Marie Frank CD virker ikke
Fra : Stig Terp

Dato : 24-11-01 17:19

Hmm, man skal nok passe på hvad man køber nu til dags. Jeg har lige fået den nye CD fra Marie frank i fødselsdags gave, og blev noget skuffet da jeg fandt ud af at jeg ikke kunne afspille den på mit PC/anlæg. Jeg bruger CD-drevet fra min computer, og spiller via den over anlæget.

Man kunne da i det mindste mærke CD'en, så man som forbruger kunne fravælge disse CD'er.

Stig

Fra : Lærke Martinussen

Dato : 24-11-01 17:44

????? det forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan, hvordan har du sat din/dit computer/anlæg op? Kan du godt spille andre cd'ere???

Jeg hører cd'ere på samme måde og jeg har aldrig haft et problem. Kan det virkelig lade sig gøre at lave en cd der ikke kan afspilles i et cd-rom drev, for at undgå pirat-kopiering?????

--
best regards/venlig hilsen

Lærke

The fool doth think he is wise, but the wiseman knows himself to be a fool.
(As You Like It V.i. 30-31)
Shakespeare

Fra : Lars B.

Dato : 24-11-01 17:56

In article <3BFFCE61.CE4B873A@image.dk>, laxe@image.dk says...
> [...]
>
> Jeg hører cd'ere på samme måde og jeg har aldrig haft et problem. Kan det virkelig lade sig gøre at lave en cd der ikke kan afspilles i et cd-rom drev, for at undgå pirat-kopiering?????

Fordi de pengebegærlige pladeselskaber gør alt hvad de kan for at sælge
flere plader, undtagen at tænke sig om...

Men frygt ej, det varer sikkert ikke længe før nogen har lavet et lille
smart stykke software der kan fixe det lille problem.

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Peter G.

Dato : 24-11-01 18:00

In article <3BFFCE61.CE4B873A@image.dk>, =?iso-8859-1?Q?L=E6rke?=
Martinussen <laxe@image.dk> wrote...
> [...]
>
> Jeg hører cd'ere på samme måde og jeg har aldrig haft et problem. Kan det virkelig lade sig gøre at lave en cd der ikke kan afspilles i et cd-rom drev, for at undgå pirat-kopiering?????

Du svarer foroven på spørgsmålet, hvilket er irriterende. Jeg kan
anbefale http://www.usenet.dk/netikette/quote.html , hvor du kan se
hvordan man bør citere.

Mit svar står i headeren.
(Bare for at illustrere et irritationsmoment)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Lærke Martinussen

Dato : 24-11-01 19:19

-klip
Du svarer foroven på spørgsmålet, hvilket er irriterende.
-klip

Du mener det er bedre at svare sådan her, altså ???
æhh jeg er ikke lige så vant til usenet, men tak for prejet

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-01 19:28

On Sat, 24 Nov 2001 19:18:36 +0100, Lærke Martinussen <laxe@image.dk>
wrote:

-klip
-klip

>Du mener det er bedre at svare sådan her, altså ???
>æhh jeg er ikke lige så vant til usenet, men tak for prejet

Eller sådan her. Det ville jeg blive glad for, jeg bruger Agent, og
den laver teksten blå, hvis den står bag et " > " - tegn.
Jo flere " > " der er, desto længere er vi tilbage i niveau.

Venlig hilsen,
Lars

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-11-01 15:18

"Peter G." wrote:

> Klip
>
> Du svarer foroven på spørgsmålet, hvilket er irriterende. Jeg kan
> [...]

Når vi nu er igang med at kommentere Lærke's indlæg, så har jeg ogå en kommentar:
(Men det gælder iøvrigt også det orignale fra Stig Terp.)

I min browser (Netscape 4.7) fylder jeres tekst ca. 3 skærmbillede i bredden.

Vil I være venlige at reducere værdien af antal karakterer - i jeres browser - til ca. 70 pr. linie.?

