preg_match er ikke min ven
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 26-11-01 12:18

Hejsa

Jeg skal have valideret nogle email-adresser. Jeg har i forvejen en
function, der kan validere domæne-navne, så jeg behøver bare at validere
teksten foran "@". Denne tekst må (vist nok) indeholde:
1) Tal
2) Bogstaver
3) _ og . (så længe disse tegn ikke står forrest eller bagerst)

Dvs. følgende emailadresser er lovlige:
henning@bla.com, henning_er_min_ven@bla.com, henning.er.en.fetaost@bla.com

Men disse er ulovlige:
hen-ning@bla.com, _henning@bla.com, .henning@bla.com, henning_@bla.com

Jeg har konstrueret følgende kald af preg_match:
preg_match("/^ [a-z0-9]+ ( (.|_)* [a-z0-9]+ )* $/x", $first_part_of_email)

Meningen er at det skal matche efter følgende opskrift:
bogstaver> ) <slut>
hvor #(<hej>) betyder 0 eller flere forekomster af <hej>... det virker
næsten.

Hvorfor godtager det "hen-ning" i adressen hen-ning@bla.com?

Mvh. Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-11-01 19:03

On Mon, 26 Nov 2001 12:18:26 +0100, "Thomas Lindgaard"
<thomas@dnspilot.com> wrote:

>preg_match("/^ [a-z0-9]+ ( (.|_)* [a-z0-9]+ )* $/x", $first_part_of_email)

Punktum (.) matcher et vilkårligt tegn.

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-11-01 14:20

Peter Brodersen wrote:

> Punktum (.) matcher et vilkårligt tegn.
>
> --
> - Peter Brodersen

Hehe - du er min ven :)

--
/Thomas - e-mail: u972035@daimi.au.dk
homepage: http://www.daimi.au.dk/~u972035

Uanset hvordan man drejer sig, så vender røven bagud

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 29-11-01 08:27

> Men disse er ulovlige:
> hen-ning@bla.com,

Man kan da godt have sådan en e-mail, kan man ikke?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-11-01 12:52

Davs

> Man kan da godt have sådan en e-mail, kan man ikke?

Det ved jeg ikke rigtig? Man kan godt have bindestreg i efternavnet, men jeg
ved ikke, om det må forekomme i fornavnet...

Er der en klog fætter i verden, som kan afslutte den diskussion?

/Thomas

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 04-12-01 19:14

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> skrev

> Det ved jeg ikke rigtig? Man kan godt have bindestreg i efternavnet, men
jeg
> ved ikke, om det må forekomme i fornavnet...
>
> Er der en klog fætter i verden, som kan afslutte den diskussion?

www.artificial-dreams.dk

forskellen mellem domainet og XXX@ er så vidt jeg husker kun at du ikke må
have _ i et domainnavn. Jeg vil derimod ikke lægge hovedet på blokken ang.
punktum i et domainnavn.

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 04-12-01 19:15

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev

> forskellen mellem domainet og XXX@ er så vidt jeg husker kun at du ikke må
> have _ i et domainnavn. Jeg vil derimod ikke lægge hovedet på blokken ang.
> punktum i et domainnavn.

I øvrigt må du gerne have en e-mail adresse, der starter med _

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 06-12-01 19:24

> I øvrigt må du gerne have en e-mail adresse, der starter med _

Oki - den er taget til efterretning

/Thomas

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 04-12-01 21:24

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Kim Emax -
ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> just offered me, he
muttered some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Jeg vil derimod ikke lægge hovedet på blokken ang. punktum i et domainnavn.

uhm, selvfølgelig kan du ikke have punktum i et domænenavn. Så bliver
det (før punktummet) jo et subdomæne. :)
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 04-12-01 22:57

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> skrev

> uhm, selvfølgelig kan du ikke have punktum i et domænenavn. Så bliver
> det (før punktummet) jo et subdomæne. :)

ahhh... øf kårs

Kim