JTextArea
Fra : Os4

Dato : 24-11-01 18:29

Er der nogen der ved hvordan man laver et JTextArea i en JFrame så JTextArea
automatisk tilpasser sig i størrelse, når man ændrer størrelse på JFrame.

JonLS

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-01 00:34

"Os4" <tag252@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvordan man laver et JTextArea i en JFrame så
JTextArea
> automatisk tilpasser sig i størrelse, når man ændrer størrelse på JFrame.

Brug en LayoutManager til at styre størrelsen af dine sub-components

Du kan evt. tilføje et BorderLayout til din JFrames content pane og derefter
tilføje dit JTextArea til content pane'en med angivelse af hvor i
BorderLayout'et du ønsker JTextArea'et vist.
Noget lignende nedenstående:

public class MyFrame extends JFrame
{
private JComponent cp = (JComponent)this.getContentPane();

public MyFrame()
{
super();

cp.setLayout( new BorderLayout());
cp.add( new JTextArea(), BorderLayout.CENTER);
}
}

Søren Staun Jørgensen

Fra : Os4

Dato : 25-11-01 18:02

Jeg har gjort præcis som i dit eksempel, men problemet er at JTextArea kun
bliver en tynd streg når man ikke bruger setPreferredSize() på den
JScrollPane jeg har puttet den ind i.

Et BorderLayout virker altså ikke, men jeg havde forstillet mig at man måske
kunne checke JFrame's størrelse hver gang brugeren ændrede størrelsen på
vinduet og så justere JTextArea's størrelse med setPreferredSize().

JonLS