Hjælp til fluefiskeri?
Fra : Tina

Dato : 26-11-01 09:48

Hejsa NG

Jeg overvejer at købe en ny fluestang til min kæreste i julegave, men jeg
aner ikke en meter omkring srænger eller om fluefiskeri.

Han er rimlig inde i fluefiskeri, så han skal ikke have en begynder stang
men en lidt mere proof.

Men hvilken stang kan i anbefale???

Den må godt være i rimlig prisleje, omkring 800 kr eller måske 1000 kr.

Mvh.
Tina

Fra : Anders og Berit

Dato : 26-11-01 11:26

Hvor og hvad plejer han at fiske?

Anders

Fra : Tina

Dato : 26-11-01 12:32

aner det ikke.
Jeg ved ikke en skid om det.

Men hvilken stænger vil du anbefale??

Fra : Anders og Berit

Dato : 27-11-01 07:59

Så vil jeg anbefale dig ligesom Niels Ebbesen. Vær lidt kreativ med
overdragelsen af checken.

Med fluestænger er det sådan at det er meget individuelt hvad folk kan lide.
Og ingen er egnede til det samme fiskeri.

Held og lykke med gaven

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-11-01 12:01

Tina wrote:

> [...]
> stang men en lidt mere proof.
>
> Men hvilken stang kan i anbefale???
>
> Den må godt være i rimlig prisleje, omkring 800 kr eller måske 1000 kr.

Hvis du går ud og køber en fiskestang til din kæreste, så må du forudse
at han køber en kjole til dig næste år, og så må du acceptere og bruge
den, uanset om den passer dig helt og om du ka' li den eller ej....:)

Det bedste råd til dig er - at du skal gi' ham et gavekort eller en
check, for du kan ikke vælge rigtigt, det er nemlig komplet umuligt at
vurdere hvilken type aktion der passer til din kærestes kastestil.

Det bedste er at du gir' ham en check, så han ikke er bundet til en
bestemt forretning, for så kan han frit vælge på markedet i januar når
priserne er lave.

Du kan lave en lang pakke med en bambuspind, på den kan du så binde en
snørre med krog, på krogen kan du sætte en kuvert med checken, så lugter
det da lidt af fisk...:)

Fra : Simon - DAS01

Dato : 26-11-01 12:46

> Hvis du går ud og køber en fiskestang til din kæreste, så må du forudse
> at han køber en kjole til dig næste år, og så må du acceptere og bruge
> den, uanset om den passer dig helt og om du ka' li den eller ej....:)

Jeg er helt enig, det er meget individuelt hvilke stænger man bruger, jeg er
selv lidt ny indenfor fluefiskeri, men syens at have erfaret at de gode
stænger koster ~1800kr... nu tænker jeg på LOOP stænger som jeg er faldet
for, men du bør nok enten spørge din kæreste til råds eller give ham en
check.... men ellers kan han vel gå ned og bytte den ??

mvh.SImon

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-11-01 14:07

Simon - DAS01 wrote:

> ...................cut................, men syens at have erfaret
> at de gode stænger koster ~1800kr... nu tænker jeg på LOOP stænger
> som jeg er faldet for, .........cut............

Shyyy.... kærester og koner skal slet ikke vide hvad gode "fiskepinde"
koster, for så skal de bare ha' en ny garderobe hver gang man køber sig
en ny "fiskepind", min bedre halvdel lever lykkeligt i den tro, at en
"fiskepind" koster mellem to - tre hundrede kroner.....:)))

Fra : Jens B.

Dato : 26-11-01 14:32

> [...]
> en ny "fiskepind", min bedre halvdel lever lykkeligt i den tro, at en
> "fiskepind" koster mellem to - tre hundrede kroner.....:)))

Det var da nogle rasende dyre stænger, du benytter. Mine koster det samme,
men _INKL_ hjul, så jeg må jo være meget bedre til at handle end dig

--
-Jens B.
Laksefiskeri på Bornholm: www.bruun.com/jens/bornholm.htm

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-11-01 14:55

"Jens B." wrote:

> Det var da nogle rasende dyre stænger, du benytter. Mine koster det
> samme, men _INKL_ hjul, så jeg må jo være meget bedre til at handle
> end dig

Det er nok fordi jeg er til Hardy og Orvis......:)))

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 26-11-01 16:08

"Jens B." <*fjernmig*jens@*fjernmig*bruun.com> wrote in message
> Det var da nogle rasende dyre stænger, du benytter. Mine koster det samme,
> men _INKL_ hjul, så jeg må jo være meget bedre til at handle end dig

En fluestang til 1800,- er nu stadigvæk, hvad branchen kalder for en "value
fly rod" - tjek fx. lige priserne for Orvis', Sage's eller Thomas & Thomas'
topserier. ;) Men mindre kan selvfølgelig også gøre det...

