jeg er faktisk sur og iriteret ..
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-11-01 17:55

Så er det mig der syder over folks manglende hensyntagen i et
"hundemåværeløsunderledsagelseafførerområde " . Bag
boligforeningsområdet jeg bor i har Lined Statsskovdistrikt lavet et
naturområde hvor hunde på en del af området må løbe løs hvilket jo er
lækkert ... men sig mig fritager dette hundeejere for at tage hensyn
til andre ... ? Jeg går normalt den vej, når jeg går tur med Wupper
(der er meget usikker overfor andre hunde) og på dette område møder vi
så tilpas mange og ejerere der pænt tager deres hund i snor når de ser
jeg kommer gående med wupper i snor .. men i samme område
boligforeningsområde bor dels et ungt ægtepar der har to store hunde
den ene en schæferblanding i overstørrelse den anden en labblanding i
normal størrelse samt en anden dame med en sort lab.blanding --- vi
gik hver sin vej ind i området .. jeg kunne se dem og de mig og det
første de gør er at lukke deres til sammen tre store hunde løs, de tre
hunde farer væltende og legende osv hen mod mig og Wupper, er ved at
vælte mig idet jeg får en legende hund ind på bagsiden af knæet ..
ejerne er langt derfra ... og skønt de kan se at både Wupper og jeg er
ved at blive væltet (Wupper står totalt stivnet og begynder at brumme
....) på et tidspunkt fjerner de tre hunde sig og løber op til ejerne
og jeg ånder lettet op fordi jeg så regner med at ejerne sætter dem i
snor .. men nej endnu en gang gentager cirkuset sig og de store hunde
er igen ved at vælte mig og endnu en gang tage pippet totalt fra
Wupper .. der nærmest er handlingslammet .. nu er hundeejerne nået hen
til mig og jeg gør dem opmærksom på at jeg synes de opfører sig meget
hensynsløst over for andre .. og beder dem kalde deres hunde til sig
... men får at vide at jeg jo bare kan slippe min hund løs .. for her
må hundene løbe løs og så kan jeg jo bare færdes andre steder med min
hund .. jeg påtaler at hundene nær havde væltet mig og gør opmærksom
ikke en men hele to gange .. og gør dem opmærksom på min hunds
usikkerhed og at den hvis den bliver tilstrækkelig presset af deres
tre store hunde så måske kan finde på at forsvare sig .. og får at
vide at det jo bare bliver dyrt for mig i dyrlægeregning og om jeg evt
kom til skade var jo ikke deres problem de gjorde jo ikke noget
forkert .. hundene måtte jo gerne løbe løs her ...og kunne ikke gøre
for at jeg ikke stod ordenligt på benene .og ikke ville slippe min
hund løs. Jeg er af den mening at man selv om man færdes i et område
hvor hundene må løbe løs , så bør kalde hunden til sig og sætte den i
snor når man møder andre med eller uden hund og jeg mener det er dybt
ansvarsløst at udsætte andre for at blive væltet af tre store tumlende
hunde. Jeg ved at et par andre personer har været udsat for noget
tilsvarende med netop disse tre hunde men hvordan søren får man ejerne
af de tre hunde til at opføre sig hensynsfuldt og ansvarligt? at sige
sin mening til dem hjælper ikke .. er jeg helt urimelig i mine krav om
at jeg også i det område vil kunne færdes med min hund i snor uden
risiko for at blive væltet eller få min hund væltet af tre store hunde
mvh Ami

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 18:29

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det mig der syder over folks manglende hensyntagen i et
> "hundemåværeløsunderledsagelseafførerområde " . Bag

//Klip//

Der findes en lov om det pågældende som på godt dansk kan findes her :
http://www.sns.dk/friluft/hunde/hunde.htm

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-11-01 19:09

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes en lov om det pågældende som på godt dansk kan findes her
:
> http://www.sns.dk/friluft/hunde/hunde.htm

Tak for linket .. men uh hvor blev jeg sur og gal .. man føler sig
med sine 157 cm og 34,5 kg faktisk meget lille mellem tre så store
væltenderundtløsehunde ... ikke fordi jeg er bange for hunde men
ubehageligt synes jeg nu nok det er ...mvh Ami ...

