Opsigelse-regning
Fra : christian b

Dato : 22-11-01 16:17

Jeg har abonnemnet hos sonofon,og har opsagt det pga at jeg ville skifte til
telmore.Har fået bekræftet af sonofon (sort på hvidt) at det skulle lukkes
11.10.2001 Men det er ikke lukket og virker som altid.Mit spørgsmål er nu
om de kan få medhold i at jeg skal betale regningen efter 11.10.2001 Har
nogle af jer prøvet det samme eller kender i nogle der har,må i meget gerne
skrive et par linjer om det.for hvem vil ikke gerne ha fri tlf!!!

Mvh chr

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-11-01 16:21

christian b skrev:

>Mit spørgsmål er nu
>om de kan få medhold i at jeg skal betale regningen efter 11.10.2001

Hvis du _bruger_ telefonen, dvs. laver opkald eller sender SMSer fra
den dato, og du godt ved at telefonen burde være lukket, så er du 'i
ond tro', og så er jeg ret overbevist om du kommer til at betale. Hvis
du ikke bruger telefonen, og du har en bekræftet opsigelse så skal du
selvfølgelig ikke betale det ab. de evt. opkræver dig for.

Men det må være et spørgsmål for gutterne i news:dk.videnskab.jura

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-11-01 17:54

Jeg er helt enig med Lasse.

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Miki Hoe

Dato : 24-11-01 13:59

Hvis der står sort på hvidt at sonofon vil lukke telefonen den dato og så
ikke har gjort det, så tror jeg altså ikke at du kommer til at betale!

Min bror fik lavet en "spærring" på 200 kr og da den overskred det, betalte
han kun de 200 og der var ikke noget de kunne gøre. Han havde jo fået et
brev hvor der stod at den blev spærret ved de 200!!

-miki-

Fra : "René Nielsen"

Dato : 24-11-01 23:09

I artikel <9to5mq$26t2$1@news.cybercity.dk>, skrev "Miki Hoe"
<mikihoe@hotmail.com>:
> Hvis der står sort på hvidt at sonofon vil lukke telefonen den dato og
> så ikke har gjort det, så tror jeg altså ikke at du kommer til at
> betale!
Jo - hvis han efterfølgende bruger telefonen, for han ved, at den er
blevet afmeldt, men finder ud af at den ikke er det - og handler dermed i
ond tro "fordi han ved godt - at den egentlig er spærret"

> Min bror fik lavet en "spærring" på 200 kr og da den overskred det,
> betalte han kun de 200 og der var ikke noget de kunne gøre. Han havde jo
> fået et brev hvor der stod at den blev spærret ved de 200!!
Hmm - den ville jeg ikke prøve i retten (folk kan åbne spærringen o.s.v.)

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Kim Bjoern

Dato : 26-11-01 23:38

"> > Min bror fik lavet en "spærring" på 200 kr og da den overskred det,
> Hmm - den ville jeg ikke prøve i retten (folk kan åbne spærringen o.s.v.)

Problematikken har netop været på TV i går eller forgårs.

Her var der to eksempler på netop det. Mødre som gerne ville sikre, at deres
børn kunne styre deres "lyster"

Brugeren kom til at betale. Man kan nemlig selv ophæve spærringen, og
servicen er kun en påmindelse. Man har jo selv ønsket servicen og kan selv
via en kode ophæve dette samtalemax igen.

Så jo, du kan tro de kan gøre noget, hvis de vil have pengene - og det får
de!

Kim

Fra : "René Nielsen"

Dato : 27-11-01 17:43

I artikel <9tvfvm$13os$1@news.cybercity.dk>, skrev "Kim Bjoern"
<antispam@nospam.com>:
> Problematikken har netop været på TV i går eller forgårs.
Som problematik betegner jeg det så ikke..

> Her var der to eksempler på netop det. Mødre som gerne ville sikre, at
> deres børn kunne styre deres "lyster"
Det kan børn som regel så ikke (jeg skal liiige sende en sms mere) giv
dem taletid - vil jeg så sige..

