Internet: Ikke hul igennem
Fra : Henning Larsen

Dato : 23-11-01 20:27

Jeg har tre pc'ere i et netværk med 100/10 mbit pci netkort samt en switch.
Det fungerer ok bortset fra man ikke kan få forbindelse med internet fra
klienterne. Modemet tænder når jeg forsøger, men når jeg taster en
www-adresse i browseren, er der intet svar. Det virker på host'en. Alle tre
kører Win98se, og Internet Deling er installeret på host'en. Jeg har fulgt
vejledningen til punkt og prikke ved installeringen, men kan ikke få det til
at virke. Jeg har en opkaldsforbindelse (ISDN). Hvad kan være galt?

Henning Larsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-11-01 13:46

> Jeg har tre pc'ere i et netværk med 100/10 mbit pci
> netkort samt en switch. Det fungerer ok bortset fra man
> ikke kan få forbindelse med internet fra klienterne.

Se denne dejlige side lavet af Bjarne Duelund:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm>

Mvh.
Mikael

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-01 15:30

Sat, 24 Nov 2001 13:46:12 +0100, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Se denne dejlige side lavet af Bjarne Duelund:
><http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm>

Ja, dér har Bjarne gjort et rigtig godt stykke arbejde. Følg
instruktionen, og det kan (næsten) ikke gå galt.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-11-01 15:36

> Ja, dér har Bjarne gjort et rigtig godt stykke arbejde. Følg
> instruktionen, og det kan (næsten) ikke gå galt.

Helt enig, dog skal netværket fungere inden man kan
bruge hans vejledning.
- Måske han kunne lokkes til at lave en vejledning til dette
også eller der var en med lidt ekstra tid der gjorde det!

/Mikael

Fra : Henning Larsen

Dato : 24-11-01 17:42

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Se denne dejlige side lavet af Bjarne Duelund:
> <http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm>
>
> Mvh.
> Mikael

Det er faktisk den vejledning jeg har anvendt, men jeg kunne ikke få det til
at virke. Jeg har også prøvet en anden vejledning fra bladet Privat
Computer, men resultatet blev det samme. Jeg benytter get2net, og tænkte på
om det måske er dem der på en eller anden måde har blokeret for deling?

Henning Larsen