Mvh. Jørgen

Fra : Stig Terp

Dato : 25-11-01 17:38

Hmmm, jeg kører news via Outlook Ekspress, og ikke en browser.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-11-01 18:34

On Sun, 25 Nov 2001 17:37:43 +0100, "Stig Terp" <stigterp@mail.dk>
wrote:

>Hmmm, jeg kører news via Outlook Ekspress, og ikke en browser.
En news-browser!? Det er også ligemeget, det har ikke noget med sagen
at gøre. Det ville være rart hvis du bare gad at gøre som han sagde.

Venlig hilsen,
Lars

Fra : Stig Terp

Dato : 25-11-01 20:09

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sagen
> at gøre. Det ville være rart hvis du bare gad at gøre som han sagde.

Det var ikke mig som snakkede om browser, men Jørgen og hans netscape.
Men har det hjulpet nu???

Og Lars, så kan du godt gemme den nedladende tone væk, det er ikke en
børnehaveklasse du skriver til.

Stig

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-11-01 20:37

"Stig Terp" <stigterp@mail.dk>
> Men har det hjulpet nu???

Ja, det er glimrende nu.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 24-11-01 19:20

On Sat, 24 Nov 2001 17:19:07 +0100, "Stig Terp" <stigterp@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Man kunne da i det mindste mærke CD'en, så man som forbruger kunne fravælge disse CD'er.

gå ned og byt den og sig den ikke virkede i dit anlæg på grund af
deres kopisikring....når de første 200000 har gjort det stopper de nok
med dét.....jeg gider altså ikke gå ud og investere i et stereoanlæg
bare fordi sony får en fiks idé om at citat: "vi laver cd'er til folks
stereoanlæg og ikke til deres computere" (sony direktør i danmark
iirc)

forestil jer: "vi laver kun cola til folk glas, ikke til deres krus"
pepsi's direktør i danmark.....den holder sq da ikke.....

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

p.s. jeg opfordrer ikke til piratkopiering, jeg vil bare have lov til
at afspille cd'er på min computer(som altså også er mit stereoanlæg)

Fra : Henrik Vest

Dato : 24-11-01 20:10

> gå ned og byt den og sig den ikke virkede i dit anlæg på grund af
> deres kopisikring....når de første 200000 har gjort det stopper de nok
> med dét.....

Forbruger rådet har også udtalt sig kritisk overfor denne form for
kopisikring og opfordret pladeselskaberne til at sælge CD'er med kopisikring
til en reduceret pris, fordi kvaliteten af selve CD er bevidst forringet.

Er der nogen der har været inde og checke Forbrugerrådets eller Forbruger
Informations hjemmeside ??

Henrik V

Fra : Lars B.

Dato : 24-11-01 22:36

In article <3bfff01b$0$222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
hallo_derude@hotmail.comxx says...

> Informations hjemmeside ??

Jeg har checket forbrugerrådets hjemmeside angående kopiering, og der
står hvad man må og ikke må... og der er jo komplet latterligt!!

Fx. må jeg gerne kopiere en af mine cd'er og spille kopien til en fest
der holdes hjemme hos mig, men ikke hvis festen holdes hos en anden...

og hvorfor må man så ikke det ?? Når man gerne må låne samtlige af dine
venners cd'er og kopiere dem ????

Hvad har de røget dem der har lavet den lov ?????

--

Lars B
"Ambition : Lysten til at blive noget her i livet.

Fra : Martin Møller

Dato : 25-11-01 23:39

> [...]
> bare fordi sony får en fiks idé om at citat: "vi laver cd'er til folks
> stereoanlæg og ikke til deres computere" (sony direktør i danmark

I dag kan vel langt de fleste DVD-afspillere også spille musik CD'er.
En DVD-afspiller må betragtes som en ganske naturlig del at et
stereoanlæg, og man må kunne forvente, at en CD kan afspilles i en
DVD-aspiller. Men der er jo flere DVD-afspillere der er produceret med
et helt almindeligt IDE-DVD-drev inden i. Hvordan kan Sony's CD'er så
afspilles i "folks stereoanlæg"??

