Føljeton'en om min "ensomme killing" forts~
Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-11-01 09:53

Hej gruppe,

så tog vi springet og anskaffede os kat nr. 2. Kat nr. 1 (Bagheera, som
er en Maine Coon) har haft en uge til at blive "ven" med sit nye hjem og
det gik over al forventning. Så fandt vi en skovkattekilling født samme
dag som ham, men hun er altså dobbelt så stor *LOL*! Det er nu ikke
fordi han ikke spiser, men han spiser ikke særlig koncentreret når han
gør det. Der er alt for meget andet der er spændende.....

Nå, den lille nye mis som hedder Ce'Nedra har ikke haft helt så meget
menneskekontakt som Bagheera har og umiddelbart er det vist ikke hendes
hjerne der tynger hende mest . Hver gang man kommer hen til hende
hvæser hun helt vildt, men når man begynder at kæle med hende spinder
hun uhæmmet og ser begejstret ud. Går man så i 5 minutter for at komme
tilbage igen så hvæser hun ad en igen - manglende korttidshukommelse??
Hun har boet på badeværelset siden lørdag eftermiddag og i går aftes
begav hun sig så ud på vandring i lejligheden, helt selvstændigt.
Bagheera blev lettere fornærmet da han gik ud i "sit" køkken og opdagede
at hun stod der.... Det er svært at lade være med at grine ad den lille
skid der står og puster sig op og knurrer og hvæser helt vildt - mens
Ce'Nedra bare kigger på ham med store øjne og er enormt nysgerrig efter
at hilse på ham!! I går aftes lagde hun sig i Bagheeras kasse og rullede
sig begejstret i hans pude og tæppe...lidt provokerende synes jeg nok...
Vi håber selvfølgelig at de i løbet af en uges tid bliver de bedste
venner, men foreløbig holder vi dem hver for sig når vi ikke er hjemme -
sådan af sikkerhedshensyn!!

Misselige hilsner fra Pernille, Bagheera og Ce'Nedra!

Fra : Helle_Andersen

Dato : 26-11-01 11:03

"Pernille Scharff" skrev d. 26-11-01 09:53 dette indlæg :
> [...]
> Nå, den lille nye mis som hedder Ce'Nedra har ikke haft helt så meget
> menneskekontakt som Bagheera har og umiddelbart er det vist ikke

Hej Pernille og tillykke med den "lille" ny Det lyder som om, at det
nok skal blive en succes.

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det ikke behøver at betyde, at hun
ikke har haft så meget menneskelig kontakt, som han, blot fordi hun er
mere reserveret. Jeg fik et kuld aby-killinger 30/5 og de 3 killinger
var meget forskellige. Begge hankattene hoppede gladeligt rundt på folk,
mens hunmissen var noget reserveret og sagtens kunne finde på at hvæse
af fremmede mennesker - og de havde absolut alle 3 fået den samme
kontakt. Jeg inviterede en frygtelig masse gæster for at vænne hende til
det og i dag elsker hun, når det kommer gæster og spinder som en
symaskine og gør sig lækker, så hun har absolut ændret sig radikalt. Men
det krævede altså noget mere arbejde og omtanke end med de andre 2
rødder.

Hilsen Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Denise

Dato : 26-11-01 11:51

Hej Helle
How goes?

> [...]
> symaskine og gør sig lækker, så hun har absolut ændret sig radikalt. Men
> det krævede altså noget mere arbejde og omtanke end med de andre 2

Ja igen, hankatte er mere lige ud af landevejen. Nogle synes hunkatte er
mere spændende fordi de er sværere at regne ud, de har jo en anden
mere "piget/hys" opførsel, og nogle synes også hunkatte er mere kærlige.
Jeg synes jeg har problemer nok med at prøve og regne de 2 drenge ud,
til at jeg vil bruge yderligere tid på at regne en hunkat ud
Molly har jeg bare accepteret er en "hun-hys", der i tide og utide
langer drengene lussinger og hvæs, nogle gange fortjente men andre gange
forsøger
de at være venlige, men så alligevel aner de ikke hvad hun kan finde på,
måske
et slik på panden men det kan ligesågodt være en lussing der falder af.
Så af hensyn til tidnød foretrækker jeg altså drenge.
Hilsen Denise
ikke.

