så er vi flyttet...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-11-01 21:23

til det sjællandske....
altså det er nok henved 14 dage siden men jeg skulle jo lige have hverdagen
til at fungere før jeg kunne give en korrekt beretning om forløbet*G*

til sidst i den gamle lejlighed havde vi et par forvirrede missere..... de
fræsede rundt og anede ikke hvad der var op og ned.... på selve flyttedagen
blev misserne lukket inde på badeværelset.. med bakker, mad og
transportkasser ( som havde stået fremme i en uge med tæpper og det hele i)
og da vi så skulle til at pakke det allersidste ned... kattene sæfølig.....
kom de ind i deres kasser uden de store problemer.... problemerne opstod da
jeg tillod mig at stille dem ved siden af hinanden så rasmine ikke kunne se
sweety..... sikken en vrælekoncert*G*
lige indtil de blev stillet med front imod hinanden og begyndte at sidde og
række ud efter hinandens poter..... og her troede jeg at de egentlig bare
accepterede hinanden....

turen over bæltet gik rimelig ok... vi sad sammenklæmt to voksne og to børn
plus to katte på tre sæder i en lille lastbil... men gud nåde og trøste
mig.. kattene skulle IKKE om bagi.....
rasmine græd meget af vejen..... indtil hun indså at det altså ikke hjalp
ret meget.... sweety ville ikke svare.....
da vi ankommer får vi dem placeret i et mørkt rum hvor der ikke ville blive
så meget gennemgang... jeg kom til at lugte engang og opdagede at sweety
havde tisset på sit tæppe... øv... men det måtte desværre vente da det
efterhånden var sent og vi skulle have tømt bilen

da alle tingene var kommet op og vi så småt begyndte at pakke ud, kom de ud
af transportkasserne så de kunne snuse sig frem til at det stadig var vores
ting... rasmine gemte sig og tullerede rundt inder skabe og deslige... det
tog et par timer at lokke hende frem igen men siden er det gået fint....
sweety tog det hele med ophøjet ro

nu er vi så småt ved at være på plads herhjemme.... rasmine er rigtig i sit
es... elsker de glatte gulve.... synes det er skiiide sjovt... det samme med
sweety......
de leger meget mere sammen nu... der er dog temmelig meget vrælen med....
mest fra sweetys side... selvom det er ham der maser sig ind på hende er det
ham der vræler og ligger nederst som regel*G*

i dag tog jeg dem i at rasmine gik hen til sweety... tog et fast greb om
hans hals og begyndte at vaske hans ører*GG* sweety ville absolut ikke høre
tale om noget i den retning.. hvad bildte den lille gimpe sig ind*G*
men som jeg har sagt før... hun skal nok vinde...... hendes sociale adfærd
er rigtig kommet frem nu..... hun er sågar blevet skødekat..... hun hopper
selv op på skødet af mig når jeg sidder her foran skærmen og skriver..... og
så vender og vrider hun sig til jeg lægger en arm om hende og hun kan slappe
af..... og hun bliver faktisk liggende selvom jeg rejser mig*G*
hvor er det dog skønt

det var lige en lille beretning fra vores flytning..... )
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : A. Knudsen

Dato : 21-11-01 22:59

Hej Sabina !

Hvor er det bare fedt at høre.
Jeg glæder mig til at opleve, hvordan mine 3 misser vil klare det, når vi
ENGANG skal på landet at bo.
Fortsat held & lykke...
Må Sweety få masser af vask og kærlighed....*G*

Tøsen ELSKER at vaske Oscar & Tilde... OG de ELSKER det.

Fra : Denise

Dato : 22-11-01 08:58

Hej Sabina
Tak for beretningen og velkommen til det sjællandske
Hilsen Denise

Fra : S.J & L.T.

Dato : 22-11-01 14:35

Godt at høre at tingene forløb nogenlunde som de skulle; og at kattene
rigtig er faldet til i deres nye hjem. Det giver mig lidt mere mod på vores
forestående flytning.

Vi flytter til januar; fra en lejlighed på 99 kvadratmeter til en gård med
over 200 kvadratmeter beboelse. Håber at det hele ikke giver gamle Roquefort
og bette Buko dårlige nerver. Jeg er dog noget bekymret over de tre
udendørskatte, der følger med i handlen. Jeg syntes at det er for meget med
5 katte; men vil heller ikke bare ekspedere dem videre til hvem som helst;
eller aflive dem. Det er en cremerød hankat fra sidste år; et lysegrå hankat
fra sidste år og en lille lysegrå hunkilling på Bukos alder. Jeg har
overvejet at beholde den lille hunkilling; da Buko måske ville nyde godt af
en jævnaldrende legekammerat. Der er vel også grænser for, hvor mange år
endnu, den gamle Roquefort kan holde til at rende rundt og lege med lille
Buko. Rokke kan vel også acceptere en lille en mere, når han nu tog så pænt
imod Buko; -men bare det ikke bliver for meget oveni flytningen osv... Måske
skulle jeg fortsat lade den lille hunmis beholde sit udendørs/stald-liv,
indtil mine missers selvtillid er helt i orden efter flytningen.

