Specielle tegn
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-11-01 23:53

Jeg har behov for at kunne vise et par tegn på en hjemmeside

1.
"er kongruent med"
tegnet er tre vandrette streger

2.
"medfører"
tegnet er <=> (blot drejet 90 grader)

Jeg har gennemtrævlet http://www.w3.org/TR/html4/sgml/entities.html,
men jeg kan ikke finde det korrekte tegn. Det sidste skulle
være &#8659; iflg:

<!-- ISO 10646 does not say this is the 'implies' character but does not have
another character with this function so ?
rArr can be used for 'implies' as ISOtech suggests -->
<!ENTITY dArr CDATA "&#8659;" -- downwards double arrow, U+21D3 ISOamsa -->
<!ENTITY hArr CDATA "&#8660;" -- left right double arrow,
U+21D4 ISOamsa -->

men den giver mig blot nogle firkanter på min side i IE ... der er

http://stocholm.dk/crypto/rsa_proof.asp

.... og ja ... jeg ved godt, at netop dette er det mindste af mine
problemer med siden.

Det skal siges, at NN6.2 godt kan finde ud af det ... men med nogle
UNICODE-karakterer jeg fandt engang ... men jeg vil gerne lave det,
så jeg bruger de karakter-referencer der er lavet fra w3.org

:)
--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-11-01 01:27

Jesper Stocholm <spam200111@stocholm.dk> skrev

> Jeg har gennemtrævlet http://www.w3.org/TR/html4/sgml/entities.html,
> men jeg kan ikke finde det korrekte tegn. Det sidste skulle
> være &#8659; iflg:

Det er fortsat sådan at du er nødt til at lave det grafisk,
hvis det skal fungere i alle browsere - og sådan vil det
sikkert være i mange år fremover.

> Det skal siges, at NN6.2 godt kan finde ud af det

Så må du jo have en downloadknap til den, hvis folk skal
se dine sider.

> Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
> finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Vi havde da netop købt sækken, hvis vi stadig skulle trækkes
med Karen Jespersen

--
Allan

Fra : Jesper Harder

Dato : 25-11-01 03:06

Jesper Stocholm <spam200111@stocholm.dk> writes:

> [...]
> være &#8659; iflg:
>
> men den giver mig blot nogle firkanter på min side i IE ...

Ja, det er jo ikke anderledes, end hvis du havde skrevet noget på
Koreansk: Hvis brugeren ikke har en skrifttype, der indeholder tegnene,
bliver der vist små firkanter i stedet.

Fra : CHRistian

Dato : 25-11-01 03:31

Jesper Stocholm <spam200111@stocholm.dk>'s posting:

>2.
> "medfører"
> tegnet er <=> (blot drejet 90 grader)

&#8661;

> [...]
> U+21D4 ISOamsa -->
>men den giver mig blot nogle firkanter på min side i IE ... der er

Virker fint[1] (både tal- og bogstavangivelse) i Opera 6b1 (med
rette skriftype, der dog ikke var på min computer..., fx
http://ftp.kiae.su/pub/windows/cyrillic/truetype/nonfree/lsansuni.zip)

[1] http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/tegn.gif

>Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
>finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Ikke ret længe.

--

http://opera.no -- browserEN

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-11-01 04:26

"CHRistian" <nospam@direkte.org> skrev

> Ikke ret længe.

Skulle vi ikke forsøge at undgå at politisere webdesign grupperne? Nu har
jeg set et par kommentarer til Jespers nye signatur. Udtalelsen er
provokerende, men det er Jespers ret at have sådan en signatur.

Det betyder dog ikke, at man har lov/at det er passende at kommentere den i
denne gruppe.

news:dk.politik er en langt mere passende gruppe til diskutioner om hvilke
partier man godt kan lide

/Kasper

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-11-01 17:28

Kasper Kyndsberg <nospam@kyndsberg.dk> skrev

> Nu har jeg set et par kommentarer til Jespers nye
> signatur. Udtalelsen er provokerende, men det er
> Jespers ret at have sådan en signatur.

Og min ret til at kommentere den

Når man kommer med en provokerende signatur må
man også regne med at nogen kommer med kommentarer
til den - ellers er der vel ingen grund til at have sådan en
signatur? Jesper vil sikkert et eller andet politisk med det,
i hvert fald fortælle os andre hvor han står og hvad han
mener. Jeg tror ikke vi kan få Jesper til at undlade at komme
med provokerende signaturer af den grund.

--
Allan
Uden signatur

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-11-01 19:57

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev
> Kasper Kyndsberg <nospam@kyndsberg.dk> skrev

> Og min ret til at kommentere den

Det ved jeg nu ikke. Jeg synes ikke vi bør have længere tråde om politisk
overbevisning pga. en signatur. Jeg holder mig fra at fortælle om min
personlige politiske overbevisning i disse grupper. Det gør jeg fordi jeg er
her for at snakke om design - ikke om jeg synes om en borlig regering eller
ej.

> [...]
> mener. Jeg tror ikke vi kan få Jesper til at undlade at komme
> med provokerende signaturer af den grund.

Det er da klart Jesper har et budskab i sin signatur, han håber at andre
finder sympati for. Han har ret til at have den signatur. Fra tid til anden
er der debatter rundt omkring signaturerne, og det ødelægger diskutionen i
grupperne. Signaturen er et fristed til at skrive hvad man vil, men
diskution omkring budskabet i signaturen bør holdes i relevant gruppe, og
diskution om formen på signaturen er news:dk.admin.netikette den rette
gruppe. En evt. fortsættelse af denne diskution er af teknisk karakter, og
bør også holdes i news:dk.admin.netikette.