Fra : Helle_Andersen

Dato : 26-11-01 12:55

"Denise" skrev d. 26-11-01 11:51 dette indlæg :
> [...]
af.
> Så af hensyn til tidnød foretrækker jeg altså drenge.

Hej Denise

Jamen, sådan er Namacoola-pigen slet ikke Hun har absolut ingen
humørsvingninger og banker aldrig de andre katte - tværtimod er hun en
rigtig puttegris

Namacoola bliver kun sur, når hun bliver provokeret og så siger hun fra
og det er jo fint, da hun ellers for længst var blevet tromlet
fuldstændigt af de dumme, voldsomme drenge.

Så nej, jeg bruger absolut ikke tid på, at regne den lille tøs ud - hun
er meget psykisk stabil.

Hilsen Helle
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Denise

Dato : 26-11-01 13:14

Hej Helle

> Jamen, sådan er Namacoola-pigen slet ikke Hun har absolut ingen
> humørsvingninger og banker aldrig de andre katte - tværtimod er hun en
> rigtig puttegris

Dejligt, men hun kan jo nå at lære det endnu, hun er jo ikke så gammel.
Da Molly kun havde Coriander (og Fennikel) var hun også så søøøød,
og puttenutte, indtil hun mødte de grimme somali-katte med de underlige
silkehår.

> Så nej, jeg bruger absolut ikke tid på, at regne den lille tøs ud - hun
> er meget psykisk stabil.

Jada, Molly er skam også psykisk stabil, hun forudser bare det værste,
de andre kan finde på, så er man jo helgarderet, så selvom de er
psykiske stabile, kan de jo godt være/blive til nogle "bitches".

Hilsen Denise

Fra : Helle_Andersen

Dato : 26-11-01 13:42

"Denise" skrev d. 26-11-01 13:14 dette indlæg :
> [...]
> Da Molly kun havde Coriander (og Fennikel) var hun også så søøøød,
> og puttenutte, indtil hun mødte de grimme somali-katte med de

Man skal jo aldrig sige aldrig, men det ville undre mig meget om hun
ændrede sig. Hun har jo boet hos opdrætteren i 1 ½ måned og der har hun
vist mødt en del "møgkællinger" (kærligt ment !) og Chabél, Kesto og
Eika er bestemt også en prøvelse til tider Så hun er vist godt
hærdet - og hun er jo neutraliseret, så hun vil ikke ændre temperament
fordi hun bliver kønsmoden.

> Jada, Molly er skam også psykisk stabil, hun forudser bare det værste,
> de andre kan finde på, så er man jo helgarderet, så selvom de er
> psykiske stabile, kan de jo godt være/blive til nogle "bitches".

Ups, jeg mente selvfølgelig ikke, at Molly er psykisk ustabil - min
formulering var vist lidt klodset Jeg mente blot, at Namacoola ikke
viser nogen udsving i sit temperament og som regel ikke gør noget
uventet og kun bliver gnaven, når hun har en god grund - men så kan hun
altså også godt blive ret højrøstet

Hilsen Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Denise

Dato : 26-11-01 14:29

Hej Helle
> Ups, jeg mente selvfølgelig ikke, at Molly er psykisk ustabil - min
> formulering var vist lidt klodset

Hihi, nej, nej sådan forstod jeg det heller ikke, du har jo set Molly. Men
jeg
var lige ved at skrive "en psykisk stabil pigemis, hmmm" men det turde jeg
ikke, da jeg forudså en masse svar om, at deres pigemis var da stabil
Men vi kan vel blive enige om at der er forskel på piger og drenge misser.
Hilsen Denise.