Gode råd modtages gerne

Ihvertfald er det dejligt at høre en vellykket flyttehistorie som denne; for
jeg skal ærligt indrømme at jeg er noget bekymret for, hvordan det går med
vores katte, når vi skal til det.

KH

Linda

Fra : Dorthe

Dato : 22-11-01 21:17

> [...]
> jeg skal ærligt indrømme at jeg er noget bekymret for, hvordan det går med

Hej Linda!
Jeg tror nu ikke du skal bekymre dig alt for meget. Langt de fleste katte tager
en del hurlumhej med ophøjet ro. Det der betyder noget er at kattene i forvejen
er trygge og glade. Når I så flytter, ja så husk at bruge lidt ekstra tid sammen
med dem, så de hele tiden ved at I er i nærheden, og at der intet er at frygte.
I skal jo flytte til et stort sted, så mit gæt er at jeres to katte straks vil
begynde at drøne rundt og undersøge det hele, sådan gik det i hvert fald da vi
flyttede. Prøv hvis muligt at gengive et lille hjørne fra den gamle lejlighed,
f.eks. med tæpper, madskåle el. lign.

Du har nok ret i at flytning og introduktion af ny(e) katte ikke skal ske lige
oven i hinanden. Til gengæld skal der heller ikke gå alt for lang tid, man kan
lige så godt udnytte "ih-hvor-sker-her-meget-nyt-for-tiden" effekten. Hvis det
kun er killingen der skal ind i huset, så er der sikkert ingen problemer der.
Husk dog at få den undersøgt og evt. vaccineret/ormekur før I flytter derned,
bare for en sikkerhed skyld.

Nu vil jeg så tillade mig at gætte på at I alligevel ender med 5 katte *smil*.
Hos os selv er den ene lille killing vi fik sådan lidt tilfældigt for 3 år siden
på en eller anden måde blevet til 6, sådan går det tit *smil*. Men altså, tænk
på at udekattene kan overføre diverse ting og sager til jeres egne katte, så tag
de nødvendige forholdsregler.

Held og lykke
Dorthe ( -der netop er flyttet med 6 katte, der alle førte sig frem fra første
dag i det nye hus).

Fra : S.J & L.T.

Dato : 23-11-01 16:55

Kære Dorthe

Tak for dit flotte svar Dér var virkelig mange råd som jeg kunne
bruge; -og det hele er hermed skrevet bagved øret. Dét dér med at gengive et
hjørne; med nogle gamle trygge ting de kender er en rigtig god idé; så det
vil vi gøre. Vi har dog ikke fået solgt vores lejlighed endnu; så der går
muligvis et stykke tid før vi flytter helt; da vi skal have givet det nye
hus en større omgang med værktøjet osv.. Det er dog kun 10 km fra vores
nuværende adresse; så vi kommer let dertil. Vi skal jo også derud og fodre
misserne -og alle de andre dyr (høns og påfugle), der fulgte med i handelen.
Uanset om jeg beholder Simon (den cremerøde) og den Grå eller ej; så bliver
de kastereret og vaccineret -både af hensyn til Buko og Rokke; og for at
sende dem godt videre i verden; hvis jeg finder et nyt hjem til dem.

Men JA; jeg ved, at jeg nok er "et let offer" for nuttede mitte-katter ,
du kender måske historien om 'En gammel kastrat med hængebug, bliver til 5
fældende misser'

Jeg har dog astma og børne-eksem (slap aldrig af med det); så hvis jeg slet
ikke kan være nogen steder mere for nys og fnys; så er det selvfølgelig ikke
sjovt eller rart. Da Rokke blev indekat for 1½ år siden, gik min allergi
også amok; men da han er en gammel herre, der ikke støver forfærdeligt meget
rundt; så var det lige somom at jeg vænnede mig til det efter et stykke tid.
Da vi fandt Buko for ca. 6 uger siden skete det igen; og for tiden kæmper
jeg bravt imod kløen og kradsen; meeen det bliver langsom bedre; og i det
mindste er nyseanfaldene forstummet, når jeg leger med misserne. Jeg er
meget stædig hvad det angår; for katte er mit yndligsdyr; stærkt efterfulgt
af skildpadder (ja, det er altså sådan nogle langtidslevende hår-løse nogen,
man som lille har fået foræret af ens forældre, fordi man havde allergi -nu
har jeg 7 af slagsen).

Nå nok om min allergi. Det kan da også være at sådan et par
udendørs-kastrater kan passe lidt på terrænet; og så er der jo en stald, de
kan gå ind og sove i -jeg kunne jo indrette et lille kattested derude...
Jeg er bare lidt bekymret for om Rokke og Buko kan få en pote til jorden
derude; hvis de to unge hanmisser bliver boende -det er jo deres
territorium. Vi må se hen ad vejen...

Ihvertfald skal du have tak for dit gode svar Dorthe.

KH

Linda