Sessions bliver glemt
Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-11-01 20:38

Hej NG.

I mit forsøg på at lave en counter, er jeg løbet ind i et problem.
Jeg vil gerne undgå, at brugeren bliver talt med mere end en gang
for hvert besøg og derfor gemmer jeg en session variabel, der skal
indikere, at brugerens besøg er blevet talt op.

Problemet er bare, at hvis brugeren ikke benytter cookies så vil
session variablen ikke blive sat, og counteren vil blive talt op
hele tiden som brugeren surfer rundt på sitet.

Jeg har prøvet at oversætte PHP med --enable-trans-sid parameteren,
men tilsyneladende nytter det ikke.

Nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre? Det ville være bedst,
hvis det kunne lade sig gøre, at få session variable til at virke, men
ellers er alternative løsnings forslag også meget velkomne.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-11-01 22:05

"Jacob Atzen" <jacob_a@spamos.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er bare, at hvis brugeren ikke benytter cookies så vil
> session variablen ikke blive sat, og counteren vil blive talt op
> hele tiden som brugeren surfer rundt på sitet.

Den klassiske: Husker du at sætte en session_start() på alle sider?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-11-01 17:23

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> writes:

> Den klassiske: Husker du at sætte en session_start() på alle sider?

Hver gang jeg loader en side kalder jeg en funktion, der indeholder
et session_start() kald, ja.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Ronni \(The real one~

Dato : 23-11-01 00:44

Alternativt ville jeg nok foreslå dig at du i en DB loggede IP, dato og tid
for
brugerens første 'indtræden' på siden.
Og når counteren så eksekveres på hver side tjekker du ip, findes den
tjekker
du for hvor lang tid siden det er at brugeren besøgte sitet, og hvis det
f.eks var
for 5 min siden undlader du at tælle op, men var det for 20 min siden tæller
du
op og logger ny dato og tid.

Sådan ville jeg i hvertifalde gøre :)

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-11-01 17:25

"Ronni \(The real one:\)" <ronni1@ofir.dk> writes:

> [...]
> f.eks var
> for 5 min siden undlader du at tælle op, men var det for 20 min siden tæller

Det ville selvfølgelig være en mulighed. Jeg synes bare det var en del
pænere, bare at checke om en sesion variabel var sat, og da det
tilsyneladende fungerer i langt de fleste tilfælde, ville det være rart
hvis det var muligt at få sessions til at fungere korrekt.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen