quiz-lavine 2
Fra : Martin Møller

Dato : 21-11-01 23:09

Selvom jeg langtfra kunne gætte alle Nikolaj Borgs citater, tillader jeg mig
nu alligevel at holde gang i tråden ved at fyre nogle citater af selv. :)

Ligesom sidst er digitale venner (imdb o.a.) ikke tilladt.
Jeg har valgt nogle citater, som nok er svære, men ikke umulige.
De går som følger.

1. "Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin' day
every inch of the way."
2. "We're creatures of the underworld. We can't afford to love."
3. "I do what I do best, I take scores. You do what you do best, try to stop
guys like me."
4. "I was staring through the cage of those meticulous ink strokes at an
absolute beauty."
5. "We're like an experimential Book-of-the-Month Club."

God fonøjelse!

/Martin

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-11-01 23:15

Martin Møller wrote:

Jeg ved ikke. Skal jeg lave spoiler-space eller hvad?

Nå, bedst at være på den sikre side.

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

>1. "Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin' day
>every inch of the way."

The Longest Day?

>3. "I do what I do best, I take scores. You do what you do best, try to stop
>guys like me."

Den der med Al Pacino og Robert DeNiro.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Snole

Dato : 21-11-01 23:44

Martin Møller skrev:

> 4. "I was staring through the cage of those meticulous ink strokes at
> an absolute beauty."

Svaret er: Milos Formans Amadeus

Snole

Fra : Anders Nielsen

Dato : 22-11-01 00:00

Martin Møller <dsl51514@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9th8ml$n7f$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> 2. "We're creatures of the underworld. We can't afford to love."
> 3. "I do what I do best, I take scores. You do what you do best, try to
Heat

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-11-01 00:36

Martin Møller skrev:

> 1. "Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass
> fuckin' day every inch of the way."

From Dusk Till Dawn. Jævn film.

> 2. "We're creatures of the underworld. We can't afford to love."

Moulin Rouge. Fantastisk film med fantastisk soundtrack.

> 3. "I do what I do best, I take scores. You do what you do best, try
> to stop guys like me."

Heat. Jævn film.

> 4. "I was staring through the cage of those meticulous ink strokes at
> an absolute beauty."

Amadeus. Fantastisk film.

> 5. "We're like an experimential Book-of-the-Month Club."

Vist nok The Game. Overraskende god, synes jeg.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Martin Møller

Dato : 22-11-01 10:58

"Peter Bjerre Rosa" wrote :

> From Dusk Till Dawn. Jævn film.

Korrekt. En thriller/horror-movie som jeg faktisk stadig finder ganske
underholdende.

> Moulin Rouge. Fantastisk film med fantastisk soundtrack.

Korrekt. Fabelagtig film - har allerede set den 2 gange. I Imperial og
Palladium. Glæder mig til DVD´en kommer i december.

> Heat. Jævn film.

Korrekt. Jeg kan godt lide Michael Manns film. Overvejede at splitsekund
'The Last of the Mohicans', men tog istedet 'Heat' med.

> Amadeus. Fantastisk film.

Korrekt. Så den første gang tilbage i gymnasiet. Jeg tror, jeg var den
eneste der syntes om den. Men den er simpelthen fantastisk.

> Vist nok The Game. Overraskende god, synes jeg.

Korrekt. David Fincher laver IMO ekstremt fængende film og 'The Game' er
absolut ingen undtagelse.

Nå Peter, er du frisk på nogle flere citater eller er der andre, der har
lyst til at følge tråden op?

/Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-11-01 14:25

"Martin Møller" <martin@NOSPAMsophusmedical.dk> writes:

> Korrekt. Så den første gang tilbage i gymnasiet. Jeg tror, jeg var den
> eneste der syntes om den. Men den er simpelthen fantastisk.

I så tilfælde kan jeg varmt anbefale teater-versionen. Den er på visse
punkter noget anderledes end filmen, men hovedåren - Salieri's
tilståelse af mordet på Mozart - er der stadig.

Går på Østre Gasværk til engang i december.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Martin Møller

Dato : 22-11-01 14:36

> [...]
> tilståelse af mordet på Mozart - er der stadig.
>
> Går på Østre Gasværk til engang i december.

Tak fordi du siger det - det vil jeg da seriøst overveje! :)

/Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-11-01 22:44

> Tak fordi du siger det - det vil jeg da seriøst overveje! :)

Jeg har ikke fortrudt de 300 kr. jeg kastede efter en plads oppe på
bageste række
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Martin Møller

Dato : 22-11-01 23:03

"Peter B. Juul" wrote:

> Jeg har ikke fortrudt de 300 kr. jeg kastede efter en plads oppe på
> bageste række

Jeg vil heller ikke fortryde at være under 25 år og spare 70 kr ekstra, som
jeg så kan fyre af på fadøl i pausen af forestillingen... ;)

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-11-01 15:04

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> - Salieri's tilståelse af mordet på Mozart - er der stadig.
>
> Går på Østre Gasværk til engang i december.

Jeg har også seriøst overvejet at se den, men når man bor i Aalborg, er
der altså lang vej til jeres gasværk. Mon den kommer på turné?

Men hvordan er det nu, det er ... Filmen er baseret på et teaterstykke,
der er baseret på et digt, der er baseret på Mozarts og Salieris liv -
er det ikke sådan?

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-11-01 00:33

Hejsa

De eneste jeg kunne :D

Hilsen

Peter

> 1. "Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin' day
> every inch of the way."

> 2. "We're creatures of the underworld. We can't afford to love."

Moulin Rouge

> 3. "I do what I do best, I take scores. You do what you do best, try to
stop
> guys like me."

HEAT