Hunden ville ikke spise i flere dage...
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 22-11-01 14:06

Hej!

Jeg vil da lige fortælle jer, hvad min mor lige har oplevet med sin hund,
som er 7 måneder gammel. Det er en Berner Sennenhund. Altså en forholdsvis
stor race. Derfor har den for lidt over en måned siden fået et rustfrit
stål-spiseskålestativ. Det har den været meget glad for. Men, pluselig ville
den ikke spise noget. Så begyndte den at kaste op. Den er stadig ikke helt
opdraget, men den plejer nu altså ikke at bide og snappe! Min far stod i
køkkenet og var ved at pille skindet af en salami -> hunden sprang op og tog
en bid af pølsen, fordi den simpelthen var så sulten! Så kom vi til at tænke
på, om den måske har fået et stød af statisk elektricitet fra madskålen, men
kunne ikke helt forstå det. Nu mener mine forældre, at de har fundet ud af
problemet - hundens navneskilt i halsbåndet har haft sat sig fast i
skåleholderen -> hun er blevet bange og hverken drak eller spiste i nogle
dage. Derfor har hun haft for meget mavesyre og kastet op. Konklusion: Fedra
spiser af sine gamle plastikskåle på gulvet oppe ved køkkenet igen.

Det kunne jo være, at nogle har oplevet at deres hund ikke spiste, kastede
op eller var bange for madskålen. Her er da et par forslag til, hvad det
kunne være. Og endnu en grund til måske ikke at give hunden et stort
spisestativ i julegave...

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Pia

Dato : 22-11-01 15:45

> kunne være. Og endnu en grund til måske ikke at give hunden et stort
> spisestativ i julegave...

eller tage halsbåndet af indendørs, så den generelt ikke kan hænge fast i
noget og måske hænge sig selv, når den er alene hjemme...

:Pia

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 22-11-01 17:31

Pia <cantering@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> eller tage halsbåndet af indendørs, så den generelt ikke kan hænge fast i
> noget og måske hænge sig selv, når den er alene hjemme...

Nu har den heldigvis ikke noget "kvælerhalsbånd"/kæde, og er så godt som
aldrig alene hjemme, men det var måske nok en ide, jeg burde foreslå min
mor. Tak.

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Pia

Dato : 22-11-01 17:37

> Nu har den heldigvis ikke noget "kvælerhalsbånd"/kæde, og er så godt som
> aldrig alene hjemme, men det var måske nok en ide, jeg burde foreslå min
> mor. Tak.

de kan, som I jo har oplevet, også hænge fast med et almindeligt halsbånd,
så med mindre faren for at hunden stikker af = udendørs, så er det nok mest
behageligt at være fri. Jeg har da hørt skrækhistorier om hvalpe som er
kravlet op på noget mens de var alene hjemme, hang fast, gik i panik og blev
fundet af familien, kvalt. De fleste jeg kender tager dem af inde.

:Pia

Fra : Lars Stricker

Dato : 23-11-01 11:09

Hej
Og ikke mindst i bilen... Gearstang, håndbremse osv.
mvh
-Lars

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 23-11-01 12:24

Lars Stricker <strick@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Og ikke mindst i bilen... Gearstang, håndbremse osv.

Arh, det kommer vist an på, hvad det er for en hund. Og ikke mindst ejer.
Jeg mener, det er jo ikke alle hunde, der får lov at sidde på forsædet, når
man kører bil.
Min mors hund sidder altid på bagsædet. Der laver den ikke andre ulykker end
at slikke lidt på den dejlig kolde rude

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-11-01 12:44

"Ida Maria Kiefer" <atter@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forsædet, når
> man kører bil.
> Min mors hund sidder altid på bagsædet. Der laver den ikke andre

Så er spørgsmålet om en hund idet hele taget har noget at gøre på et
sæde i en bil .. personligt mener jeg at hunden er mere sikker i
bundet af bilen og hvis den skal være på sædet så i al fald fastspændt
i en slags sikkerhedssele .. idet en hård opbremsning udsætter hunden
for nøjagtig samme flyvetur som et barn barn eller menneske er udsat
for .. mvh Ami ...

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 13:22

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i en slags sikkerhedssele .. idet en hård opbremsning udsætter hunden
> for nøjagtig samme flyvetur som et barn barn eller menneske er udsat

Jamen Ami så kan Fido jo ikke sidde og følge med ?

--
Venligst
Finn Jensen

PS: Nej Ami ... jeg har ikke glemt dig . Skal nok huske ...

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-11-01 14:19

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen Ami så kan Fido jo ikke sidde og følge med ?

Nej det kan Fido selvfølgelig ikke .. men jeg har altid gerne ville
have mine Fidoer så længe så muligt og give dem så sikre pladser i
biler som muligt så forsædet har hundene altså aldrig haft adgang til
kun nede i bunden og den anden har så haft sin plads i bunden bag det
ene det ene forsæde hos mig er sikkerheden gået forud for om hunden
kunne kigge ud ... den behøver ikke lige at få sin nysgerrighed
tilfredsstillet i mens bilen kører ...