> Brugeren kom til at betale. Man kan nemlig selv ophæve spærringen, og
> servicen er kun en påmindelse. Man har jo selv ønsket servicen og kan
> selv via en kode ophæve dette samtalemax igen.
Netop - og er børnene så, så dumme - at de ophæver spærringen, og
efterfølgende siger "det har jeg ikke gjort" så beviser det (efter min
mening - at man ikke er parat til at have mobiltelefon)

> Så jo, du kan tro de kan gøre noget, hvis de vil have pengene - og det
> får de!
Det manglede vel også bare - de skal da ikke miste penge, fordi at børnene
ikke kan styre deres forbrug (der gøres i øvrigt opmærksom på dette - at
man kan fjerne spærringen med en kode - i det brev man modtager efter at
have bestilt denne service)

René

Fra : Per Goetterup

Dato : 28-11-01 14:22

On Tue, 27 Nov 2001 17:42:45 +0100, "René Nielsen" <mig@renenielsen.com> wrote:

> [...]
>ikke kan styre deres forbrug (der gøres i øvrigt opmærksom på dette - at
>man kan fjerne spærringen med en kode - i det brev man modtager efter at

Er den helt grundlæggende løsning ikke bare at sænke myndighedsalderen for økonomisk
ansvar og så lade børnene selv hænge på regningen? - Jeg mener, hvis de er 'modne'
nok til at kunne finde ud af at omgå en opkaldsspærring så er de også modne nok til
at betale regningen bagefter - efter min mening ihvertfald.

- Per.

Fra : "René Nielsen"

Dato : 28-11-01 17:50

I artikel <3c06e36d.22617151@news.inet.tele.dk>, skrev "Per Goetterup"
<per@netgroup.dk>:
> [...]
> mener, hvis de er 'modne' nok til at kunne finde ud af at omgå en
> opkaldsspærring så er de også modne nok til at betale regningen bagefter
Jeg personlig, kan godt støtte det forslag - det burde få ungdommen på
andre tanker

René

Fra : D9N

Dato : 28-11-01 14:01

Hej Christian...
du gør som jeg...
fortsæt med at snakke og betale..
fortæl dem og få dem til at skriftligt bekræfte at de refunderer forskellen
på det du har betalt og det du skulle betale hos telmore...

se dette fra sonofon:

Vi agter at kreditere det som skal krediteres, og Thomas fremsender også
dokumentation på ang. opsigelse fra den 01-09-2001, men jeg ved jo endnu
ikke hvorlangt frem jeg skal kreditere dig, og derfor vil jeg afvente til vi
har en konkret dato.

Jeg skal nok kontakte dig når ovenstående er imødekommet.

MVH

SONOFON NP

Kasper H. Rasmussen

sådan gøres det...
har dd modtaget en check på 786.- fra sonofon .... uhmmmmmmmm

vh
D9N
Tommy Trans

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-11-01 14:44

"D9N" skrev

> [...]
forskellen
> på det du har betalt og det du skulle betale hos telmore...

Hvordan kan det være??
Sonofon gør jo dig en tjeneste ved at opretholde dit abonnement og
netforbindelsen indtil Telmore-flytningen rent faktisk sker. Mange
abonnenter har været ude for at stå uden netforbindelse fra den dato de har
opsagt abonnementet. Hvorfor skulle Sonofon så betale dig forskellen mellem
Sonos og Telmores priser i forbindelse med TDC's smøl med overflytningen??

Mvh

Claus Rolsted,
som også er i færd med at flytte til Telmore fra Sonofon. Jeg har heldigvis
stadig netforbindelse. Mener du så også, at jeg har et krav mod Sonofon?

Fra : D9N

Dato : 30-11-01 09:51

Hej Christian
hvis du kontakter sonofon, den afd. der har med portering og du kontakter
Telmore, så vil du opdage at det formentlig er Sonofon der sylter den, i mit
tilfælde nægtede de at have modtaget opsigelserne fra Tiscali.... og jeg
mailede så faxkvitteringerne fra tiscali til sonofon. så nægtede de endnu en
gang og endnu en gang...
så talte jeg med meget store bogstaver.... og fik så flyttet det ene af de 2
numre der skulle flyttes.... men de flyttede ikke det andet...
så ringede jeg endnu en gang og fik af vide der ikke var sendt opsigelse...
LOOOOOOL

og jeg ved godt at TDC er nogle padder.... for det bemærkede jeg da de
skulle flytte numrene og "glemte " at meddele det til tiscali... så jeg stod
uden kort...
men PT. venter 3000 kunder hos Tiscali på at få porteret deres numre...

vh
D9N
Tommy Trans