Halsbånd med lys?
Fra : Henrik Bonde

Dato : 26-11-01 00:03

Davs gruppe
Jeg er ny her, og ved ikke om det har været oppe før.
Men jeg har en kulsort labrador, og en lige så kulsort skov at lufte
ham i.
Og selv om han normalt holder sig i nærheden af mig, ville det være
rart at kunne se ham.
Derfor: Halsbånd med lys!
Findes der noget på markedet?
Er det af ordentlig kvalitet?
Er der eventuelt en smart hjemmegjort løsning?
Her tænker jeg ikke på en nefalygte hængende i en snor. Det skal være
noget der ikke generer ham.

På forhånd, tak

Henrik Bonde

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 26-11-01 00:28

Hej Henrik!

Jeg ved halsbånd med lys i findes, men hvor du kan købe dem ved jeg ikke.
Men der findes også reflekshalsbånd og sele. Spørg din lokale dyrehandel.

Hilsen

Jesper

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-11-01 08:17

"Henrik Bonde" <HBonde@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der eventuelt en smart hjemmegjort løsning?
> Her tænker jeg ikke på en nefalygte hængende i en snor. Det skal være

Hej Henrik

Gå ind i en velassorteret lystfiskerforretning, og spørg efter "Knæklys"
Det er en lille plastikampul der, når man knækker den, udsender et grønligt
lys i op til 3 timer. (Samme princip som de der hovedbånd/glorier der sælges
til byfester og festivaler)
Da jeg havde en sort hund, limede jeg en lille plastiklomme på hundens
halsbånd, og satte et knæklys i denne. Man kan faktisk se sin hund på flere
hundrede meters afstand på den måde.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 26-11-01 18:20

Hvad koster sådan et knæklys ? bruger du så et nyt hver gang du skal ud med
hunden ?

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-11-01 08:39

"Henrik Bonde" <HBonde@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor: Halsbånd med lys!
> Findes der noget på markedet?
Man kan hos min dyrlæge og hos dyrehandleren faktisk købe en lille
lygte til at lægge i halsbåndet .. men kan ikke huske prisen dog ikke
over 50 kr mener jeg at kunne huske.. mvh Ami

Fra : PepesLittleMule

Dato : 26-11-01 09:53

De findes og i flere prisklasser

Nu nævner du ikke noget om hvor du befinder dig, men Maxsø i Rødovre har
nogle. Jeg selv var heldig at finde et rigtigt godt og BILLIGT
blinkhalsbånd for 5 år siden i en dyrehandel på Nørrebros runddel.

Jeg vil anbefale dig at investere it et godt blinkhalsbånd (blink stort
set hele vejen rundt) og ikke en enkelt lygte at hænge i halsbåndet eller
kun et reflekshalsbånd.

Jeg er nemlig i samme situation som dig (min hund er bare vildtfarvet, så
hun selv i mindre tusmørke forsvinder fuldstændigt) og en kulsort
Vestskov. Min erfaring er så at der findes cyklister der kører for fuld
speed derudad uden lys - for de kan jo sagtens se stien. Hvis du møder
sådan én hjælper et reflekshalbånd/sele ikke ret meget, heller ikke den
lille lygte man hænger i halsbåndet - den kan kun ses forfra og hvi
vapsen lige snuser til noget, så ses den slet ikke.

Med et rigtigt blinkhalsbånd kommer det max til at dreje sig om et par
sekunder af gangen hunden ikke kan ses - og ellers kan den ses på
temmelig lang afstand. Halsbåndene er godt nok lidt hampre i pris, men
det er en engangsinvestering og pengene værd.

Lina

--
COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : LLC

Dato : 26-11-01 10:48

Henrik Bonde <HBonde@mailme.dk> wrote in message news:<ojs20ugag0cbjhfc9mio8mb3ripesjvo8u@4ax.com>...
> [...]
> Er der eventuelt en smart hjemmegjort løsning?
> Her tænker jeg ikke på en nefalygte hængende i en snor. Det skal være

