Dir i PHP
Fra : Frank Nørvig

Dato : 26-11-01 12:28

Hejsa

Hvis jeg har en mappe med en masse .jpg filer som alle starter med "TN_", er
det så muligt at få PHP til at lave en dir over disse, så jeg kan lave en
auto-genereret side med thumbnails?

Mvh Frank

Fra : Lars

Dato : 26-11-01 13:21

> [...]
er
> det så muligt at få PHP til at lave en dir over disse, så jeg kan lave en

Yeps:

http://dk.php.net/readdir

=)
--
---
Lars

Fra : Frank Nørvig

Dato : 26-11-01 13:51

> http://dk.php.net/readdir

Hmm, den havde jeg vist fuldstændig overset. Mange tak!
Er der ikke mulighed for at sige den kun skal liste *.jpg ? Eller skal man
selv sortere det ud bagefter?

Mvh Frank

Fra : Lars

Dato : 26-11-01 14:04

> Hmm, den havde jeg vist fuldstændig overset. Mange tak!
> Er der ikke mulighed for at sige den kun skal liste *.jpg ? Eller skal man
> selv sortere det ud bagefter?

=) Du er desværre nødt til at sortere selv, men med noget a la dette:

$handle = opendir('.');
while (false !== ($file = readdir($handle)))
{
if (is_file($file) && preg_match('/^tn_/i',$file))
{
echo "$file\n";
}
}
closedir($handle);

Så burde den være der ;)

--
---

Fra : Frank Nørvig

Dato : 26-11-01 14:25

> =) Du er desværre nødt til at sortere selv, men med noget a la dette:
> Så burde den være der ;)

Alle tiders! Mange tak :)

- Frank

Fra : Dan Molberg

Dato : 26-11-01 13:37

"Frank Nørvig" <frank.norvig@dk.wilsonlog.com> wrote in message
> [...]
er
> det så muligt at få PHP til at lave en dir over disse, så jeg kan lave en
Denne gør det, bruger MySQL
http://beyond.repair.dk/Download.phtml?File=PhotoAlbum.zip
Denne gør det også, bruger MySQL og GDlib (til selv at lave thumbnails):
http://beyond.repair.dk/Download.phtml?File=PhotoAlbumBeta.zip