Jeg bestrider således ikke Jespers ret til enddog at have en provokerende
signatur. Blot at vi holder kommentarer i relevante grupper.

> Allan

/Kasper

Fra : Borge

Dato : 25-11-01 21:52

Kasper Kyndsberg <nospam@kyndsberg.dk> skrev i en

> Jeg bestrider således ikke Jespers ret til enddog at have en provokerende
> signatur. Blot at vi holder kommentarer i relevante grupper.

Jeg synes at Jesper helt skulle undlade en politisk og provokerende signatur
i disse grupper, så kommer der slet ikke denne diskussion ud af det.
--
Modstandsgruppen mod provokerende og politiske signaturer

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-11-01 14:08

Borge wrote in news:LZcM7.179$a61.5073@news.get2net.dk:

> [...]
>
> Jeg synes at Jesper helt skulle undlade en politisk og provokerende
> signatur i disse grupper, så kommer der slet ikke denne diskussion ud

og det får du mig nok ikke til :) Jeg vil til enhver tid forbeholde mig
retten til at skrive hvad jeg vil i min signatur ... det er trods alt et af
de sidste fristeder på Internettet, hvor man kan sige hvad man vil ... uden
at være bundet på hænder og fødder af fundatser, netikette etc. Min signatur
er i øvrigt ikke ment som et diskussions-oplæg, men mere som et surt opstød
over en aften, der ikke gik helt som den skulle. Jeg har heller intet ønske
om at diskutere indholdet af min signatur - og dermed min politiske
overbevisning - herinde, da - som Kasper påpeger - denne gruppe handler om
noget andet.

Jeg har sådan set heller ikke noget ønske om at diskutere min overbevisning
i fx dk.politik , da tonen derinde ofte går over i "jeg råber højest, derfor
har jeg ret...", men hvis nogen vil diskutere politik med mig, så er de til
enhver tid velkommen til at skrive til mig privat ... så kan vi tage den
sobre diskusson dér.

:)

.... da der desværre ikke er en gruppe ved navn dev\null, så henvises svar på
dette indlæg til dk.politik ... og jeg skal nok svare de indlæg, der kommer
i en evt ny tråd derinde :)

--
> Modstandsgruppen mod provokerende og politiske signaturer

FUT: dk.politik

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 26-11-01 17:46

Jesper Stocholm wrote:
> ... da der desværre ikke er en gruppe ved navn dev\null, så
[snip]

Jamen det gør der skam! FUT sat!

--
Denne sætning er under to bindestreger og et mellemrum - det vil
altså så sige at jeg her kan give udtryk for at jeg er enig med

Fra : Borge

Dato : 28-11-01 14:41

Jonas Jørgensen <jonasj@jonasj.dk> skrev i en

> --
> Denne sætning er under to bindestreger og et mellemrum - det vil
> altså så sige at jeg her kan give udtryk for at jeg er enig med
> Jesper i hans holdning til valgresultatet

Det forhindrer da ingen i at kommentere det. Her diskuterer vi godt nok
webdesign, og det er da også godt nok at have nogle holdninger, men de
behøver jo ikke at komme frem her. Dem kan du holde på din hjemmeside med et
link til den i din signatur, så kan folk selv vælge om de vil se dine
holdninger eller ej. Hvis der nu stod: "Jeg holder med Bin Laden" i
signaturen, det er jo også en holdning, og så vil du sikker få endnu flere
kommentarer

> - uden at I kan brokke jer over at det er off-topic! Ha!!!

Jeg brokker mig ikke, jeg kommenterer bare at det er upassende med politiske
budskaber i en signatur, nu har vælgerne jo talt, og det er du nødt til at
acceptere. Hvorfor skal vi se andres sure opstød i signaturer når vi vil
læse om webdesign?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-11-01 21:32

Borge wrote in news:iP5N7.70$BD4.7640@news.get2net.dk:

> [...]
> flere kommentarer

> Jeg brokker mig ikke, jeg kommenterer bare at det er upassende med

det er så din holdning ... og den har du så ret til at have ... ligesom jeg
har ret til at have en holdning til valgets udfald.

> nu har vælgerne jo talt, og det er
> du nødt til at acceptere.

selvfølgelig accepterer jeg det ... men jeg er samtidig trist over, at det
gik som det gik. Det er vel også min ret ?

> Hvorfor skal vi se andres sure opstød i
> signaturer når vi vil læse om webdesign?

fordi jeg må ! Hvis du vil have ændret konventionen, at man kan skrive hvad
man vil i sin signatur, så foregår det i gruppen dk.admin . Du kan også
overveje at anvende en (ordentlig) newsreader, der giver forskellige farver
til forskellige dele af teksten - eller fx. helt smider signaturen væk. Jeg
bruger en meget lys farve til at formattere signaturer, dvs jeg ser dem
næsten aldrig.

XFUT: dk.admin

Ovenstående er klippet sporadisk pga krydspost.

Fra : mola

Dato : 25-11-01 21:40

"Jesper Stocholm" <spam200111@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har behov for at kunne vise et par tegn på en hjemmeside
>
> 1.
> "er kongruent med"
> tegnet er tre vandrette streger

&equiv; (#8801;)

> 2.
> "medfører"
> tegnet er <=> (blot drejet 90 grader)

har desværre ingen løsning her ....

mvh
mola

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-11-01 00:23

Jesper Stocholm skriver:

> Jeg har behov for at kunne vise et par tegn på en hjemmeside

> [...]
Du laver et lille gif billede med hver af dine tegn