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-01 20:11

hmm.. virker dine andre CDer?

Fra : Stig Terp

Dato : 24-11-01 20:33

> hmm.. virker dine andre CDer?

Ja.

Egentligt tror jeg at denne "beskyttelse" af CD'er får den direkte modsatte effekt. Nu er man jo "nødt" til at hente sangene som MP3-filer på nettet, for at kunne afspille dem på sin PC.

Stig

Fra : Gizmoduck

Dato : 24-11-01 23:26

On Sat, 24 Nov 2001 20:32:52 +0100, "Stig Terp" <stigterp@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Egentligt tror jeg at denne "beskyttelse" af CD'er får den direkte modsatte effekt. Nu er man jo "nødt" til at hente sangene som MP3-filer på nettet, for at kunne afspille dem på sin PC.

ja eller for overhovedet at kunne afspille dem....gamle stereoanlæg
kan jo hellere ikke klare kopisikringen. (hmmm sony laver sørme også
stereoanlægs, skummelt)

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-01 00:15

> ja eller for overhovedet at kunne afspille dem....gamle stereoanlæg
> kan jo hellere ikke klare kopisikringen. (hmmm sony laver sørme også
> stereoanlægs, skummelt)
SKOD mand! Så kan sikkert ikke engang afspille den på mit konfirmations
anlæg....

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-01 00:13

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9788
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=182304

JEg vil anbefale dig at gå ind på www.cdmediaworld.com mon ikke der findes
en måde at rippe dem på, også kan du jo bare afspille mp3'en fra computern?

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-11-01 14:23

On Sun, 25 Nov 2001 00:12:55 +0100, "peet_dk" <answer_in_the_group

> [...]
>en måde at rippe dem på, også kan du jo bare afspille mp3'en fra computern?

Det er da ikke en reel løsning. En mp3 fil lyder langt ringere, uanset
hvor højt du ripper den.

Nej retur med skittet, indtil de dropper den kopi sikring.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Stig Terp

Dato : 25-11-01 17:44

Den kan sagtens rippes, men det er jo ikke det jeg købte den for. Og det kan da ikke være meningen at jeg skal ændre på et nyt produkt før det virker efter hensigten. Så i morgen tager jeg kontakt til butikken hvor den er købt, og så må vi se hvad de siger til det. Emballagen er jo brudt.

Stig

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 25-11-01 22:11

Stig Terp <stigterp@mail.dk> skrev:

[SNIP]
> Så i morgen tager jeg kontakt til butikken hvor
> den er købt, og så må vi se hvad de siger til
> det. Emballagen er jo brudt.

Det er vel lige meget om embalagen er brudt. Produktet lever jo ikke
op til dine forventninger. Du forventede at du kunne afspille CDen på
dit andlæg som gør brug af en Computer som dekoder, denne kunne ikke
læse produktet. Ergo må produktet være defekt. Du kan jo ikke gøre ved
at CDen ikke holder sig til den gængse standart uden at gøre dig
opmærksom på at: "Denne CD kun muligvis ikke gengives af en Computer".

Hvis ikke de vil bytte den, så vil jeg da gerne købe den - jeg skal
have tjekket om det der Safe-Audio virkeligt er så Safe... du kan evt.
også få en Copi i bytte, så fremt det lykkes mig.

--
Mvh:

Rasmus

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 25-11-01 16:15

Jeg kan uden problemer spille Marie Frank cd'en på alle husstandens
computere.
Cd'en fejler i hvert fald ikke noget

Fra : Stig Terp

Dato : 25-11-01 18:00

Snakker vi om den samme CD? Den jeg omtaler er den nye som hedder Vermilion, jeg har også den gamle Ancient Pleasures, den virker fint.

