Hvordan gøres det lettest?
Fra : Claus S

Dato : 21-11-01 19:40

Jeg har BB ADSL og har anskaffet mig en gammel P200 maskine, som skal stå og
lege server. Jeg vil gerne have sat et netværk op, så jeg kan bruge ADSL
forbindelsen på begge uden at en bestemt PC skal stå tændt, og samtidig må
de 2 PCere også gerne kunne se hinanden.
Jeg har i øjeblikket en Zyxel prestige 100 router til rådighed. Kan jeg
bruge den, eller er der andet, der er lettere. Jeg er ikke just
netværkshaj.

Håber på lidt hjælp.

mvh Claus

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-11-01 20:15

Claus S wrote:

> [...]
>Jeg har i øjeblikket en Zyxel prestige 100 router til rådighed. Kan jeg
>bruge den, eller er der andet, der er lettere.

Den router, er det en Ethernet-Ethernet router?

Hvis ikke, gør dette:

Smid et kabel fra ADSL-bridgen i en hub og forbind de to maskiner til
hubben.

Der kan dog godt blive et problem, hvis de to maskiner får IP-adresser i
to forskellige subnets, som mine har. Så kan de nemlig ikke se hinanden.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Claus S

Dato : 21-11-01 21:25

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Claus S wrote:
> Den router, er det en Ethernet-Ethernet router?

Ja, det mener jeg bestemt.

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-11-01 22:14

Claus S wrote:

>Ja, det mener jeg bestemt.

Jamen, så er det vel bare at plugge ADSL-bridgen i den ene ende og dit LAN i
den anden og konfigurere routeren.

Og det aner jeg ikke hvordan man gør

Fra : Claus S

Dato : 21-11-01 22:54

> Jamen, så er det vel bare at plugge ADSL-bridgen i den ene ende og dit LAN
> den anden og konfigurere routeren.
>
> Og det aner jeg ikke hvordan man gør

Det er jeg heller ikke for god til

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 21-11-01 23:04

On Wed, 21 Nov 2001 19:39:36 +0100, Claus S wrote in dk.edb.netvaerk
<9tgsbm$ke8$1@sunsite.dk>:

>Jeg har i øjeblikket en Zyxel prestige 100 router til rådighed. Kan jeg
>bruge den, eller er der andet, der er lettere. Jeg er ikke just
>netværkshaj.

En Zyxel Prestige 100 er en ISDN router, og kan derfor ikke bruges.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Claus Christensen

Dato : 21-11-01 23:43

"Claus S" <claus@skaarup.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelsen på begge uden at en bestemt PC skal stå tændt, og samtidig må
> de 2 PCere også gerne kunne se hinanden.

Hvis det er Windows maskiner kan man vel (?) gøre følgende:
1) Smide de 2 PC'er og ADSL-bridgen i hubben - de 2 PC'er vil så få en
public IP af TDC
2) Installere NetBEUI-protokollen på Windows maskinerne. De vil så kunne så
hinanden.

Og for en sikkerhedsskyld skal vi have bekræftet at andre PC'er på samme
subnet ikke kan "se" de 2 PC'er?
Claus