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-11-01 19:09

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message news:3c024416$0$776$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men vi kan vel blive enige om at der er forskel på piger og drenge misser.

Det kan vi sagtens blive enige om - der er masser
af forskelle Men jeg må erkende, at jeg stadig
har til gode at have en bitched hunkat - mine har
stort set været søde

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann K

Dato : 27-11-01 12:16

Hej Helle.

>Jamen, sådan er Namacoola-pigen slet ikke Hun har absolut ingen
humørsvingninger og banker aldrig de andre katte - tværtimod er hun en
rigtig puttegris

<>Tag og sig mig... Hvad er der sket med "min" lille Saga-wannabe?????
"Mor er ikke vred.... Mor er _skuffet_!" (for at citere reklamen
Nåhh hva'... jeg må stadig ikke få hende... Heller ikke som julegave
((
Så det er måske helt fint at hun er blevet sååååee søøøøøød *sss* De
færreste vil vel have tålmodighed med den slags temperament Især,
hvis man aldrig har haft (hun)kat før...
Eller måske vil man bare tænke, som vi gjorde med Saga... "Nåhh - sådan
_er_ katte bare!"
Det var faktisk først da vi fik smådrengene, at vi oplevede, hvor
sociale og venlige overfor egen art, katte _også_ kan være

Giv hele banden et nus fra mig og "halesvingeren" Jan *sss*

Mvh Ann
- og Saga. der siger at hvis nogen vover at kalde hende for psykisk
ustabil, kan de bare komme... så skal hun nok vise dem, hvad en psykisk
stabil kat kan bruge sin sømpose til *sss*

Fra : Denise

Dato : 27-11-01 12:51

Hej

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:9tvsl5$lt8$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> <>Tag og sig mig... Hvad er der sket med "min" lille Saga-wannabe?????
> "Mor er ikke vred.... Mor er _skuffet_!" (for at citere reklamen

Hihi, nå så Namacoola-pigen "har været" en lille Saga-wannabee ???
Stor respekt for Helle's katte-pædagogiske evner, som har kunne rette
op på hende .
Hilsen Denise

Fra : Ann K

Dato : 27-11-01 14:12

Hejsa.

>Hihi, nå så Namacoola-pigen "har været" en lille Saga-wannabee ???
<>Njaa - retfærdigvis så må jeg sige at hun ikke var helt så "slem"
Men hun kunne sagtens have udviklet sig til en lille meget bestemt og
reserveret dame med en STOR personlighed... Hvis altså ikke hun havde
været "tvunget" til at opholde sig sammen med flere andre katte og
mennesker... og dermed altså også være "tvunget" til at lære at begå sig
i en katteflok...
Hvis hun derimod var kommet ud som forkælet alenekat - tjaaaa...
Mulighederne er mange! Nu må hun "nøjes" med at være en personlighed

>Stor respekt for Helle's katte-pædagogiske evner, som har kunne rette
op på hende .
<>Hmmm - måske helt godt at jeg ikke må få hende.... Skulle jo nødigt
ødelægge Helle's gode arbejde *sss*
Saga (og dét Namacoola kunne have blevet til) er IMHO simpelthen
"prototypen" på en kat! ))

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-11-01 17:57

"Ann K" <tsars@os.dk> writes:

> Saga (og dét Namacoola kunne have blevet til) er IMHO simpelthen
> "prototypen" på en kat! ))
>
> Mvh Ann

Her vil jeg klart støtte Ann..;))

At hunkønsvæsner er sære er bare det krydderi som gør dem så meget
mere spændende..;))

Eller som den ene 7 års dreng sagde til den anden "om så jeg bliver ti
år lærer jeg ikke at forstå piger"..

