T68 Q
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 25-11-01 00:23

Så blev 6210'eren skiftet ud med en T68'er, men jeg savner stadig et
par ting:

1. Findes der et program til at administrere SMS via pc'en? Hvis jeg
lader min telefon ligge i lommen i en times tid, så ligger der hurtigt
10-30 beskeder, som er en pestilens at skulle slette enkeltvis. Det er
blot beskeder om at der er kommet email, så hvis jeg har hentet min
post gider jeg ikke læse dem. Hvordan sletter jeg dem alle i et
snuptag? (før brugte jeg Nokia phone editor).

2. Kan jeg virkeligt ikke køre mere end 28.8kbps på trods af HSCSD? Er
der en lignende begrænsning i telefonen i forhold til GPRS?

3. Det er endnu ikke lykkedes mig både at kunne synce ordentligt med
Outlook2K (går ned midt i processen) eller bruge telefonen som modem.
(hvordan gør jeg egentlig det når jeg får aktiveret GPRS)

PFT!

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 25-11-01 01:22

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote in message
> [...]
> post gider jeg ikke læse dem. Hvordan sletter jeg dem alle i et
> snuptag? (før brugte jeg Nokia phone editor).

Gå i Meddelelser-->SMS-->Indbakke.
Her er der nederst en 'Slet Alle'...med 1 snuptag

Best regards
Henrik Aarfeldt
---------------
Automobile - A mechanical device that runs up hills and down people.

Fra : dr. nrj

Dato : 25-11-01 02:43

> [...]
>post gider jeg ikke læse dem. Hvordan sletter jeg dem alle i et
>snuptag? (før brugte jeg Nokia phone editor).

Alle sms'er kan slettes ved at trykke på "slet alle"

>2. Kan jeg virkeligt ikke køre mere end 28.8kbps på trods af HSCSD? Er
>der en lignende begrænsning i telefonen i forhold til GPRS?

GPRS hastigheden kan komme højere op - i slut 30'erne

>3. Det er endnu ikke lykkedes mig både at kunne synce ordentligt med
>Outlook2K (går ned midt i processen) eller bruge telefonen som modem.
>(hvordan gør jeg egentlig det når jeg får aktiveret GPRS)

Min gik også ned i starten - indtil jeg opdagede, at T68 ikke har det
så godt med, at få ført for mange data over i sig FOR hurtigt.
Gå derfor ind i kontrol panl i windows på din PC, gå ind under
wireless link/IR port og vælg under et af fanabladene at sætte
hastigheden ned til det laveste 9600.
Herefter skulle din synkronisering emd outlook køre perfekt.
Jeg har synkroniseret på både min bærebare og min sattionære - med
både outlook 2000 og outlook XP - efter jeg satte IR port hastigheden
ned, så har det kørt perfekt HVER gang - og jeg har nu synkroniseret
20 gange.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 25-11-01 13:38

On Sun, 25 Nov 2001 02:42:44 +0100, dr. nrj
<dr_nrj@no_spam_hotmail.com> wrote:

>Alle sms'er kan slettes ved at trykke på "slet alle"

Pinligt:)

Men findes der ikke et program til Ericsson ala Nokias phone editor?
Når der ligger mange beskeder ville det jo være en kæmpe fordel.

>GPRS hastigheden kan komme højere op - i slut 30'erne

Shit! Er det virkeligt telefonens begrænsning? Så burde man næsten
have beholdt sin 6210'er:(

Er der samme begrænsning ved Bluetooth?

/JD

Fra : "René Nielsen"

Dato : 25-11-01 15:00

I artikel <fbp10uo7esr84938upgqjlq9hvihisgnkc@4ax.com>, skrev "Jimmy
Damsgård" <noname@sletmignospam.dk>:
> Shit! Er det virkeligt telefonens begrænsning? Så burde man næsten have
> beholdt sin 6210'er:(
Og betale pr. minut istedet.. hmm

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : alwresuihalert

Dato : 25-11-01 12:19

snip
> 2. Kan jeg virkeligt ikke køre mere end 28.8kbps på trods af HSCSD? Er
> der en lignende begrænsning i telefonen i forhold til GPRS?

