Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Stjernefilter med en køkkensi...!
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-11-01 13:45

Nye fotos uge 47 - 2001..!

Jeg har netop opdateret www.photo-gallery.dk med nye fotos fra uge 47 -
2001, der er 6 preview-ark med 96 fotos.

Direkte link til oversigten med preview-ark:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/default.htm#anchor508424

Stjernefilter med en køkkensi..!

Jeg har den tradition, at jeg hver jul pynter et træ i haven med
lyskæder, 3 x 80 pærer, og det har jeg taget nogle billeder af, på to af
billederne har jeg brugt en køkkensi som stjernefilter, jo tættere sien
er på objektivet, jo kraftigere sjerne effekt, se preview-ark (1) og
(6), klik på de små billeder for at se dem i stor størrelse.

Link siden..!

http://www.photo-gallery.dk/side-04.htm
- har også fået en mindre opdatering med et par nye link, men der er
stadig masser af plads til foto-links, har du - eller kender du et godt
foto-site, så send mig en e-mail med sitets titel, URL og en kort beskrivelse.

26 nye preview-ark..!

Der er oprettet 26 preview-ark under forskellige emner, jeg samler jo
billeder sammen, så der er 16 fotos til et helt preview-ark, og når der
så er en god portion, så laver jeg en stor opdatering.

Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-01 17:19

[..]
> [...]
> er på objektivet, jo kraftigere sjerne effekt, se preview-ark (1) og
> (6), klik på de små billeder for at se dem i stor størrelse.

Fortræffelig virkning med køkkensien, det må se skægt ud, når du tager
billederne

Jeg ville have sat pris på, at du havde givet os en dybere link som f.eks.
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/new_photos/nye_fotos_(1)/_lyskaede_jul-
02.html

Som før nævnt, er dine sider cashed hos mig, og jeg skal opdatere ekstra for
at se dine nye billeder...

mvh
-Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-11-01 19:18

Per Madsen wrote:

> Fortræffelig virkning med køkkensien, det må se skægt ud, når du
> tager billederne

Det var heldigvis mørkt, så der var heldigvis ikke nogen der så mig..:)

> Jeg ville have sat pris på, at du havde givet os en dybere link
> som f.eks. http://www.photo-gallery.dk/oversigt/new_photos/nye_fotos
>_(1)/_ lyskaede_jul-02.html

Ahm... jeg synes nu det vil være lidt overdrevet med dybe links.

> Som før nævnt, er dine sider cashed hos mig, og jeg skal opdatere
> ekstra for at se dine nye billeder...

Så er din web-browser fejlkonfigureret, gå i preferencer og indstil din
cache, der er tre valgmulighedder under "Update pages":

- "Never" = den er for de nærrige, der vil læse gamle cachede sites.
- "Once per session" = den er velegnet til modembrugere.
- "Always" = den er for brugere med ADSL.

Du har garanteret et hak ved "Never", hvis du i stedet vælger "Once per
session", så vil din browser automatisk se på dato'en i filen og hente
de nye filer. Hvis man har ADSL kan det slet ikke svare sig at køre med
cache, og så vælger man "Always".

Fra : Svenne Krap

Dato : 25-11-01 19:49

On Sun, 25 Nov 2001 19:18:29 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>session", så vil din browser automatisk se på dato'en i filen og hente
>de nye filer. Hvis man har ADSL kan det slet ikke svare sig at køre med

Argghhh... hvis du har bil kan de ikke betale sig at gå efter en
købmand mindre end 500 km fra ens bopæl.

Once per session er helt klart den mest fornuftige... Always er rent
spild af god båndbredde. Sider der har brug for de må sørge for at
sende en "Always revalidate"-header til browseren.

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-01 21:24

> Det var heldigvis mørkt, så der var heldigvis ikke nogen der så mig..:)

Jeg har i mellemtiden overvejet, om ikke en te-si kunne bruges. Den er
ret diskret

[..]

> [...]
> session", så vil din browser automatisk se på dato'en i filen og hente
> de nye filer. Hvis man har ADSL kan det slet ikke svare sig at køre med

Min browser er ikke fejlkonfigureret i mine øjne.
Jeg har bevidst valgt en option, som hedder - automatically.
Det virket ganske fortræffeligt for mig på 1 Mbit downstream,
hvor jeg betaler efter forbrug.
For mig at se en udmærket setting, som passer fint til mit daglige brug.
Desuden er den velegnet, når jeg tester egne websider, og hjælper
mig til at huske, at brokke en "no cache pragma" ind hvor det gør gavn.

Så jeg vælger nok, at fortsætte med at opdatere ekstra, når jeg skal se,
hvad du har fundet på
mvh
-Per