Og inden der farer en rødstrømpe op i nogen vil jeg lige bemærke at
det er venligt ment...
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann K

Dato : 27-11-01 18:20

Hej Henrik.
Allerførst; velkommen tilbage!!! Har savnet at høre om Saga's alter ego

>At hunkønsvæsner er sære er bare det krydderi som gør dem så meget
mere spændende..;))
<>Og så har du oven i købet leveret mig alle tiders argument overfor
Manden i mit liv... Han ser nemlig så underligt på mig, når jeg er på
vej til live-rollespil - klædt som sortelver, dvs sort kutte og kappe,
to-hånds-sværd, kniv og kasteøkse, bukser af ulveskind og helt sortmalet
i ansigtet *sss*
Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-11-01 00:38

"Ann K" <tsars@os.dk> writes:

> Hej Henrik.
> Allerførst; velkommen tilbage!!! Har savnet at høre om Saga's alter ego

pænt stort tak )

> [...]
> vej til live-rollespil - klædt som sortelver, dvs sort kutte og kappe,
> to-hånds-sværd, kniv og kasteøkse, bukser af ulveskind og helt sortmalet

okæ vildt, så er du måske også Tolkien fan ??

Fra : Ann K

Dato : 29-11-01 01:09

Hej Henrik.
Fuldkommen OT :)
>så er du måske også Tolkien fan ??
<>Jamen selvfølgelig!!!! har læst Tolkien utallige gange... og finder
stadig nye ting i bøgerne... Den stemning og det eventyr de repræsenter
er... er... ubeskrivelig
Og - jo, billetterne til filmen ER bestilt... desværre ikke på
premieredagen :(
Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-11-01 23:01

"Ann K" <tsars@os.dk> writes:

> [...]
> er... er... ubeskrivelig
> Og - jo, billetterne til filmen ER bestilt... desværre ikke på

Jeg nyder også historien og er ved at samle 3 omgang eventyret om
ringen, jeg har to på Engelsk den ene trykt på det oprindelige
manuskript i et bind (tung læsning) men der "synes jeg" mangler noget i
den/de danske versioner. Og egentlig er jeg slet ikke så sikker på at
den fortættede stemning kan overføres til et lærred også fordi hans
univers er lavet til det indre øje, jeg er oftest blevet skuffet når
nogen har set penge i en god bog og har filmatiseret den..

Men eventyret kan ikke beskrives det skal læses/opleves *gg*
æv altså, så må du lige komme med en melding om den er værd at se..

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-11-01 00:45

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse news:3c037ea5$0$58064$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hihi, nå så Namacoola-pigen "har været" en lille Saga-wannabee ???
> Stor respekt for Helle's katte-pædagogiske evner, som har kunne rette
> op på hende .

Hun _var_ ganske rigtig en lille dulle. Jeg kan
absolut ikke tage æren for at have rettet op på
hende. Ann & Jan, Kate & Camilla var en
kæmpe hjælp, da hun skulle vænnes til fremmede
mennesker !

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-11-01 17:24

P.S. Jeg har netop i dag taget et par nye billeder af tøsebarnet og lagt dem op på min hjemmeside på:
http://kattenet.dk/namacoola.htm
De 3 nederste billeder er de nye

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Denise

Dato : 28-11-01 17:48

Hej Helle
Altså, du kan ikke være bekendt at smide sådanne nogle billeder ud på
nettet,
nu når vi altså ikke skal have killinger. Men ihh, hvor er hun altså nuttet
og lige
til at kramme og nøsse.
Hilsen Denise

Fra : Ann K

Dato : 28-11-01 19:06

Hejsa.
>Altså, du kan ikke være bekendt at smide sådanne nogle billeder ud på
nettet, nu når vi altså ikke skal have killinger.
<> Hi, hi - bare rolig Denise... Der er tale om psykologisk krigsførsel
over for Jan )))
Det hjælper bare ikke *suk* Mage til hårdhjertet menneske....
Mvh Ann

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-11-01 00:24

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:9u392u$g7h$1@sunsite.dk...
> <> Hi, hi - bare rolig Denise... Der er tale om psykologisk krigsførsel
> over for Jan )))
> Det hjælper bare ikke *suk* Mage til hårdhjertet menneske....

