Øv, min hund har få fjernet en kræftknude
Fra : Lone og Makker

Dato : 20-11-01 20:30

Ditto, min elskede labrador, har fået fjernet en kræftknude.

Ditto blev opereret i sidste uge, og vi fik sendt en prøve af knuden afsted
til analyse. Resultatet i dag var desværre: Den var ondartet.

En positiv side ved sagen er, at nu ved jeg, at jeg skal holde ekstra øje
med små ting, som forandrer sig ved Dittos opførsel, væremåde, gang, løb....
tja, alt.

Jeg vil fortsætte med at tage ham med på jagt, til agility osv. For selv om
han har kræft, skal han ikke ende et kedeligt liv på en sofa/i haven. Det er
han alt for dejlig til. Et aktivt liv lige til det sidste, det er han bedst
tjent med.

Med de varmeste hilsener

Lone

--

Dittos hjemmeside:
http://hjem.get2net.dk/lones/ditto.html

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 21-11-01 10:52

Hej Lone..

Vores "gamle" retriever blev opereret for ca. 3 år siden. Det var kræft.
Vi fik den besked fra dyrlægen, at hvis knuden ikke kom igen samme sted,
inden for et par måneder. Så var det hele fjernet.

Disse knuder sad omkring mælkekirtlerne, der var 3-4 stykker. Dyrlægen sagde
så også, at hvis der efter nogle mdr. igen kom knuder, behøvede det ikke
være eks. kræft. Det kunne blot være "fedtknuder" omkring de kirtler der
ligger lige under huden.

Så længe der er tale om "faste knuder" og ikke nogle "vandede/blævrede
knuder", er/kan man være næsten helt sikker på at få det hele med... Så du
har garanteret din hund i mange år endnu..

Vores hund var 6 år, da hun blev op. idag er hun jo så 9 år. Hun lever i
bedste velgående og er med på jagt osv...

Mvh Jaime