Hvordan tester jeg et netkort?
Fra : Peter Reinhold

Dato : 26-11-01 02:20

Jeg har en server, hvor jeg har en formodning om at netkortet er
defekt, da jeg fra tid til anden oplever at filer der bliver overført
over nettet har fejl i, som så ikke er der næste gang man kopierer
dem.

Men, jeg ville høre om der er nogle der ved om der findes software til
at teste dette? Jeg forestiller mig en slags client/server baseret
software der sender pakker frem og tilbage, og så laver noget CRC
check eller lignende.

Jeg har søgt på Google, men har ikke kunnet finde noget der gør hvad
jeg har brug for, så alle forslag modtages med åbne arme

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-11-01 18:39

Peter Reinhold <peter@reinhold.dk> writes:

> [...]
> at teste dette? Jeg forestiller mig en slags client/server baseret
> software der sender pakker frem og tilbage, og så laver noget CRC

Hvad siger '/sbin/ifconfig ethX'?

Hos mig ser outputtet fx således ud:

$ /sbin/ifconfig eth1
eth1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:A0:C9:98:9C:A9
inet addr:192.168.0.2 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
collisions:0 txqueuelen:100
Interrupt:17 Base address:0x2000

Indholdet af /proc/net/dev viser nogenlunde det samme bare på en anden
måde her hos mig.

Da du ikke har skrevet hvilket operativsystem du bruger antager jeg i
det ovenstående at du - ligesom jeg - bruger Linux. Hvis du bruger et
andet system, så hedder tingene nok noget andet.

--
Jacob - www.bunk.cc
Air is water with holes in it.