Vis nummer på 3com Lan modem
Fra : Thomas Markersen

Dato : 22-11-01 16:37

Er der en som har erfaring med 3com isdn lan modem.
Jeg kan ikke få det til at vise nummer på mine analog telefoner.
Jeg abonerer på isdn vis nummer, og på modemmets konfigurations side kan jeg
se nummeret som ringer ind.

Men det bliver ikke videre sendt til analog telefonerne.
Er der en som har fået det til at virke??

Thomas Markersen

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 22-11-01 17:49

> Men det bliver ikke videre sendt til analog telefonerne.
> Er der en som har fået det til at virke??

Virker her og jeg har ikke gjort noget specielt. Der popper enda et lille
skilt op på computeren som viser nummeret.
Har kun installeret IPA100.EXE programmet ssom kan hentes på deres
hjemmeside.

Fra : Thomas Markersen

Dato : 22-11-01 20:05

"Gorm Joergensen" <gjdkeu@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skilt op på computeren som viser nummeret.
> Har kun installeret IPA100.EXE programmet ssom kan hentes på deres

Jo- jeg har også installeret det program, og det viser rigtig nok telefon
nummeret på pc'en, men det gør mine analog telefon ikke.
Som om det ikke kommer videre til den?

Jeg kan ikke finde nogle settings, med det..

MVH Thomas

Fra : Roar Eggert Pedersen

Dato : 25-11-01 23:56

Dette var oppe og vende for et stykke tid siden her i gruppen. Det er
3com'øen som har problemet, de fleste af de lan isdn routere som de sælger i
europa, understøtter ikke vis nr. "CLIP". De er vist nok lige begyndt at
sælge nogen i USA som kan, men der er ingen på europæiske marked.

/Roar

Fra : V/ Kim Svendsen

Dato : 27-11-01 19:33

"Roar Eggert Pedersen" <roar@eggert-pedersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> europa, understøtter ikke vis nr. "CLIP". De er vist nok lige begyndt at
> sælge nogen i USA som kan, men der er ingen på europæiske marked.

Jo da! EICON DIVA LAN kan vise nummer på analogportene.

Mvh.
Kim

Fra : Thomas Markersen

Dato : 28-11-01 13:22

Jo - men den kan jo godt vise nummeret på den som ringer ind, på modemmets
opsætning sider, samt i programmet 3com lan modem desktop manager.
Så den får da fat i nummeret?

MVH THomas

Fra : jan steen sørensen

Dato : 07-12-01 09:58

"Thomas Markersen" <thomas@markersen.dk> skrev i en meddelelse
> Jo - men den kan jo godt vise nummeret på den som ringer ind, på modemmets
> opsætning sider, samt i programmet 3com lan modem desktop manager.
> Så den får da fat i nummeret?

Jeps, nummeret kan vises på PC, men der er een vigtig forskel på at kunne
vise nummer på PC og på a/b porten - på a/b porten er det nødvendigt at der
er en analog "nummersender" indbygget i "Modemet" - det er der ikke i langt
de fleste ISDN "modem"/LAN (så vidt jeg husker kun i visse af Eicon Diva's)

Jeg har undersøgt dette for lang tid siden, hvis produktet ikke nævner noget
om "CLIP" eller nummerpræsentation på a/b porten, er det ikke muligt
(endnu). Desværre.

Jan
(har selv en 3Com ISDN LAN Modem 3c891),

Fra : Thomas Markersen

Dato : 16-12-01 21:48

Ja det har jeg nu fundet ud af at 3com lan modem ikke har, ihvertifald ikke
på mit.
Så jeg har smidt det skod modem ud, og skaffet et Diva lan modem.
Og nu køre det hele ok.

Thomas

Fra : jan steen sørensen

Dato : 18-12-01 12:08