Boomtown og WIN XP ?
Fra : Morten Piil

Dato : 25-11-01 12:53

Hejsa...

Jeg har lige fået mig en Windows XP - men kan ikke få min BOOMTOWN CD
til at virke, da den ikke kan finde en Ethernet forbindelse... ?

Jeg prøvede istedet at sætte forbindelsen op via PPPoE i WIN XP - men
kan ikke få det til at virke..

Den kommer med en FEJL 678 - er der nogen der har fået det til at
virke ?

Mvh. Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-01 12:59

"Morten Piil" <piil@pc.dk> wrote in message

> Jeg har lige fået mig en Windows XP - men kan ikke få min BOOMTOWN CD
> til at virke, da den ikke kan finde en Ethernet forbindelse... ?

Har du sikret dig, at dit netkort er rigtigt indstalleret?

> Jeg prøvede istedet at sætte forbindelsen op via PPPoE i WIN XP - men
> kan ikke få det til at virke..

Lyser lampen 10 T-base på modemmet?

Er der forbindelse til centralen?

Hvordan har du forbundet udstyret?

Fra : spanner

Dato : 26-11-01 13:57

Jeg tror, at jeg har samme problem. Modemet lyser fint op, men når jeg
skal oprette opkaldsprofilen via den medfølgende CD, aborter den
installationen med en besked om, at den ikke kan finde et ethernet kort
på computeren (jeg har 2).

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-11-01 16:22

"spanner" <spanner.news@kandu.dk> wrote in message

(jeg har 2).

Så tag det ene ud, og indstaller,, og smid det andet i´igen bagefter

Fra : spanner

Dato : 26-11-01 17:06

Jeg prøvede først med bare et enkelt kort i, og satte så det andet i
uden at der skete noget.

Men nu er jeg på via en PPPoE connection.

Her er den fremgangsmåde jeg brugte hvis der er andre med samme problem

1. Gå til Network Connections
2. Create New Connection
3. Hvis du bliver bedt om at lave en Location, så gør det.
4. Vælg Connect to internet
5. Vælg Set up my connection manually
6. Vølg Connect using a broadband connection that requires a user name
and password
7. Skriv navn på forbindelsen (f.eks Boomtown)
8. udfyld formularen med dit username og pass fra Boomtown

Og vupti du er på :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-11-01 17:04

> Og vupti du er på :)

Jup jup,, men så skal du jo lige huske og sige XP

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-11-01 17:10

> Jup jup,, men så skal du jo lige huske og sige XP

hov,,, nårr ja,, så ikke overskriften

Fra : Peter O. Olesen

Dato : 26-11-01 18:18

Hejsa..

Jeg tror godt jeg tør svare, da jeg skrev den oprindelige mail fra Morten

>"Morten Piil" <piil@pc.dk> wrote in message

> Har du sikret dig, at dit netkort er rigtigt indstalleret?

Ja, det fejler ikke noget, bruger samme netkort til en LAN forbindelse...

Den anden maskine på LAN kører med WIN ME og connterter via BOOMTOWN klienten..

>Lyser lampen 10 T-base på modemmet?
>
>Er der forbindelse til centralen?
>
>Hvordan har du forbundet udstyret?

Ja, ja og..- p.t. kører alle maskiner til en HUB, hvor ADSL-"routeren" også er
monteret..

Den anden maskine kan godt ringe op.. - bare ikke XP´eren...

Men som jeg kan se senere indlæg, så skal det kunne lade sig gøre...

Var bare bange for, at der skulle laves noget specielt opsætning i XP érens
profil...

Så må prøve igen....

Mvh. Peter Olesen

Mvh. Peter O. Olesen

--
Mail: poo@poo.dk
Home: http://www.poo.dk

Fra : Jackster

Dato : 28-11-01 13:53

Se www.dsl-faq.dk
Se PPPoE
Der er vejen til internet :)

Jeg har lige fået mig en Windows XP - men kan ikke få min BOOMTOWN CD