Hvad må man gi'?
Fra : Flemming Hansen

Dato : 21-11-01 13:23

Hej

Kan nogen af Jer svare på hvad en rimelig pris er for jagtleje af:

Ca. 38 tønder land agerjord. Heraf ca. halvdelen braklagt.
Ca. 100 m. til skov
Mosehul, men ingen blank vand.
Midtjylland

Mvh.
Flemming

Fra : PJ

Dato : 21-11-01 19:31

5.000 kr.

Knæk og Bræk
PierreJakobi

Flemming Hansen <flemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tg6b8$1fe$1@sunsite.dk...

Fra : Ole Nielsen

Dato : 22-11-01 09:13

Prisen afhænger efter min mening af hvad du kan forvente af vildt på
stykket.

Det er ikke sandsynligt at der er særligt gode chancer for andet end
fasaner, agerhøns og et par enkelte harer.
Min personlige mening er , at jagt som du omtaler ikke bør/kan koste over
ca. 2000,-

Er du villig til at betale mere, skulle du nok overveje at bruge pengene på
en jagttur til udlandet.

Hilsen
Ole Nielsen

Fra : Mikael Bakmann \(Hom~

Dato : 22-11-01 10:06

> [...]
>
> Kan nogen af Jer svare på hvad en rimelig pris er for jagtleje af:
>
> Ca. 38 tønder land agerjord. Heraf ca. halvdelen braklagt.

I området her (Kolding) ville en fornuftig pris være ca. 2.000,-

Mvh
Mikael Bakmann
http://home1.stofanet.dk/kolding.jagtforening

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 22-11-01 10:56

Hej Flemming.

Før i tiden..jaa...det lyder lidt gammeldags...

Sagde man som hovedregel, at ren markjord kostede ca. 100 kr. pr. tdl.
Blandet mark & brakjord ca. 150 kr. pr. tdl. Skov ca. 200 kr og opefter. pr
tdl.

Jeg vil dog ikke hænges op på det.... Men med ca. 38 tdl. giver det ca.
4-5000 kr. MAX.

Det er rigtig som Michael skriver. I Kolding koster det måske ca. 2000 kr.
På Fyn koster det måske ca. 5000 kr. Men det kommer som skrevet også an på,
hvor meget vildt er der på arealet. Er det et godt vandhul, med mange ænder,
er der en "nogenlunde" bestand af råvildt, el. er det råvildt der er på
reviret "kun" strejfere der passere gennem dit område..

Håber det var til lidt hjælp...

Knæk & Bræk Jaime

Fra : Jack Jensen

Dato : 09-12-01 19:39

> [...]
>
> Kan nogen af Jer svare på hvad en rimelig pris er for jagtleje af:
>
> Ca. 38 tønder land agerjord. Heraf ca. halvdelen braklagt.

Hej

Du skal ikke give en kr. mere end 2.000 pr. år.

Samtidig kan du få landmanden til at grave vandhullet op - måske med i
prisen.
Ellers kan du foreslå at du betaler brændstoffet.

Spørg om du kan få foder med i prisen til fodring af fasaner og ænder.

Naboens skov kan han ikke leje ud. - Så begynder det at lugte af
hegnsskytte!

Mvh
Jack