Hvilken bunddække er dette?
Fra : Finn Jensen

Dato : 26-11-01 07:59

Hejsa,

Hvilken plante er der brugt som bunddækkende på dette billede:

http://www.tropica.com/catalog/images/articles/akvaristik/root_1_large.jpg

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : GuFriMigVel

Dato : 26-11-01 09:17

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in

> http://www.tropica.com/catalog/images/articles/akvaristik/root_1_large.j
> pg

Billedet er taget fra Tropicas Plantekatalog... Det ved du selvfølgelig
godt, seet ud af linket.. men jeg har kataloget i bogform, og kan derfor
fortælle: Det er glossostigma Elatinoides Tropica nummer 045a

Den er ret vanskelig, og kræver blødt vand.. resten kan du finde på
tropicas hjemmeside..

MVH

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-11-01 09:22

"GuFriMigVel" <velkommen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortælle: Det er glossostigma Elatinoides Tropica nummer 045a
>
> Den er ret vanskelig, og kræver blødt vand.. resten kan du finde på

Takker

Jeg har lige kigget nærmere og den ser interesant ud. Det fremgår at
hårdheds tolerancen er meget blødt-middel med pH tolerance 5-7,5 så udfra
dette ville jeg ikke få nogen problemer. Dog kan jeg se at planten kræver
meget lys så man er vist nød til at finde lign. planter ellers vil algerne
vel vælte frem.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : GuFriMigVel

Dato : 26-11-01 09:33

> Dog kan jeg se at
> planten kræver meget lys så man er vist nød til at finde lign. planter
> ellers vil algerne vel vælte frem.

Ja til at starte med er det ihvertfald nødvendigt.... Du kan jo evt, lave
en skov af echinodorus eller lign. noget man ikke grædder over at skulle
tynge ud i igen....

MVH

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-11-01 09:42

> Ja til at starte med er det ihvertfald nødvendigt.... Du kan jo evt, lave
> en skov af echinodorus eller lign. noget man ikke grædder over at skulle
> tynge ud i igen....

Så er det bare om planten er til at skaffe ?.
Det er jo sikkert ikke en alle fiskepushere ligger inde med når den
umiddeltbart er svær ?
Damn..disse planter jeg hele tiden vil have

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Steen Suder

Dato : 28-11-01 16:13

GuFriMigVel wrote:

> [...]
> fortælle: Det er glossostigma Elatinoides Tropica nummer 045a
>
> Den er ret vanskelig, og kræver blødt vand.. resten kan du finde på

Samt meget (!) lys og CO2 (!).

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running