uden telefonabonnement ingen ADSL?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 21-11-01 01:45

Er et standard telefonabonnement (til 950 kr. i oprettelse) en
forudsætning for at få ADSL hos en af de danske udbydere? Hveren hos
Tiscali eller Cybercity kan jeg finde oplysninger om det ( i
modsætning til TDC og Orange)

vh
Lars

Fra : Bear

Dato : 21-11-01 02:28

Jeg har ADSL abonnoment hos Cybercity uden telefonabonnoment. Cybercity har
dog vidst indgået aftale med TDC om oprettelse af telefon. Hvis ikke det er
muligt hos Cybercity er det i hvert fald hos Tiscali

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Simon Skals

Dato : 21-11-01 02:53

It seems Bear wrote:
>Jeg har ADSL abonnoment hos Cybercity uden telefonabonnoment. Cybercity har
>dog vidst indgået aftale med TDC om oprettelse af telefon. Hvis ikke det er
>muligt hos Cybercity er det i hvert fald hos Tiscali

Hov, hov. Hos Cybercity kan du stadig have ADSL uden samtidig at
have et telefonabonnement, forudsat at der er rå kobber til stede
på adressen. Det sammer gælder for Tiscali.

I tilfælde af at rå kobber ikke er tilgængeligt, kan du stadig få
ADSL hos Cybercity på såkaldt delt rå kobber, hvor du deler det
kobber, din fastnet-udbyder bruger til levering af telefoni[1].

[1] Med mindre din fastnet-udbyder er Orange.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 21-11-01 16:11

On Wed, 21 Nov 2001 01:53:10 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> [...]
>ADSL hos Cybercity på såkaldt delt rå kobber, hvor du deler det
>kobber, din fastnet-udbyder bruger til levering af telefoni[1].

Skal jeg forstå det sådan, at det er nok, at der bare er et
telefonstik i lokalet - og at man ikke har nødig at have nogen former
for fastnet-abonnement hos nogen udbydere for at få ADSL?

Det drejer sig om et midlertidigt kontor, vi flytter ind i 1. dec. Vi
vil gerne have den hurtige forbindelse, men sagtens kan nøjes med
vores mobiltelefoner til snak.

vh
Lars

Fra : Bear

Dato : 21-11-01 16:31

> Skal jeg forstå det sådan, at det er nok, at der bare er et
> telefonstik i lokalet - og at man ikke har nødig at have nogen former
> for fastnet-abonnement hos nogen udbydere for at få ADSL?

Yep

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-11-01 18:39

> Skal jeg forstå det sådan, at det er nok, at der bare er et
> telefonstik i lokalet - og at man ikke har nødig at have nogen former
> for fastnet-abonnement hos nogen udbydere for at få ADSL?

Er ikke nogen garanti for at der er ledigt kobber, men er dog en god start.

Hygge

Flemming

Fra : René Skjoldmose

Dato : 23-11-01 18:53

On Wed, 21 Nov 2001 16:10:48 +0100, lcj@wanadoo.dk wrote:

>Skal jeg forstå det sådan, at det er nok, at der bare er et
>telefonstik i lokalet - og at man ikke har nødig at have nogen former
>for fastnet-abonnement hos nogen udbydere for at få ADSL?

Jeg ved at TDC ikke kan/vil oprette ADSL uden et alm PSTN eller ISDN
abb. Så vidt jeg er orienteret noget rent administrativt, da deres
system ikke kan oprette en ADSL, uden et telefoni abb.

/René

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 26-11-01 08:05

Den Fri, 23 Nov 2001 18:53:22 +0100, skrev René Skjoldmose
<smurf_dk@hotmail.com> :

>Jeg ved at TDC ikke kan/vil oprette ADSL uden et alm PSTN eller ISDN
>abb. Så vidt jeg er orienteret noget rent administrativt, da deres
>system ikke kan oprette en ADSL, uden et telefoni abb.

Det er nok i høj grad viljen det skorter på.

Se hvad TDCs jurist og Telestyrelsen skriver om denne sag
http://proaccess.jth.net/TDKfax.gif
og
http://proaccess.jth.net/TDCtlf.html

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godk. DNS servere m. dyn. IP samt domænesalg
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-11-01 08:20

"Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev i en meddelelse
> Se hvad TDCs jurist og Telestyrelsen skriver om denne sag

Ja, det kan lade sig gøre at få enkelte ADSL-produkter uden
fastnet-abonnement.
Men da accessforbindelsen koster det samme i oprettelse og abonnement er
det nok en teoretisk mulighed mere end en praktisk

Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 26-11-01 09:58

Den Mon, 26 Nov 2001 08:19:34 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

> [...]
>Men da accessforbindelsen koster det samme i oprettelse og abonnement er
>det nok en teoretisk mulighed mere end en praktisk

Men hvis man har et telefonabonnement hos en anden operatør, så er linjen der
jo og så tager man vel ikke et ekstra abonnement for linjen?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-11-01 13:15

> Men hvis man har et telefonabonnement hos en anden operatør, så er
linjen der
> jo og så tager man vel ikke et ekstra abonnement for linjen?

Jo, TDC kan ikke disponere over en linje som en anden udbyder benytter

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 26-11-01 15:23

Den Mon, 26 Nov 2001 13:15:19 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>Jo, TDC kan ikke disponere over en linje som en anden udbyder benytter

En sandhed med modifikationer jvf. samtrafikreglernes begreb 'delt
anvendelse'.

To udbydere kan dele linjen med en splitter ligesom TDC selv gør det med ADSL
og telefoni på samme fysiske linje, men det har TDC af gode grunde kæmpet imod
med næb og klør, og de andre udbydere har valgt den lette løsning med eget
udstyr på rå kobber.

Jeg mener dog, der for nogle måneder siden var en udbyder som rørte på sig
mht. 'delt anvendelse', men hvor langt man er kommet med den slags aftaler ved
jeg ikke.

Fra : Simon Skals

Dato : 26-11-01 15:46

It seems Jørgen Thomsen wrote:
>Jeg mener dog, der for nogle måneder siden var en udbyder som rørte på sig
>mht. 'delt anvendelse', men hvor langt man er kommet med den slags aftaler ved
>jeg ikke.

Cybercity har leveret ADSL på delt kobber i månedsvis.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-11-01 20:07

> En sandhed med modifikationer jvf. samtrafikreglernes begreb 'delt
> anvendelse'.

De aftaler gør det muligt for andre ADSL-udbydere at komme ind på TDC's
linjer