> Som er så ond ved sin hund at kræet kommer i bagagerummet

<>Se nu ved jeg jo ikke hvilken dyt du har .. .men er det lukket
bagerum som i en personvogn bryder jeg mig personligt ikke om tanken
at den skal ligge spæret inde i et bagerum uden meget bevægelsesfrihed
til f.eks at kunne sætte sig oprejst osv men OK hunden flyver jo
ingen steder i al fald ... bliver højst kulilteforgiftet .. men
er det en stationcar er pladsen da udmærket og helt perfekt hvis du
har gitter for .. mvh Ami

> PS: Nej Ami ... jeg har ikke glemt dig . Skal nok huske ...
<> hvilket vil sige du vender frygtelig tilbage ????

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 14:26

> <>Se nu ved jeg jo ikke hvilken dyt du har .. .men er det lukket
> bagerum som i en personvogn bryder jeg mig personligt ikke om tanken
> at den skal ligge spæret inde i et bagerum uden meget bevægelsesfrihed

Jo mindre bevægelsesfrihed jo mindre flyver hunden rundt ved evt. påkørelses

> til f.eks at kunne sætte sig oprejst osv men OK hunden flyver jo
> ingen steder i al fald ... bliver højst kulilteforgiftet .. men

En hund der har siddet og gloet ud af vinduet fra den ene ende af landet til
den anden er ikke meget oplagt til det den skal bruges til når den når frem.

Kulilteforgiftet ?..naeej...det var vist i gamle dage . Ville ikke være
særlig heldig hvis gagagerummet kun var adskildt fra førerkabinen med en
tynd hattehylde

> er det en stationcar er pladsen da udmærket og helt perfekt hvis du
> har gitter for .. mvh Ami

Jeps...den gang havde kræet et stålbur på 60x80 cm.

> <> hvilket vil sige du vender frygtelig tilbage ????

Ta´ det som en trussel

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-11-01 14:51

> Jo mindre bevægelsesfrihed jo mindre flyver hunden rundt ved evt.
påkørelses
<> ja det kan vist ikke benægtes men en påkørsel bagfra kan så gøre at
bagerummet ikke kan åbnes og at hunden er spæret inde ...uden mulighed
for at kunne åbne andre døre ind til den ...

> Ta´ det som en trussel

<>ja det var vel det, det var ment som
mvh Ami

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 15:27

> <> ja det kan vist ikke benægtes men en påkørsel bagfra kan så gøre at
> bagerummet ikke kan åbnes og at hunden er spæret inde ...uden mulighed
> for at kunne åbne andre døre ind til den ...

Falck skal jo også lave noget ?

Heldigvis bliver man ikke påkørt hver dag så chancerne er vel ligeså store
som at man selv bliver kørt over når man går over vejen.

Livet er jo farligt at leve...selv for en hund.

> <>ja det var vel det, det var ment som

Skal lige have spist min Norske klejne inden kræet æder det hele

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-11-01 15:05

En hund i sikkerhedssele kan godt følge med da den sidder på sædet

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 15:24

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> En hund i sikkerhedssele kan godt følge med da den sidder på sædet

Egentlig mærkelig det med sikkerhedsseler, for de er jo påbudt ved lov til
både forsæde og bagsæde passagerer og børn i barnestole skal også være
spændt fast. Bare ikke hunde ??.

Jeg er ikke til fare for trafiksikkerheden hvis jeg ikke benytter sele men
en hund der ikke er spændt fast som tænder af på en kat er altså til stor
fare for trafiksikkerheden.

Personligt syntes jeg at der er for dårlig at der ingen lovgivning findes på
dette område.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 23-11-01 17:42

> [...]
> i en slags sikkerhedssele .. idet en hård opbremsning udsætter hunden
> for nøjagtig samme flyvetur som et barn barn eller menneske er udsat

Ups, jeg glemte vist at nævne, at min mor da selvfølgelig også har en sele
til hunden. Og jeg er helt enig. Det kan da ikke være svært at se det dumt i
at få 40 kg hund i nakken, når der bremses hårdt op. En sele er altså noget
nemmere, billigere og sikrere i længden.

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Lars Stricker

Dato : 23-11-01 14:17

Hej igen
Jeg var egentlig ikke ikke ude på at diskutere, hvor hunden skal opholde sig
under kørslen
Men mere hvor den kan komme til skade, når den efterlades i bilen.
mvh
-Lars

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-11-01 14:21

> [...]
sig
> under kørslen
> Men mere hvor den kan komme til skade, når den efterlades i bilen.

På varme dage kan den død af hedeslag og væsketab.

--
Venligst
Finn Jensen