Hehe..... Jeg har faktisk fået hele 2 henvendelser i
dag fra nogen, der gerne vil købe hende Men
nu må vi se - det skal jo være det rigtige hjem, så
vi skal lige snakke en hel del først og så'n. Man
"bortadopterer" jo ikke sine små missebørn til
hvem som helst

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann K

Dato : 29-11-01 01:03

Hej Helle.
Tja - sådan går det jo.... Gider ikke rigtigt at give den helt store
formaning om at "Nu passer du godt på hvem.... osv osv" - det er jeg
nemlig helt sikker på at du gør!
Håber du så på at få Giza afsted til samme hjem???? Eller vil hun (Giza)
have bedst af at være alenemis?
Krydser fingre for dem begge....

Mvh Ann
PS; skal lige hilse Chabel fra Tjalfe og sige, at der altså er noget,
han totalt har misforstået... Når man sådan bliver svinget rundt ved
halen, er der skam dømt KÆLETUR!!!!! *sss*

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-11-01 01:08

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:9u3tvb$jb3$1@sunsite.dk...
> Hej Helle.
> Tja - sådan går det jo.... Gider ikke rigtigt at give den helt store
> formaning om at "Nu passer du godt på hvem.... osv osv" - det er jeg
> nemlig helt sikker på at du gør!

Passe på ? Jo tak, jeg er sikker på, at de ikke
kunne passe bedre på hende, om hun var i Fort
Knox Jeg er lettere neurotisk og paranoid mht.
hvem der får lov at købe hende, så det kan jeg
godt garantere dig

> Håber du så på at få Giza afsted til samme hjem???? Eller vil hun (Giza)
> have bedst af at være alenemis?
> Krydser fingre for dem begge....

Det er en mulighed, at Giza kunne komme ud
med Namacoola, men jeg er ikke sikker på, at det
kunne være aktuelt for nogen af de pågældende.
Hun kunne også sagtens være alenekat - jeg er
sikker på, at hun ville blomstre med al den
opmærksomhed

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-11-01 03:09

d. 29/11/01 1:08 skrev Helle Andersen på katte@mail.dk i artiklen
9u3ugt$klm$1@sunsite.dk:

> [...]
> kunne passe bedre på hende, om hun var i Fort
> Knox Jeg er lettere neurotisk og paranoid mht.
> hvem der får lov at købe hende, så det kan jeg

Hm - da Donna var ung og endnu ikke steriliseret havde jeg en periode, hvor
jeg egentlig godt kunne tænke mig at se hende som mor. Men - så kom jeg til
at tænke på, at skulle _sælge_ de små vidundere. Jeg kender mig selv - jeg
ville både forlange nøgle til hoveddøren og ret til at komme på uanmeldt
kontrolbesøg Og da vi ikke kunne forestille os nogle købere, der ville
være med på dén - og vi ikke har plads til 6-8 katte - droppede vi idéen...
Jeg har i øvrigt også tænkt på Giza - hvordan det gik med hende..
--
Mange hilsner fra Ann R
Ditte & Donnas katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

I had been told that the training procedure with cats was difficult. It's
not. Mine had me trained in two days.
- Bill Dana

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-11-01 03:13

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse news:B82B56DF.6F0%ann_rudbeck@mac.com...
> Jeg har i øvrigt også tænkt på Giza - hvordan det gik med hende..

Mafioso-kattene Chabél & Eika bliver i øjeblikket
forvist til soveværelset om aftenen og om natten,
så Giza kan få lidt fred. Det har de det faktisk
også helt fint med - så kan de nemlig lave deres
egen lille "love-nest" Desuden er Eika enormt
gnaven i øjeblikket - det bliver hun, når hun får p-
piller - så de andre har heller ikke noget imod at
undvære hende. Den eneste hun aldrig bliver sur
på er Chabél......

