de næste 2-3 uger men indenfor præmisserne for en rigtig god
spændingsfilm, synes jeg, at det var rigtig godt håndværk.
Ikris

--
Posted from [213.129.5.150]