Mvh.

Martin

Fra : Simon...

Dato : 27-11-01 20:14

> [...]
Thomas'
> topserier. ;) Men mindre kan selvfølgelig også gøre det...
ja mindre kan godt gøre det, men jeg forstod på det hele han var øvet, og nu
er jeg ikke selv stormester, meeen en øvet vil nok gå
efter en kvalitetsstang...

men point taken mht. ikke at sige til konen hvad pinden koster :)

mvh.Simon

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-11-01 20:46

"Simon..." wrote:

> men point taken mht. ikke at sige til konen hvad pinden koster :)

Ja for hel... der var engang en grejhandler der havde puttet kassebonen
ned i bæreposen - jeg har ikke handlet der siden den oplevelse...:)

Fra : Simon...

Dato : 28-11-01 11:19

> Ja for hel... der var engang en grejhandler der havde puttet kassebonen
> ned i bæreposen - jeg har ikke handlet der siden den oplevelse...:)
;)

Fra : Claus

Dato : 02-12-01 20:20

Hold da kæft for en forsamling!
I er totalt uærlige overfor jeres bedre halvdele, og i køber alle
sammen kun det aller dyreste udstyr.
Jeg vil ikke påstå at jeg er specielt expert, men jeg har da
efterhånden fået fisket lidt, og jeg synes altså at man kan få
udmærkede stænger i mellemklassen. En stang i topklassen er
selvfølgelig lækker, men hvor meget af prisen er egentlig for navn og
finish?
Jeg holder mig til Scierra når det skal være fint, og det er jeg ikke
gået galt af endnu.
Derudover vil jeg da anbefale "bambustricket", han vil sikkert gerne
selv købe stangen; det er da også en del af fornøjelsen

Claus

PS: Jeg kunne da ikke drømme om at fortælle min bedre halvdel hvor
mange penge jeg har stående i grej...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-12-01 21:00

Claus wrote:

> PS: Jeg kunne da ikke drømme om at fortælle min bedre halvdel hvor
> mange penge jeg har stående i grej...

Nå - du er jo ikke en hattenål bedre end os andre, så hvorfor spiller du
så hellig...?

Fra : Claus

Dato : 02-12-01 21:08

Een ting er at undlade at fortælle om det, en anden er direkte at
fortælle usandheder.
Meen - det var nu mest ment som en morsomhed (det første jeg skrev) -
dog nok spildt på dig!

Claus

Fra : Henric

Dato : 26-11-01 14:35

Det är ju precis som Niels och de andra skriver men skall jag tvunget
rekomendera ett hyfsat billgt spö som jag tycker om, blir det "kastmaskinen"
Pool12 SSD. Kanske lite för styvt men detta är en smaksak. Jag tycker själv
bra om det spöt även om jag skall komplettera med ett något "känsligare" spö
så småningom.
Sedan är det ju det här med klassen på spöt... Om din käresta fiskar vid
kusten efter havsöring eller kanske gädda och liknande tyngre fiske hade nog
WF 6-7 varit mitt val och om han mest skall fiska i sjöar, åar eller dammar
så kan du gå ner en eller ett par klasser. Enklast för dig är nog att luska
reda på vad han skall fiska och så stövla ner till närmsta butik och låta
dem göra sitt jobb.
Köp en lina till det nya spöt också så blir han glad. Jag köpte en
andrasorteringslina för en 100-lapp senast och den fiskar jag precis lika
bra eller dåligt med som en fullprislina. På den svenska nätbutiken
http://www.dan-tackel.com/ har dom billiga andrasorteringslinor. Linbyte
oavsett orsak är policy.
Mvh Henric

Fra : HB Nielsen

Dato : 08-12-01 00:04

Hej Tina
Jeg vil anbefale at du går ind til en grejforhandler og siger at du gerne
ville se på en fluestang i prisleje 500 - 800 kr.
Du skal spørge om de har en stang i klasse 6#7 som passer til både sø, å,
kyst og P&T så er jeg sikker på at vedkommene vil hjælpe dig med at få den
stang som din kærste har brug for.

Hilsen HB & Rasmus

--

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CowShit: http://www.fusk.subnet.dk

Fra : Lars Overgaard

Dato : 27-12-01 17:08

HB Nielsen wrote:

> [...]
> kyst og P&T så er jeg sikker på at vedkommene vil hjælpe dig med at få den

Jeg er så Tinas kæreste og dermed også den heldige modtager af gaven.

Tina havde fundet en stang, der matcher mine krav 100%. Faktisk havde hun
også fundet er hjul og en line, så jeg er en temmelig glad mand.

Nu glæder jeg mig bare til at komme ud og vifte med den.

/Lars