Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal jeg af med flere penge??
Fra : PRESTIJ

Dato : 21-11-01 17:53

Hvad mener Technidirekt med dette:
Important Advice

* The total sum is quoted in DEM and will be converted into the established
EURO exchange rate. For non-EURO participant, the amount is converted into
the current daily rate of exchange.

Kommer jeg så til at betale mere end hvad der står på websiten: Total Sum
11.624,85 DKR
invoice amount 3.055,15 DM*

På forhånd tak

begin 666 space.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-11-01 22:55

"PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk> wrote in

> * The total sum is quoted in DEM and will be converted into the
> established EURO exchange rate. For non-EURO participant, the amount is
> converted into the current daily rate of exchange.

Med mindre jeg har misforstået noget så virker det ret klart: Dit beløb i
DM konverteres først til Euro (vha den faste DM-Euro kurs) og derefter fra
Euro til DKR (vha den variende DKR-Euro kurs).

> Kommer jeg så til at betale mere end hvad der står på websiten: Total
> Sum 11.624,85 DKR
> invoice amount 3.055,15 DM*

Det er muligt, men du kan også komme til at betale mindre. Det afhænger af
de to ovennævnte kurser. Den første (DM-Euro) kurs bør du kunne se på deres
site - eller også kan du se hvad de beløb du har købt for svarer til i
Euro. Under alle omstændigheder kan du blot tage en af deres priser som er
angivet både i Euro og DM og så regne kursen ud fra den - for den er fast.

DKR-Euro kursen findes på www.valutakurser.dk

Bortset fra det så kører de vel først med Euro fra 1-1-2002 - det står
ihvertfald i deres nye katalog..

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : Jens Christian Jense~

Dato : 21-11-01 23:34

"PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> the current daily rate of exchange.

> Kommer jeg så til at betale mere end hvad der står på websiten: Total Sum

Ovenstående er rent teknisk, og betyder ikke, at du kommer til at betale
mere. Det er en ny formulering, der nok skyldes den nært forestående
overgang til EURO.

Du kommer nok alligevel til at betale lidt mere, men det er fordi
Technik-direkt bruger den noterede valutakurs (der ligger omkring 3,81 -
3,82 kr. for en DM). Hvis du bruger dit VISA kort eller betaler på anden
vis, kommer du til at betale en lille smule mere. Efter min erfaring ligger
omregningskursen på VISA omtrent på linje med rejsevalutakursen, altså
omkring 3,84 - 3,85 kr. for en DM.

Det er heller ikke kursen på ordre eller fakturadagen, der tæller, men
kursen de dag, der veksles - altså hvor der f.eks. trækkes på dit VISA kort.

mvh
Jens Chr. Jensen