logo i browser
Fra : Mogens Eliseholm Nie~

Dato : 24-11-01 21:05

Hej
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man ligge de ligge logo ind som
foreksempel tv2.dk har når man bogmærker dem?

mvh

Mogens Eliseholm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-01 21:50

Sat, 24 Nov 2001 21:05:15 +0100, skrev "Mogens Eliseholm
Nielsen" <mogens_e@fdf.dk>:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man ligge de ligge logo ind som
>foreksempel tv2.dk har når man bogmærker dem?

Denne her gruppe har en side med OSS (Ofte Stillede Spørgsmål) på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/>, hvor du
bl.a. finder svar på dette spørgsmål og mange andre gode ting.
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#FavIcon>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 24-11-01 21:49

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man ligge de ligge logo ind som
> foreksempel tv2.dk har når man bogmærker dem?
----
Du kan læse nærmere om det her...
http://www.html.dk/artikler/00002/

God fornøjelse!

-------
Med venlig hilsen
Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : Heidi

Dato : 25-11-01 20:08

Mogens Eliseholm Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man ligge de ligge logo ind som
> foreksempel tv2.dk har når man bogmærker dem?

Jeg syntes det lød sjovt med et logo, MEN..jeg har nu lavet et logo i det
lille program man kunne hente. Lagt den lille .ico-fil ind i et mappe, og
refereret i <head> til denne mappe/navn...det virker bare IKKE....nogen der
har en ide om hvad der kan være gået galt??
Jeg hár læst og læst på de foreslåede sider, men ikke fundet noget svar..
Min linje i <head> ser således ud:
<LINK REL="SHORTCUT ICON" href="grafik/lillelogo.ico">
Jeg var i tvivl, om linjen skulle ind på index-siden eller på de to rammer,
som index-siden består af....jeg har prøvet alt muligt, lige nu er linjen
sat ind på alle 3 sider..men det virker bare ikke :((
Hjælp ønskes!
Hilsen Heidi

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 25-11-01 21:46

> [...]
> som index-siden består af....jeg har prøvet alt muligt, lige nu er linjen
> sat ind på alle 3 sider..men det virker bare ikke :((
-----
Du skal ikke referere til filen andre steder....

Du skal lægge logoet i dit "HTML" direktorie. Eller sagt anderledes, skal
filen lægges i rod-direktoriet, dér hvor der også ligger din default fil.

Logoet skal omdøbes til favicon.ico - så skulle den virke!

Prøv derefter at bookmarke siden!

-------

Fra : Nils Lastein

Dato : 04-12-01 14:18

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filen lægges i rod-direktoriet, dér hvor der også ligger din default fil.
>
> Logoet skal omdøbes til favicon.ico - så skulle den virke!

Det kan være svært at få IE til at genindlæse iconet - men prøv at
genstarte IE, slette cachen, genindlæse siden mm.

Nils