Vægtforøgelse - hvor hurtigt???
Fra : Hvornum

Dato : 21-11-01 22:00

Hejsa alle hundeelskere.
Jeg er ny her i gruppen i hvertfald aktivt. Jeg har fulgt lidt med i alle de
gode oplæg og erfaringsudvekslinger og synes det er et dejligt forum, med
megen spændende læsning.
Vores gamle dejlige schæfertæve gik bort forrige mandag efter en
mavedrejning, hvilket selvfølgelig var utrolig svært for os begge (min mand
og jeg). Hun var alletiders dejlige, rolige og kærlige hund, så det er et
meget stort tab - og puha hvor bliver det pludselig tomt uden den trofaste
ven!!
Vi måtte selvfølgelig have en ny, når man altid har haft schæferhund er det
næsten umuligt at leve uden.
Så nu har vi fået en rigtig lækker lille schæfertæve med fuld fart på, hun
er 14 uger og meget dygtig, faktisk allerede næsten renlig, det kan smutte
en enkelt gang ellers går hun til døren Vi træner alene-hjemme og det
går over alt forventning......idag har hun været alene i 1½ time uden
problemer, dog med godbidbold og musik. Altså er alt i top indtil videre
da....., hvilket vi uden tvivl kan takke en god kennel for.
Da det er længe siden vi har haft hvalp, kan jeg ikke huske hvor hurtigt det
er de må tage på a.h.t HD. Jeg ved godt at schæferen skal være så man lige
netop kan ane ribbene, men jeg ville gerne have en ledetråd, ved at holde
øje med vægten. Lige nu vejer hun knapt 12 kg og ser ud til at være i fin
form. Fodervejledningen afhænger vel lidt at aktivitetsniveauet, en meget
aktiv hvalp kræver vel mere end en hvalp, der sover meget???
Hvis der er nogen der kunne hjælpe med en vejledende vægtskala (hvis sådan
en findes), ville jeg blive glad.
Hilsen Gitte og Tammi.