Hvilket kabel...
Fra : thomas

Dato : 24-11-01 10:07

Hej

Jeg forsøger at lave et hjemme netværk mellem en win 2k maskine og en win98n
maskine med 2 Surecom 10/100mbit 32 bit pci fast ethernet kort (SU-EP-320X)
og en stump unshielded twisted-pair kabel. Men efter at have læst flere
nedenstående poster om samme emne er jeg blevet alvorligt nervøs for at jeg
har købt det forkerte kabel. Var det Cross-over kabel jeg skulle have haft
fat i?
Hvad er egentlig forskellen på de to?
I hvilke situationer bruger man det ene og i hvilke det andet?

Håber nogen kan hjælpe!
Venlig hilsen
Thomas

Fra : Christian Mygind

Dato : 24-11-01 10:13

"thomas" <internettet@iforward.com> skrev i en meddelelse
> [cut] er jeg blevet alvorligt nervøs for at jeg har købt det forkerte
kabel.
>Var det Cross-over kabel jeg skulle have haft fat i?

Ja.

> Hvad er egentlig forskellen på de to?
> I hvilke situationer bruger man det ene og i hvilke det andet?

Det ene (alm - det du har) bruges til at forbinde maskiner til
hubs/switches, og et crossover bruges til at forbinde 2 maskiner med
hinanden, UDEN hubs/switches.

/Chr

Dato : 24-11-01 10:15

"thomas" <internettet@iforward.com> wrote in message
> [...]
> fat i?
> Hvad er egentlig forskellen på de to?
> I hvilke situationer bruger man det ene og i hvilke det andet?

Direkte mellem 2 maskiner skal du have et krydset kabel.

Med det kabel du har skal der en hub el. switch i mellem.

Mogens