Hej Henrik
Jeg ved ikke hvor man ligefrem får et halsbånd der ER lys i, men der
er masser af "jogging-lygter" man kan købe og sætte i hundens
halsbånd, når man gerne vil have lys på hunden. Jeg har selv flere
forskellige, som jeg har købt hos dyrehandlere og hos dyrlægen (måske
har sportsforretninger også nogen?), de er på størrelse med en 2-krone
eller en 5-krone og sættes fast i hundens halsbånd med en lille klips
eller en lille karabinhage. De generer ikke hunden, og det er meget
praktisk, og også lidt hyggeligt, at kunne følge sin "lygtemands"
bevægelser rundt i terrænet, når der er mørkt.

mvh Lene

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 26-11-01 16:15

Lyshalsbånd er kanon gode, bare ikke til langhårsracer, og der virker
refleksseler og enkelt lygte til at hænge i halsbånd heller ikke. Jeg har
ide om at de skal have en refleksvest for at blive set, lidt alá den jeg
fandt her:
http://www.hundensnetbutik.dk/

Ang. blink halsbånd, så har jeg prøvet to typer på min gamle kelpie, et som
var et "plastik" halsbånd påmonteret dioder og batteri, og et
lærredshalsbånd med ca. det samme indhold, og der kan jeg klart anbefale
lærredshalsbåndet som er á en rigtig god kvalitet og det har holdt i rigtig
mange sæsoner nu. Mens "plastic" halsbåndet kun holdt en sæson.
Jeg vil altid anbefale et blinkhalsbånd, netop da det kan ses fra alle sider
og ikke kun når hunden går med hovedet oppe. Dus med dyrene (tror kun det
ligger på sjælland) har fået en ny type hjem, som virker til at være en god
kvalitet ellers prøv evt pet-go
Mvh Carina

Fra : Malene N.

Dato : 26-11-01 16:22

Hej Henrik
Prøv i en sportsforretning. Der findes mange udemærkede dingenoter til brug
for løb i mørke.
Dem jeg har set kan også sagtens bruges på et hundehalsbånd
Hilsen Malene

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 26-11-01 18:24

Man kan også få et halsbånd som man kan instille til enten at blinke eller
lyse hele tiden ! jeg havde sådan et engang det var helt perfekt når det
lyser hele tiden ,kan du se hunden alle vegne !de nøgleringe der blinker man
køber og hægter på halsbåndet kan kun ses hvis hunden ikke har ryggen til
dig og de ryger nemt af hvis hunden løber igennem krat eller buske .

Fra : Henrik Bonde

Dato : 26-11-01 21:41

On Mon, 26 Nov 2001 00:02:49 +0100, Henrik Bonde <HBonde@mailme.dk>
wrote:
Mange tak for alle svarene.
Jeg har i dag købt et lyshalsbånd af typen "sportbrite"
Som ser ud til at virke efter hensigten.
Men temmelig pebret (170kr)

Henrik Bonde

Fra : PepesLittleMule

Dato : 27-11-01 07:30

Smil du hellere - jeg har set dem i priser op til ca. 500 kr til store
hunde )

Lina

--
COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : M@rk

Dato : 29-11-01 11:02

Mon, 26 Nov 2001 21:41:14 +0100, berigede Henrik Bonde
<HBonde@mailme.dk> dk.fritid.dyr.hund med:

>Jeg har i dag købt et lyshalsbånd af typen "sportbrite"
>Som ser ud til at virke efter hensigten.

Hvor fandt du det henne?

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Henrik Bonde

Dato : 02-12-01 07:59

On Thu, 29 Nov 2001 11:01:43 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Mon, 26 Nov 2001 21:41:14 +0100, berigede Henrik Bonde
><HBonde@mailme.dk> dk.fritid.dyr.hund med:

>Hvor fandt du det henne?
Petgo i Hillerød

Mvh
Henrik Bonde

Fra : Winther

Dato : 29-11-01 21:57

Jeg har et let webbinghalsbånd jeg har sat 2 lys i. Den ene er et gult
joggerlys, det andet er købt i en forretning med hundeartikler, og fælles
for dem begge er, at de ikke er særlig stabile. De kan begge gå ud, når
hunden løber, derfor har jeg to. Et andet problem er, at de ikke ses, når
hunden har bagen til, og det har de jo ofte, når de er på vej væk. Jeg
overvejer at købe et halsbånd, hvor der er lys hele vejen rundt, det andet
er ikke stabilt nok.

Vh Winther