D-LINK DFE-908Dx Hub ?
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 22-11-01 16:32

Hej

Jeg er ejer af ovenstående hub, som fungerer upåklageligt.

Det eneste problem er den larmende blæser der sidder i den.
Er der nogen der har erfaringer med at klippe ledningen til denne blæser ?
Kan hubben tåle det ?

Mvh
Martin L. Pedersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-11-01 18:14

On Thu, 22 Nov 2001 16:31:56 +0100, "Martin Lambert Pedersen"
<mlambert@email.dk> wrote:

> Det eneste problem er den larmende blæser der sidder i den.
> Er der nogen der har erfaringer med at klippe ledningen til
> denne blæser ?
> Kan hubben tåle det ?

Hvorfor tror du D-Link har monteret en blæser i hubben?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 22-11-01 18:38

> Hvorfor tror du D-Link har monteret en blæser i hubben?

Ja, det er jeg udemærket klar over, men nu bruger jeg den bare i et simpelt
hjemmenetværk, så den bliver ikke belastet så voldsomt !

Jeg mener også at jeg hørte om at nogen afmonterede blæseren, men det er
længe sides, så jeg ville lige have det bekræftet.

Kunne man evt. sætte en modstand i, så den kom til at køre lidt langsommere
? Hvor stor skal den evt. være ?

Martin

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 22-11-01 18:38

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-11-01 11:05

On Thu, 22 Nov 2001 18:38:16 +0100, "Martin Lambert Pedersen"
<mlambert@email.dk> wrote:

> Ja, det er jeg udemærket klar over, men nu bruger jeg den bare i
> et simpelt hjemmenetværk, så den bliver ikke belastet så voldsomt !

Belastningen på netværket er meget tæt på fuldstændig ligegyldig
for hver varm hubben bliver. Når producenten har valgt at placere
en blæser i hubben, må man gå ud fra, det er fordi de mener, den
har brug for køling.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Callesøe

Dato : 24-11-01 06:05

Asbjorn Hojmark wrote in

> Hvorfor tror du D-Link har monteret en blæser i hubben?

Det er ikke et argument. Jeg er sikker på at der også var en grund til
at ABit placerede en (lille larmende satans-) blæser på Northbridgen på
mit bundkort, men det kan ikke have været fordi det ikke kan tåle at
køre uden - for det kan det, og det har det gjort stort set uafbrudt i
over et år.

Hvorfor nogen så kunne finde på at købe en hub/switch (til hjemmebrug)
der leveres med en blæser, _det_ er mig en gåde.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 24-11-01 18:24

> Hvorfor nogen så kunne finde på at købe en hub/switch (til hjemmebrug)
> der leveres med en blæser, _det_ er mig en gåde.

Skal vi ikke bare kalde det en fejl

Men nu finder vi i hvert fald snart ud af om den kan køre uden !
Jeg afmonterer blæseren i morgen!

Og hvis den ikke kan køre uden, tjahh så bliver det til en switch i stedet
for!

Martin

Fra : Christian Andersen

Dato : 24-11-01 18:59

Martin Lambert Pedersen wrote:

>Men nu finder vi i hvert fald snart ud af om den kan køre uden !
>Jeg afmonterer blæseren i morgen!
>
>Og hvis den ikke kan køre uden, tjahh så bliver det til en switch i stedet
>for!

Det tror jeg sgu ikke du skal regne med...

--
"'Gid man var ligeså smart som dig.' - Christian Andersen i
tele.koncern.intranet.pil" - Lars Kyndi Laursen i dk.edb.internet

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 24-11-01 22:46

> Det tror jeg sgu ikke du skal regne med...

Det bliver i hvert fald en switch der erstatter den !!

Martin

Fra : Jens

Dato : 22-11-01 20:11

> Er der nogen der har erfaringer med at klippe ledningen til denne blæser ?
> Kan hubben tåle det ?

Du kan jo prøve. Hvis den brænder sammen, kan du købe en lille NetGear
switch i stedet. De har modeller uden blæsere og de er ret billige.

Jens

Fra : Ian Matheson

Dato : 23-11-01 13:16

Jeg har samme hub. Inde i kassen kan du, via et stik, demontere blæseren. Så
kan du tilkoble den uden problemer igen, hvis du får problemer.

Jeg har ingen problemer haft, kørt uden blæser i 1 års tid, med 4 pcere og
to printere på netværket.

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 23-11-01 13:21

> Jeg har ingen problemer haft, kørt uden blæser i 1 års tid, med 4 pcere og
> to printere på netværket.

Tak, det var det jeg gerne ville høre. !!

Martin