Fejl kode med java.exe
Fra : Jens Cortsen

Dato : 20-11-01 16:56

Hej

Hjælp søges.
Jeg har et projekt, der kan compiles til class filer, men når jeg prøver
at starte det med "java projekt" får jeg følgende fejl:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError

Hvad betyder det?

Hilsen Jens Cortsen

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 20-11-01 18:14

Jens Cortsen wrote:
> [...]
> at starte det med "java projekt" får jeg følgende fejl:
>
> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError

Dette er en af standardfejlmeddelserne fra Java, hvis der er kludder
med din CLASSPATH.

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-11-01 18:32

Hvis du kører

java MinKlasse

eller

java dk.mitforma.MinKlasse

skal du have det directory som klassen (eller i det sidste tilfælde
roden af pakkehierakiet - det directory som 'dk' ligger i) med i classpath.

java -cp c:\javaklasser MinKlasse

-dennis