Stig

Fra : Kim Petersen

Dato : 25-11-01 18:39

> Jeg kan uden problemer spille Marie Frank cd'en på alle husstandens
> computere.
> Cd'en fejler i hvert fald ikke noget

Jeg kan også sagtens afspille den, men der er noget funny ved det alligevel:
En sylespids hyletone fra det 6. til det 11. sekund i sang nr. 1, og af og
til dukker den vist op igen, dog næsten ikke hørbart. Efter sang 1 er der
intet, og hele pladen kan tilsyneladende afspilles. Og ja, det er
Vermillion.

Afspillet på Compaq DVD-ROM DVD-114 firmware 1.14, virker også på mit
brænderdrev.

Fra : Stig Terp

Dato : 25-11-01 20:21

"Kim Petersen" <kems@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vermillion.
>
> Afspillet på Compaq DVD-ROM DVD-114 firmware 1.14, virker også på

Skummelt, jeg kan hverken spille den fra mit almindelige CDrom drev
eller min brænder. Jeg kan heller ikke se tracksene fra stifinder, og
denne computer angiver ikke CD'en som en audio CD. Det kan da være at
det er min PC det er galt med?

Angående hyletonen, har du så ikke fået den byttet? Den hyletone er da
vel ikke til at leve med.

Stig

Fra : Kim Petersen

Dato : 26-11-01 18:22

> [...]
> eller min brænder. Jeg kan heller ikke se tracksene fra stifinder, og
> denne computer angiver ikke CD'en som en audio CD. Det kan da være at

Jeg er ikke nogen haj til det der pc-fis, men ja, der er da sikkert forskel
på de enkelte drev - jeg er så bare heldig at mine drev kan læse cd'en.

> Angående hyletonen, har du så ikke fået den byttet? Den hyletone er da
> vel ikke til at leve med.

He he, du tror da vel ikke at jeg kan rende ned i Fona (nu er den godt nok
købt hos CD-On, det gør det ikke bedre) og klage over at der er en hyletone
på 5 sekunder i starten af track 1, så jeg vil gerne have den byttet?
Den tror jeg sgu' ikke de hopper på. Desuden tror jeg det er sådan på alle
kopier, min fornemmelse siger mig at det måske er noget i produktionen. Jeg
kan faktisk kun høre hyletonen fordi jeg anvender hovedtelefoner, inden jeg
skulle afprøve den i mit cd-drev havde jeg ikke bemærket den. Dem der kommer
bagefter er stort set ikke til at høre.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-11-01 21:02

On Mon, 26 Nov 2001 18:21:52 +0100, "Kim Petersen" <kems@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>købt hos CD-On, det gør det ikke bedre) og klage over at der er en hyletone
>på 5 sekunder i starten af track 1, så jeg vil gerne have den byttet?

Selvfølgelig gør en ordentlig butik det, Jeg har haft en CD, hvor der
var nogle rasle lyde, på et nummer. De var der ikke på single
versionen, men på alle de CD'er de havde, Jeg fik en senere fra en
anden presning.

Poul Erik

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-11-01 21:25

> [...]
> kopier, min fornemmelse siger mig at det måske er noget i produktionen.

Hvis det er noget, der er på alle cd'er, ville jeg selvfølgelig ikke
forvente at få den byttet. Hvis det er noget, der kun er på din
cd, skal den selvfølgelig kunne byttes. Du måtte selvfølgelig
finde ud af, hvordan det forholder sig, før du rendte ned i Fona.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Preben Kvist

Dato : 26-11-01 11:45

Jeg ved ikke om det er samme teknologi, men her er en historie om BMGs
udgivelse af Natalie Imbruglia.

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9955

Med venlig hilsen

Preben Kvist

Fra : Kim Petersen

Dato : 26-11-01 18:30

> Jeg ved ikke om det er samme teknologi, men her er en historie om BMGs
> udgivelse af Natalie Imbruglia.

Ja den kan mit DVD-drev ikke klare. Spiller det første halve minut, så er
det slut. Så er det da godt at brænder-drevet ikke har nogen problemer