3*9.6kbps=28.8kbps

Hvis din operatør understøttede "ISDN"/14.4 linjer, tror jeg nok du kunne
køre 3*14,4kbps=43,2kbps. Men det er der vist ingen i Danmark der gør.

Ligeledes med GPRS tror jeg at det er operatørenes begrænsninger der kommer
før telefonens(ja den har begrænsninger). Ring til din operatør og spørg
hvad deres max GPRS hastighed er. Telefonen har begrænsninger, men
operatørerens kommer først, som det er i dag.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 25-11-01 14:31

On Sun, 25 Nov 2001 12:18:46 +0100, "alwresuihalert"
<lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> wrote:

>Hvis din operatør understøttede "ISDN"/14.4 linjer, tror jeg nok du kunne
>køre 3*14,4kbps=43,2kbps. Men det er der vist ingen i Danmark der gør.

Det har jeg nu ofte oplevet hos Sonofon.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-11-01 18:38

> [...]

>Hvis din operatør understøttede "ISDN"/14.4 linjer, tror jeg nok du kunne
>køre 3*14,4kbps=43,2kbps. Men det er der vist ingen i Danmark der gør.

Sonofon har haft support for 14,4 kbps per kanal længe. TDC fik
opgraderet deres net i sommer, så de kan også nu. Hos begge skal man
have dataabonnement for at kunne bruge HSCSD.

> [...]
>hvad deres max GPRS hastighed er. Telefonen har begrænsninger, men
>operatørerens kommer først, som det er i dag.

Det er en kombination af telefon og netværk. Med GPRS er max hastighed
en funktion af antallet af timeslots og hvilket Coding Schema der
benyttes. T68 kan bruge 3+1 timeslots og CS-1 til CS-4 (er ikke helt
sikker på CS-3 og 4 - har ikke kunnet få det bekræftet hos Ericsson).
Selvom nettet giver mulighed for mere en 3 timeslots, kan telefonen ikke
bruge flere. På den anden side mener jeg ikke der findes noget net i
Danmark som kan køre hurtigere end CS-2. Så max hastighed bliver 3*13,4
kbps = 40,2 kbps.

Peter

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 25-11-01 17:46

Hej Jimmi!

Det med sync og Outlook havde jeg også... Erix support rådede mig til at
hente den aller nyeste version af programmet på deres hjemmeside, og så helt
fjerne outlook og det erix program og lægge skidtet ind igen... Det hjalp
også for mig! Det er således IKKE nok bare at opgradere standardsoftwaren
med nyeste!

(jeg snakker R520, men formoder software er nogenlunde ens)

Fra : Kim Bjoern

Dato : 26-11-01 23:33

> ... Erix support rådede mig til at

Jeg har hørt en anden her i gruppen bruge ordet "Erix" - men i min telefon
er dette et spil og ikke navnet på producenten Ericsson.

Måske vil den oprindelige brevskriver forsøge at sætte en trend ved at
introducere dette som en forkortelse?

Kim

Fra : Per Goetterup

Dato : 27-11-01 14:28

On Mon, 26 Nov 2001 23:32:37 +0100, "Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> wrote:

> [...]
>er dette et spil og ikke navnet på producenten Ericsson.
>
>Måske vil den oprindelige brevskriver forsøge at sætte en trend ved at

Det er da kortere end 'Sony Ericsson', ikke sandt?

Har iøvrigt lige købt min T68... Skal hjem og lege med den i aften!

- Per.

Fra : KGB

Dato : 27-11-01 18:34

> Jeg har hørt en anden her i gruppen bruge ordet "Erix" - men i min telefon
> er dette et spil og ikke navnet på producenten Ericsson.

På min er det skam også et spil, men Erix er meget kortere,

> Måske vil den oprindelige brevskriver forsøge at sætte en trend ved at
> introducere dette som en forkortelse?

Yup, prøver at sætte en trend. Det er jo meget nemmere, kortere og smartere

> Kim

KGB

Fra : Kim Bjoern

Dato : 28-11-01 17:38

> KGB

Ville blot tilføje, at KGB osse er mine initialer

(Gantchev er det manglende mellemnavn)

Kim