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 19:15

> Tak for linket .. men uh hvor blev jeg sur og gal .. man føler sig
> med sine 157 cm og 34,5 kg faktisk meget lille mellem tre så store

34,5 kilo ??????...det er ligefør min hund vejer det sammen !!.

Ami måske du skulle kigge lidt på :
http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php4?f=5&i=6857&t=6857
Er sikkert noget du kan overføre til dig selv ?? )). Jeg tænker på det
billede af dig du sendte i mail af 24.10 så er der jo storslået lighed
)))

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-11-01 20:14

> [...]
på det
> billede af dig du sendte i mail af 24.10 så er der jo storslået
Tak for linket jeg anede ikke du var så betænksom .. at bruge energi
på at finde ud af hvad jeg ville have godt af at spise .. til de
mere "okkulte" og henviser til det billede jeg sendte hvor jeg er
fotograferet sammen med mit transportmiddel og min kat ..
masser af hils fra Ami

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 20:28

> Tak for linket jeg anede ikke du var så betænksom .. at bruge energi
> på at finde ud af hvad jeg ville have godt af at spise ..

Jo det er jo snart jul så skal man være god ved børn, kvinder og dyr

>til de
> mere "okkulte" og henviser til det billede jeg sendte hvor jeg er
> fotograferet sammen med mit transportmiddel og min kat ..

Naaej..det var nu ikke den mail jeg mente , men den af 24.10.2001 som du
sendte kl. 19.09 ).

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-11-01 21:21

> Naaej..det var nu ikke den mail jeg mente , men den af 24.10.2001
som du
> sendte kl. 19.09 ).

Ja den hvor min smukke latter runger ud over området ikk`??

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-11-01 07:29

> Ja den hvor min smukke latter runger ud over området ikk`??

Smuk og smuk er nok så meget sagt, men Jo det var den mail

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 22:37

In article <lnwL7.3252$TN1.253679@news000.worldonline.dk>,
"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> 34,5 kilo ??????...det er ligefør min hund vejer det sammen !!.

Læg 15 kilo til, så har du min hunds vægt

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 02-12-01 11:41

Ja der er vel egentlig ikke rigtig noget at gøre ved det desværre ,jeg møder
også nogle gange en mand med en hel hær af Amerikanske bulldogs og et par
Pittbulls ude ved stensøen i Albertslund ,og alle er utilfredse med ham
derude !han tager ikke sine hunde i snor han er fuldstændig ligeglad !jeg
har prøvet at diskutere med ham men han siger bare at det er lovligt at have
dem løs der ! og det er jo rigtigt nok men det er bare ikke rimeligt at
komme med en hel hær /hundeflok og eje det hele og ikke tage hensyn ,hundene
har været oppe at slås mange gange! Politiet har været ude og pille dæk ned
fra træerne og reb o.s.v. som hundene hænger i for at blive mere agresive
!ligesom de gør i hans egen have hvor han fodrer dem med råt kød .Men hvad
fanden kan man gøre ?

så ville det være rart med et kørekort til hunde! gad vide om det nogensinde
bliver til noget ?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-11-01 20:14

Principielt mener jeg hunde skal løbe løse i de få områder, hvor det er
muligt, MEN hundeføreren skal naturligvis overholde hundeloven og skal
derfor kunne kalde sin hund til sig. Hundeføreren skal da også tage de
sædvanlige hensyn til andre i området.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-11-01 21:53

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Principielt mener jeg hunde skal løbe løse i de få områder, hvor det
er
> muligt,
Ja klart for der er såmænd ikke for mange af disse steder ..

MEN hundeføreren skal naturligvis overholde hundeloven og skal
> derfor kunne kalde sin hund til sig. Hundeføreren skal da også tage
de
> sædvanlige hensyn til andre i området.

Ja netop ! jeg synes egentlig at Finns link var rigtig godt og
forståeligt for alle .. jeg tror jeg vil foreslå skovstyrelsen at
sætte et skilt op med reglerne ved indgangene til området her i Ribe
mvh Ami

Fra : Ellen Danstrup

Dato : 24-11-01 12:50

Hej Anne Marie
Jeg giver dig fuldstændig ret, jeg har selv en stor hund, men jeg lader den
aldrig gå løs, fordi den kan godt være voldsom, og den kan ikke fordrage
andre store hanhunde, og jeg kommer tit i problemer når jeg så møder andre
der bare lader deres store hanhunde løbe løs. Jeg synes også det er
hensynsløst over for folk med små hunde, som måske er bange for de store. En
anden ting er at en stor hund kan også vælte både ældre mennesker og små
børn hvis den kommer farende.

