Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blitz til spejlrefleks kamera
Fra : Brian og Charlotte

Dato : 24-11-01 15:41

Hejsa,

Jeg er den lykkelige ejer af et canon EOS 5000 med en sigma 28-200 objektiv
til. Jeg er ikke fotograf, hverken amatør eller hobby - men kan dog godt
lide at tage gode billeder og have "udstyret" i orden.

Jeg er i øjeblikket på jagt efter en seperat blitz til kameraet, der skal
kunne arbejde sammen med min kameraets zoom. Jeg har ingen præf. mht. om det
er original eller andet mærke blot skal funktionaliteten være der.

Jeg har netop fået tilbudt en original canon blitz med zoom til kameraet hos
den lokale "fotopusher". Nypris på blitzen har været 2695,- (for nogle år
tilbage ser det ud til) og blitzen virker som den skal - prisen som han
forlanger for blitzen er kr. 1.000,-, der ikke kan handles længere ned. Jeg
har desværre ikke specifationer eller modelbetegnelse, men blitzen opererer
i området 28-70.
Vil dette være et fornuftigt køb eller skal jeg hellere købe en ny uoriginal
blitz til ca. 1.700,-.

Håber på lidt gode råd fra gruppen.

Med venlig hilsen
Brian R.

Fra : L@rs

Dato : 24-11-01 22:42

Uden modelnr. er det umuligt at vide hvad der bliver talt om. Førprisen er
Irrellevant.
Blitzen skal hedde Speedlite XXX EZ eller EZ
Du kan prøve at sammenligne med disse priser:

http://www.photoav.dk/

Vælg Køb direct på net og brugte varer - Der er nogle priser.....

mvh

Lars

Fra : Pico

Dato : 25-11-01 14:04

"Brian og Charlotte" <brian.charlotte@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3bffb15d$0$25398$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> kunne arbejde sammen med min kameraets zoom. Jeg har ingen præf. mht. om det
> er original eller andet mærke blot skal funktionaliteten være der.

Jeg har lige i sidste uge fået de første billeder hjem som er taget
med min nyindkøbte Sunpak Power Zoom 4000 AF sammen men
Canon EOS 300. De er bare perfekte i belysningen. Blitzen er
integreret med Canon. Den sælges til 1289 kr. hos Bingo, men hvis
du vil ofre lidt mere findes der også en model 5000. Den har selvfølgelig
større lystyrke og så kan hovedet svinges til siderne ligesom Canons
egen blitz. Jeg resonerede at det bruger jeg aldrig. Jeg kan ikke
huske at jeg nogensinde har brugt vægen som reflektor og skulle
det endelig ske må jeg slæbe Minolta blitzen frem eller bruge Contax
sættet.
Pico

Fra : KASO

Dato : 26-11-01 16:01

> [...]
> integreret med Canon. Den sælges til 1289 kr. hos Bingo, men hvis
> du vil ofre lidt mere findes der også en model 5000.

Jeg har også prøvet ovennævnte Sunpak sammen med et Nikon F50. Her
fungerede den dog ikke med zoom (skyldes kamerahuset). Jeg fik jævnligt
røde øjne, men belysning iøvrigt var OK. Efter 2 år gik blitzen
istykker, og reparation kunne ikke betale sig. Jeg købte istedet Sigmas
tilsvarende blitz, der var billigere og lidt kraftigere. Den kan selv
"vågne" fra stand-by (til forskel fra Sunpak), hvilket er en stor
fordel, og jeg får aldrig røde øjne på billederne mere, hvilket jeg dog
ikke forstår - der burde teoretisk set ikke være en forskel - men det er
der i praksis.

Jeg har også venner, der har problemer med kombinationen EOS300 og
Sunpak (underbelyste billeder). Jeg vil derfor foreslå at se nærmere på
Sigmas blitz.

http://www.kandu.dk/