Desuden tager jeg nogen gange Giza med alene
på arbejdsværelset, når jeg sidder ved
computeren. Se så har jeg straks en HELT anden
kat. Hun forandrer sig radikalt - til det bedre og
blomstrer fuldstændigt op. Det bekræfter mig i, at
det er den rigtige beslutning, at omplacere hende.
Jeg kan simpelthen ikke byde en dejlig kat,
sådanne forhold som hun har nu.

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-11-01 19:20

årh altsååååå *suk*
Både Namacoola & Giza er skønne *S* Men også her er manden hård...... ikke
flere katte, mens vi bor i lejlighed øv øv
Jeg er ellers overbevist om at Dixie gerne vil have en at putte med, for det
VIL Neo fandme) IKKE *snøft*

Hilsen
Joan

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-11-01 00:42

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:9tvsl5$lt8$1@sunsite.dk...
> [...]
> Så det er måske helt fint at hun er blevet sååååee søøøøøød *sss* De
> færreste vil vel have tålmodighed med den slags temperament

Der er ikke noget at være skuffet over Hun har stadig rigtig meget personlighed og er absolut ikke blevet dørmåtteagtig, men hun
er blevet meget glad for mennesker og ret frygtløs. Hendes personlighed lyser simpelthen ud af hendes lille-bitte krop og i mine
øjne er hun blevet noget når den perfekte hunkat. Uuuhh - hvis jeg havde muligheden beholdt jeg hende !

Du kan jo bare føre vores gamle "Tjalfe-plan" ud i livet og meddele Jan, at I skal passe hende i nogle uger Jeg garanterer dig
for, at hun nok skal få charmeret ham *gg*

> Giv hele banden et nus fra mig og "halesvingeren" Jan *sss*

Jeg nåede ikke engang, at fuldføre sætningen, før Chabél skrækslagent løb sin vej *gg* Vær glad for, at vi ikke er i USA - så havde
jeg kræver erstatning for de påførte traumer og mødt op med ham i retten med halen i gisp og våde øjne *lol*
--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-11-01 14:17

Hihi Dixie er ikke så piget. Jeg har ellers forsøgt at forklare hende at hun
er en pigemis, men det fiser ikke rigtigt ind.
Hun er den mest voldsomme mht leg og slåsseri. Hun mosler Neo helt vildt.
Det ser så vildt ud når hun tager et ordenligt spring og overfalder Neo
(mangler bare at hun kommer med et krigshyl *G*)
Hun er dog piget når det gælder mad, så starter sirenen, som er aldeles
skinger *G*

Hilsen
Joan

Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-11-01 14:43

Hej Helle og I andre,

"Helle_Andersen" skrev:

> Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det ikke behøver at betyde, at hun
> ikke har haft så meget menneskelig kontakt, som han, blot fordi hun er
> mere reserveret.

Det kunne selvfølgelig være - men han kommer fra et kuld hvor moderen
ikke havde mælk nok, så han har været "i menneskehænder" lige fra
starten, mens hun kommer fra en "opdrætter" som hovedsagelig har kattene
ude i løbegårde i en lade og mest giver menneskekontakt når hun fodrer
dem. Set i bakspejlet var det nok ikke det rigtige sted at købe killing,
men jeg kunne altså ikke lade være med at "redde" den stakkels misling
fra det rædsomme sted! Så der er dømt katte-socialisering hjemme hos os
det næste stykke tid.

Hun lugtede sådan af kattelort og sild da vi fik hende hjem så vi var
nødt til at starte med at bade hende for overhovedet at kunne holde ud
at ha' hende i huset. Det var selvfølgelig lidt traumatisk Så jeg kan
sådan set godt forstå at hun hvæser ad os - jeg synes bare det er så
spøjst at når man har nusset med hende i ½ time og så forlader lokalet i
2 min. så hvæser hun når man kommer tilbage! Nu skal hun så til dyrlæge
og efterses og vaccineres i morgen formiddag, og jeg er MEGET spændt på
hvordan det går!!

Pernille