Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Se JPEG still billeder på DVD-afspilleren ~
Fra : dr. nrj

Dato : 22-11-01 01:45

Jeg har hørt, at visse dvd afspillere kan vise jpeg filer, man har
taget med sit still billede digi kamera og brændt ned på cdr - er det
korrekt ?

Det er jo en kanon måde at vise feriebilleder for - så behøver man
ikke tænde for PC'en og se det på en lille 21' skærm - men kan bruge
sit lækre 36' wide til formålet !

Håber nogle ved noget !

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-11-01 08:37

"dr. nrj" <dr_nrj@no_spam_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> ikke tænde for PC'en og se det på en lille 21' skærm - men kan

Brug Nero Burning Rom brænder software til det, så kan du lave
slide show's cd'er

Det kræver bare din DVD afspiller kan håndtere CD-R skiver.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : LT

Dato : 22-11-01 12:55

Hvis du bruger WinOncd kan du også lægge musik på
mvh
Lasse

Fra : rick

Dato : 24-11-01 12:00

> Håber nogle ved noget !

Hej,

De forige svar er nok bedre end mit. Men en anden mulighed kunne være, at
lave en VCD (Video Compact Disk), som ret mange DVD-afspillere kan afspille.
Det er egentlig til video og ikke til stil-billeder. Men man kunne jo lave
en film, hvor hvert billede stod i et par sekunder.
Bemærk, at formatet er mpeg, så en del kvalitet falder fra, hvis du ikke
laver mpegen i høj kvalitet. Du kan læse mere her:
http://www.vcdhelp.com/vcd.htm

Hilsen rick...

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 26-11-01 08:46

"rick" <rick@cool.dk+delete+> skrev i en meddelelse

> [...]
hvis du ikke
> laver mpegen i høj kvalitet. Du kan læse mere her:

De foreslag vi andre kom med gik netop på man lavede en VCD,
forskellen er at ved hjælp af Nero bliver der lavet stilbillede,
man kan altså selv bestemme når man vil videre til næste billede.

Fra : rick

Dato : 27-11-01 16:41

> De foreslag vi andre kom med gik netop på man lavede en VCD,

>Brug Nero Burning Rom brænder software til det, så kan du lave
>slide show's cd'er

Nå okay... jeg troede bare at det du mente med "slide show's" cd'er var et
helt andet format. Jeg tænkte her på Kodak Photo CD'er eller sådan noget.
Men det var da ellers også en mulighed, hvis DVD-afspillere, da kan afspille
dem.

- rick...

Fra : L@rs

Dato : 27-11-01 22:47

"rick" <rick@cool.dk+delete+> wrote in message
> [...]
klip klip

Hej - Jeg har Nero v5.0 - Og programmet fortæller mig at den ikke kan bruge
tiff formatet - så hvordan gør du?

Lars

Fra : rick

Dato : 28-11-01 16:47

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 29-11-01 10:51

> Hej - Jeg har Nero v5.0 - Og programmet fortæller mig at den
ikke kan bruge
> tiff formatet - så hvordan gør du?

Konverterer dem til jpg

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 04-12-01 23:05

L@rs <lars9999@excite.com> wrote in message
> [...]
> klip klip
> klip klip
>
> Hej - Jeg har Nero v5.0 - Og programmet fortæller mig at den ikke kan

Bruger et billedkonverteringsprogram så man har JPG filer istedet.