Fra : Susanne

Dato : 01-12-01 08:40

Lige en kommentar til denne debat om løse hunde.
Vi har to store hunde i labrador str. Og ja det er voldsomt når de kommer
"flyvende". Men som hundeejere har vi valgt at opdrage hundende på den måde,
at når vi er på et "friluftningsareal" slapper hundende af og kommer retur
til os og afventer, når der kommer andre hunde og ejere. Dette blev indlært
allerede dengang de lærte at gå i snor. Hver gang vi mødte en på gaden
skulle hunden rette opmærksomheden på os - ikke hunden, katten, fuglen eller
damen på fortovet.
Hilsen Susanne.

Ellen Danstrup <elda@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bff8726$0$74716$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Finn E Jensen

Dato : 01-12-01 09:40

Der er også det at når bare to hunde er sammen er de en flok og er ikke de samme
hunde som de er hver for sig ,jeg har en meget venlig og velopdragen spansk bade
hund men når den er sammen med min datters hund er den flokleder og hvis der er
nogen der kan eller vil true min datters hund så bliver han vred men det går
mest på mennesker vi har også mødt dens bror som den normalt er meget glad for
men når den er "flok" med min datters hund så vil de gerne æde den anden hund
hvis de kunne . Jeg synes helt klar at man ikke skal finde sig i sådan en hunde
flok og vi har dem aldrig løse når der er andre hunde i nærheden men ingen
problemer når de er løse helt hver for sig . Men jeg glæder mig hver dag over at
min 11 år gamle hund styrter rundt som om den var en hvalp. men det er nok den
heksekedel den er blandet af.
Med hunde hilsen Finn E Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-12-01 10:14

"Finn E Jensen" <kirfin@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Der er også det at når bare to hunde er sammen er de en flok og er
ikke de samme
> hunde som de er hver for sig ,

Nej ville de to damer bare indse det .. men de mener helt klart at når
det er hundemåværeløsområde så kan de af os der af en eller anden
grund ikke vil lade vores hund løbe løs bare holde os væk .. og de
fatter slet ikke at jeg ikke vil lade mine hunde tonse løs sammen med
... 3 for dem.. fremmede hunde ... idet de jo ikke tilhører samme flok
... og at jeg synes tre hunde der tonner løs er rigeligt .. noget andet
er at jeg altid lader mine hunde lege sammen i haven .. netop af
hensyn til andre .. når de løber løs uden for haven er det altid kun
en ad gangen .. hvilket også giver sig selv idet jeg altid
motionerer/træner mine hunde enkeltvis for da at give dem netop den
kontakt og træning hver enkelt har mest behov for ...

Jeg synes helt klar at man ikke skal finde sig i sådan en hunde
> flok og vi har dem aldrig løse når der er andre hunde i nærheden men
ingen
> problemer når de er løse helt hver for sig .

Har prøvet at forklare dem dette og lige så at det er usmart at lade
dem fræse løs og uhæmmet en mørkt aften hvor de jo end ikke kan se
hundene .. hvordan pokker lærer man de damer ansvarlighed .. det er jo
lige til at skabe hundehadere den måde de lader stå til på .. hundene
trænes aldrig, aktiveres aldrig men får kun motion ved 2 timer dagligt
at fræse på den mark .. og damerne fatter ikke at man ikke kan
motionere en hund træt .. men at den blot vil kræve mere og mere
motion .. Har nogen et råd til hvordan man lærer disse damer
ansvarlighed ...?? Har overvejet at skrive til statsskovstyrelsen og
bede dem om at sætte deres regler... som du Finn. .. henviste til i et
link .. men det hjælper vel næppe på de to damer ... mvh Ami ....

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-12-01 09:34

"Susanne" <catways@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gaden
> skulle hunden rette opmærksomheden på os - ikke hunden, katten,

Ja gid alle var som jer .. så var løse hunde ikke noget problem ..
viser at du er ansvarsfuld hundeejer ..
Godsøndagshilsfra Ami