Hvordan checker jeg om en mobil er stjålet~
Fra : Ditte Nielsen

Dato : 26-11-01 01:17

Jeg skal købe en brugt mobil, men hvor kan jeg checke om den er stjålet?
Har prøvet at henvende mig til det lokale politi, men de vil først checke det
når jeg HAR købt den.. Ka' man evt. gå ind i et register på nettet og checke
IMEI-nummeret??

--
Posted from port41.cvx1-vj.ppp.cybercity.dk [217.157.94.42]

Fra : Fischer

Dato : 26-11-01 06:54

> [...]
det
> når jeg HAR købt den.. Ka' man evt. gå ind i et register på nettet og

Nej - du er lost.
Du må enten få en kvittering med, eller stole på sælger. Du kan evt. prøve
om telefonen virker på både Sonofons og TDC's net, men det er meget langt
fra nogen garanti.

*Fischer

Fra : Tigeren

Dato : 27-11-01 06:32

Jeg har da hørt om en som købte en mobil og ringede til en af udbyderne for
at kontrollerer om den var stjålet. Jeg kan jo selvfølgelig ikke lige huske
hvilken udbyder det var, men hvis telefonen er stjålet vil Imei nummeret i
de fleste tilfælde være i deres database.

Tiger

Fra : Claus Svanholm

Dato : 27-11-01 19:52

> "Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> checke

Jeg købte en 3310 og prøvede også først hos politiet. De ville ikke hjælpe. (Prøvede at ringe
til 7 stationer men gav så op). Nå, jeg havde naturligvis samlet alle navnene på alle jeg havde
snakket med så jeg i tilfælde af en senere "oprigning" fra dem, i det mindste kunne bevise at jeg
havde forsøgt at spørge. Anyway, mit sidste forsøg var at ringe til telefonselskaberne for at høre.
Jeg ringede først til Orange og der var bid første gang. De kunne se at den var købt med et
Mayday arrangement, var taget i brug den og den dato og at den ikke var meldt stjålet
(hos dem).. Og derudfra konkluderede jeg at den ikke var stjålet, i det langt de fleste nok
melder telefonen stjålet/lukker den, før de går til politiet. En længere forklaring