2001 sutter røv!!
Fra : Mikster

Dato : 20-11-01 15:01

Hvor var alle de gode rockudgivelser i 2001? Jeg har fundet lidt godt Metal,
men intet rock!!

VH MIKKEL

Fra : Johan Sigvard Jensen

Dato : 20-11-01 15:43

"Mikster" <mikkel-sif@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor var alle de gode rockudgivelser i 2001? Jeg har fundet lidt godt
Metal,
> men intet rock!!
>
> VH MIKKEL

Vent til forår 2002 - der skulle Red Hot Chili Peppers' nye album være på
gaden!

Fra : nikolaj borg

Dato : 20-11-01 15:50

"Johan Sigvard Jensen" <johan@SLETboca.dk> wrote in message
> Vent til forår 2002 - der skulle Red Hot Chili Peppers' nye album være på
> gaden!

så må vi jo håbe, at det bliver bedre end de sidste par stykker. IMHO
toppede de med Blood Sugar Sex Magik.

/Nikolaj

Fra : Johan Sigvard Jensen

Dato : 20-11-01 18:20

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> "Johan Sigvard Jensen" <johan@SLETboca.dk> wrote in message

> så må vi jo håbe, at det bliver bedre end de sidste par stykker. IMHO
> toppede de med Blood Sugar Sex Magik.
>
> /Nikolaj

Det giver jeg dig helt ret i - især One Hot Minute var slet ikke i samme
høje klasse, og Californication kan man da godt blive lidt træt af en gang
imellem. Men jeg så dem spille i Parken i august, og hold da ferie, hvor er
de gode. De spillede også et par nye numre, og de lød rigtig lovende.

Fra : Martin Helbo

Dato : 20-11-01 16:11

> Vent til forår 2002 - der skulle Red Hot Chili Peppers' nye album være på
> gaden!

Samt D-A-D's nye skive også kommer.

/Martin

Fra : Emil Rune

Dato : 20-11-01 15:46

"Mikster" <mikkel-sif@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor var alle de gode rockudgivelser i 2001? Jeg har fundet lidt godt
> [...]

Creed har udgivet deres tredie album, Weathered, idag!
Kan VARMT anbefales; dejligt med noget ordentligt rockmusik i denne dystre
pop/techno tid ;)

Fra : Christian Muus

Dato : 21-11-01 17:56

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Creed har udgivet deres tredie album, Weathered, idag!
> Kan VARMT anbefales; dejligt med noget ordentligt rockmusik i denne dystre
> pop/techno tid ;)

Men coveret kandiderer til årets grimmeste

--
Christian Muus

Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 20-11-01 15:55

Ja og Kashmir kommer også med et nyt album i 2002 !!

Har glædet mig i 1 ½ år på det album !!

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 20-11-01 16:34

On Tue, 20 Nov 2001 15:01:10 +0100, "Mikster" <mikkel-sif@ofir.dk>
wrote:

>Hvor var alle de gode rockudgivelser i 2001? Jeg har fundet lidt godt Metal,
>men intet rock!!
>
>VH MIKKEL

Muse: Origin of symmetry
Live: V
System of a down: Toxicity
Tool: Lateralus
Incubus: Morning View

Alle meget gode albums synes jeg da.
mvh
Thomas

Fra : Mikster

Dato : 21-11-01 15:03

"Thomas Dalgaard" <leilak@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Metal,

> Muse: Origin of symmetry
> Live: V.
> System of a down: Toxicity
Prøver jeg at se på.

> Tool: Lateralus
meget god

> Incubus: Morning View
Ikke særlig god.

VH MIKKEL

Fra : Invader Zim

Dato : 20-11-01 18:13

"Mikster" <mikkel-sif@ofir.dk> wrote in message
> Hvor var alle de gode rockudgivelser i 2001? Jeg har fundet lidt godt
Metal,
> men intet rock!!
>
> VH MIKKEL

Hvad i alverden mener du? der er da masser af særdeles fremragende
rockudgivelser i dette år, ligesom sidste år, og året før det, et
cetera...! måske ligger problemet i at du søger de forkerte steder?
eller måske skulle man også spørge, hvad er din definition af en
'rockudgivelse'?

-Invader Zim

np: Incubus - Idiot Box

Fra : Mikster

Dato : 21-11-01 15:05

"Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rockudgivelser i dette år, ligesom sidste år, og året før det, et
> cetera...! måske ligger problemet i at du søger de forkerte steder?
Nu er jeg måske i gang med at søge her...

> eller måske skulle man også spørge, hvad er din definition af en
> 'rockudgivelse'?
Lidt Creed-agtigt røvsparkerrock. Jeg kunne bare godt tænke mig at høre
noget rock med nytænkning der ikke består i et turntable og en "yo"
homie-pimp-rapper!

Fra : Christian Muus

Dato : 21-11-01 17:57

> Lidt Creed-agtigt røvsparkerrock. Jeg kunne bare godt tænke mig at høre
> noget rock med nytænkning der ikke består i et turntable og en "yo"
> homie-pimp-rapper!

