Skærme
Fijala 3554
Sony 19" skærm (nogen bedre til prisen??]
Fra : Kong Kent

Dato : 20-11-01 22:12

MultiScan CPD-E400P 19" / 1600x1200 / 0,24dp / 3 Years 4.077 kr.

Dette er taget fra www.edbpriser.dk

Jeg synes skærmen ser fornuftig ud mht. specs, og jeg har kun hørt godt om
Sonys skærme. Men er denne model pengene værd, eller laver nogle af de andre
producenter tilsvarende modeller til billigere penge, eller skal jeg vælge
at punge ud til den helt dyre model MultiScan CPD-G400P?

Hvad mener I ?

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-11-01 00:54

Kong Kent wrote:

> [...]
> producenter tilsvarende modeller til billigere penge, eller skal jeg vælge
> at punge ud til den helt dyre model MultiScan CPD-G400P?

Vi har en E400 på mit arbejde og jeg synes ikke den er imponerende, hvis
du vil have en Sony 19" så er det klart bedste valg en G420 og den er
absolut pengene værd.

Mvh

Bruno

PS. G400 er forgængeren til G420 og den led vist lidt af kvalitetsproblemer!

Fra : Bruun

Dato : 21-11-01 13:53

Hejsa,
<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Vi har en E400 på mit arbejde og jeg synes ikke den er imponerende, hvis
> du vil have en Sony 19" så er det klart bedste valg en G420 og den er
> absolut pengene værd.

Er fuldstændig enig.... G420 er nok en af de fedeste skærme jeg har lagt
mine glukker på.

Forskellen på E og G modellen skulle i følge Sony være forskellige typer
strømforsyning. Noget med gældende EU-normer.

Præcis som Bruno skriver, så er 400 modellen 'gammel'. Dvs. den produceres
ikke mere.

Mvh Kim Bruun

Fra : Apollon

Dato : 21-11-01 15:41

Jeg vil også gerne give mit besyv med vedr. Sony G420. Den skærm har jeg set
live direkte op imod flere andre skærme som f.eks. Samsung 19" , Philips 19"
og ViewSonic 19". Der overhovedet ingen tvivl, hvis du vil have den
ultimative 19" skærm så vælg Sony G420 - den findes vidst ikke bedre pt.
Til rent personligt hjemmebrug så er 19" skærmen også at foretrække fremfor
f.eks. en 21/22", som simpelthen er direkte 'overkill' for langt langt de
fleste privatbrugere.

mvh.
Apollon

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 22-11-01 16:59

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev

> Forskellen på E og G modellen skulle i følge Sony være forskellige
typer
> strømforsyning. Noget med gældende EU-normer.

Nixen-bixen. Forskellen på E og G er at E-serien er Sonys Soho-linje -
altså en mindre skarphed, lavere opløsninger og lavere refresh-rates end
G-serien.

Derimod er det S, der efterfølger nogle modeller - fx G400S eller G420S
betegnelsen for at monitorens strømforsyning er ændret, så den lever op
til nogle nyere miløjkrav om bl.a. stråling. Dette skulle ikke have
indflydelse på billedkvaliteten.

Til sidst vil jeg også godt lige give mit besyv med omkring G400 og G420
: Køb for alt i verden en G420. De tre G400 jeg har haft fingre i har
haft konvergensfejl og dårlig geometri, mens de to G420 jeg har set
(hvoraf den ene er min egen), ganske enkelt har været perfekte.

mvh
Peter

Fra : Bruun

Dato : 23-11-01 14:15

Hejsa,
"Falckredderen Ragga Muffin" <spam@nej.tak> wrote in message

> [...]
>
> Nixen-bixen. Forskellen på E og G er at E-serien er Sonys Soho-linje -
> altså en mindre skarphed, lavere opløsninger og lavere refresh-rates end

For f*nden da.. :)) - jeg tænkte på to ting samtidig og blandede det sammen.
Jeg mente med forskellen mellem G400 og G400-P

Mvh Kim Bruun

Fra : Ducky

Dato : 21-11-01 06:53

Hej .. Kent

Jeg har også en Sony G420 og den er bedre købt , den har et kanon billed men
den er også lidt dyrere ..
Hilsen Ducky