Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilbud på Olympus E100 RS
Fra : Preben Andersen

Dato : 25-11-01 10:47

Electronic World har i næste uge tilbud på Olympus E100 RS, digital
spejlrefleks. Prisen er kr. 7899,-, angiveligt sat ned fra kr. 15999,-.
Er det et godt køb, sammenlignet med f.eks. Canon Powershot G2?

mvh
Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-11-01 11:08

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
15999,-.
> Er det et godt køb, sammenlignet med f.eks. Canon Powershot G2?

Hmm... det er lidt mystisk. De skriver i annoncen E100 RS, men billedet
og beskrivelsen er på det kamera der hedder E 10. Det bliver spændende
at se, hvad de egentlig sælger.

mvh
Preben

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 25-11-01 11:51

> Electronic World har i næste uge tilbud på Olympus E100 RS, digital
> spejlrefleks. Prisen er kr. 7899,-, angiveligt sat ned fra kr. 15999,-.
> Er det et godt køb, sammenlignet med f.eks. Canon Powershot G2?

Husk først at det er to helt forskellige kameraer.
Canon G2 er et godt alm. 4mpix, 3x zoom kamera. Så vidt vides er det nok et
af de bedste kameraer i dets klasse.
Olympus E-100RS er noget helt andet. For det første har den jo kun 1.5mpix.
Til gengæld har den 10X stabiliseret zoom + at det hurtigste kamera i
prisklassen, kameraer med tilsvarende hastighed koster vel godt over
15.000kr (correct med if i'm wrong).

Ang. prisen, så er der altså penge at spare hvis du køber det i tyskland.
NY-camera.de har haft E-100RS til 1000DM (ca.4000kr) i et stykke tid, men
det er vidst slut nu. Til gengæld har www.fotobrenner.de også kameraet til
denne pris. Kender dog intet til dette firma.

Jeg er meget glad for E-100RS, men ville selvfølgelig gerne ha' haft lidt
flere pixels at gøre med. :)

Mvh Stig

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 26-11-01 00:59

Hej Preben
Nej det er ikke et godt tilbud.
Photoshop.dk har kameraet til 6400-kr
Hos fotobrenner.de kan det købes for 999.- Dm
hilsen
F.Aagaard

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-11-01 15:20

"Flemming Aagaard" <flemmingaa@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nej det er ikke et godt tilbud.
> Photoshop.dk har kameraet til 6400-kr
> Hos fotobrenner.de kan det købes for 999.- Dm

Tak for meldingerne.

mvh
Preben

Fra : Poul Larsen