Mp3-encoder
Fra : Xylofonius

Dato : 20-11-01 19:59

Hej,

Er der nogen der kan anbefale en god mp3-encoder?
Den skal kunne komprimere med variabel bit rate.

Med venlig hilsen
Andreas

Fra : Esben I.

Dato : 20-11-01 03:00

Xylofonius wrote:
> Er der nogen der kan anbefale en god mp3-encoder?
> Den skal kunne komprimere med variabel bit rate.
> Med venlig hilsen
> Andreas

et ord:
lame

mvh
Esben I.

Fra : nikolaj borg

Dato : 20-11-01 23:04

"Esben I." <raggamuffin@get2net.dk> wrote in message
> et ord:
> lame

Nøgternt set er LAME ikke et ord men en forkortelse: Lame is not An Mp3
Encoder.

/Nikolaj

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-11-01 23:03

Esben I. skrev:

>et ord: lame

Og hvilke af disse programmer der bruger Lame kan så anbefales (til
Windoze):

http://www.mp3dev.org/mp3/links.html

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : *Xray

Dato : 20-11-01 23:14

> Og hvilke af disse programmer der bruger Lame kan så anbefales (til
> Windoze):
>
> http://www.mp3dev.org/mp3/links.html

Cdex eller dBpowerAMP

*Xray

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-11-01 01:25

On Tue, 20 Nov 2001 23:14:12 +0100, "*Xray" <mrsmooth@NOSPAMprivat.dk>
wrote:

>"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>Cdex eller dBpowerAMP
>
>*Xray

Jep CDex!!!

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Xylofonius

Dato : 21-11-01 08:07

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]

Ok, mange tak for hjælpen.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 21-11-01 10:45

> dBpowerAMP

Elsker det program. Kanon nemt at bruge. Bare højreklik og vupti.

/morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-11-01 15:50

Morten Bock Sørensen skrev:

>Elsker det program. Kanon nemt at bruge. Bare højreklik og vupti.

Hmm, du anbefaler både dBpowerAMP og CDex? (jvf. anden posting). Er
der nogen grund til at bruge begge?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-11-01 20:05

On Wed, 21 Nov 2001 15:49:57 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Hmm, du anbefaler både dBpowerAMP og CDex? (jvf. anden posting). Er
>der nogen grund til at bruge begge?
>
>venligst,
>Lasse Hedegaard
Både og. Det kan være meget fikst at højreklikke og vuti...
Men med CDex er du godt kørende : god encoder (Lame), mp3-wav,
wav-mp3, rippe direkte fra cd til mp3 eller wav.
Jeg kan kun anbefale dette program!

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Esben I.

Dato : 21-11-01 23:52

Lasse Hedegaard wrote:
at
> Og hvilke af disse programmer der bruger Lame kan så anbefales (til
> Windoze):
> http://www.mp3dev.org/mp3/links.html

- og jeg some troede at lame var et DOS-prg.
mvh
Esben I.

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 21-11-01 23:00

"Xylofonius" <xylofonius@hotpop.com> wrote in message

> Er der nogen der kan anbefale en god mp3-encoder?
> Den skal kunne komprimere med variabel bit rate.

For at nævne et helt andet format: Ogg-Vorbis (se
http://www.xiph.org/ogg/index.html)

Det er helt klart min favorit-kodning af musik. Det er 100% VBR (Variabel
Bit Rate) og så er det ikke påduttet licens som mp3-formatet er - det er
rent Open Source. Det understøtter desuden CDDB/FreeDB (www.FreeDB.org)

Der findes plug-ins til winamp og fra og med v.3 har der været snak om at
inkludere Ogg-support som standard. Der findes desuden plugins til stort set
alle de andre store medie-afspillere - inklusiv WMP, Sonique etc..

Fordelen ved Ogg-Vorbis er Bl.a. netop den perfekte udnyttelse af bitraten.
At den er 100% variabel vil jo sige at man kan sætte den til at kode et
stykke musik med en GENNEMSNITLIG bitrate og derved opnå bedre kvalitet ved
samme filstørrelse. Og så selvfølgelig det førnævnte Open Source issue.

En god encoder er f.eks. CD-DA Xtractor (http://xtractor.sourceforge.net/).
Den kan ligeledes encode mp3 og andet "godt"...

Et rigtigt godt alternativ til Mp3 og så kan man samtidig støtte open-source
(http://www.opensource.org/docs/definition.html). Hvilket jo ikke kan være
så ringe endda...

--
/mathias