Creed og nytænkning hænger vist ikke så godt sammen. Men hvis du kan lide
den slags, er der vel Nickelback og Staind, måske.

--
Christian Muus

Fra : Mikster

Dato : 23-11-01 14:52

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Mikster" <mikkel-sif@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Creed og nytænkning hænger vist ikke så godt sammen. Men hvis du kan lide
> den slags, er der vel Nickelback og Staind, måske.

Okay, helt rolig nu. Jeg mente lidt mere ukompliceret rock ikke mainstream
lortekedeligt poprock. Det var måske ikke lige det bedste eksempel (c:
Det jeg søger måske mere retro-rock eller måske bare noget hvor man sætter
sig tilbage og forundret tænker, damn det er godt!! (Jeg ved godt jeg
stiller høje krav!)

VH MIKKEL

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 23-11-01 15:08

On Fri, 23 Nov 2001 14:51:48 +0100, "Mikster" <mikkel-sif@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>Det jeg søger måske mere retro-rock eller måske bare noget hvor man sætter
>sig tilbage og forundret tænker, damn det er godt!! (Jeg ved godt jeg

Ovennævnte Nickelback er faktisk udemærket. Kan man lide dem, bør man
også hører Fuel - Something like human, der selvom det er et par år
gammelt rocker for hårdt
Staind bryder jeg mig til gengæld overhovedet ikke om. Sådan noget
bras. IMHO er forsangeren et skvat. Næ, må jeg be' om Ed Kowalczyk
(Live), Maynard James Keenan (Tool) eller Matt Bellamy (Muse), de
forstår i det mindste at udnytte og udfordre deres stemmer. Plus
musikken holder

Mvh Thomas

Fra : Mikster

Dato : 24-11-01 13:45

> Ovennævnte Nickelback er faktisk udemærket. Kan man lide dem, bør man
> også hører Fuel - Something like human, der selvom det er et par år
> gammelt rocker for hårdt

Nickleback (sådan staves det vist) er OK, men jeg bliver pokkers deprimeret
af at høre det post-grunge trip de kører af. I 1992-95 var der 20-30 bands
der kunne holde samme standard uden problemer. Idag bliver NIckleback hypet
op til det helt store uden nogen form for nyskabelse!

VH MIKKEL

Fra : Invader Zim

Dato : 21-11-01 18:22

> [...]
> Lidt Creed-agtigt røvsparkerrock. Jeg kunne bare godt tænke mig at høre
> noget rock med nytænkning der ikke består i et turntable og en "yo"

Okay, jeg kan da anbefale et par stykker... ud over radiohead, muse og
tool, som vist allerede er blevet anbefalet.
de er ikke alle fra 2001, men det er jo underordnet så længe det er godt,
ikke? :)

ohGr - Welt
16 Volt - Supercoolnothing
Skinny Puppy - The Process
Ministry - Psalm69
Lard - The Last Temptation of Reid
Das Ich - Egodram
Collide - Chasing The Ghost
The Dillinger Escape Plan - The Dillinger Escape Plan
Incubus - SCIENCE (som IMO i modsætning til morning view faktisk er rigtig
god)
Mr Bungle - Mr Bungle
Numb - Blood Meridian
Curve - Come Clean

De fleste af dem er nu lidt mere henne i industrial afdelingen end
decideret ''rock'', men du vil sikkert godt kunne lide dem alligevel... for
kreative er de sgu.

-Invader Zim

np:

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 21-11-01 19:45

> [...]
>The Dillinger Escape Plan - The Dillinger Escape Plan
>Incubus - SCIENCE (som IMO i modsætning til morning view faktisk er rigtig

Hov hov, du kan da ikke nævne Incubus uden at nævne deres IMHO bedste
album: Make Yourself!!! Det er rigtigt godt.

Ellers er Bush - Golden State også et af gruppens bedre albums. Helt
klart bedre end deres sidste par latterlige albums (Deconstructed, The
science of things)

mvh
Thomas

Fra : Kasper

Dato : 22-11-01 20:14

On Wed, 21 Nov 2001 19:45:08 +0100, Thomas Dalgaard <leilak@mailme.dk>
wrote:

>Ellers er Bush - Golden State også et af gruppens bedre albums. Helt
>klart bedre end deres sidste par latterlige albums (Deconstructed, The
>science of things)

Nu er Deconstructed ikke særlig rocket, af gode grunde.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 23-11-01 13:47

On Thu, 22 Nov 2001 20:13:48 +0100, Kasper <nospam@for.me> wrote:

>Nu er Deconstructed ikke særlig rocket, af gode grunde.

Det er sandt Men derfor stinker det alligevel. Razorblade suitcase
er forresten heller ikke særligt godt. Men det er rart at de er
begyndt at tage sig sammen igen.

Fra : Kasper

Dato : 23-11-01 20:13

On Fri, 23 Nov 2001 13:46:31 +0100, Thomas Dalgaard <leilak@mailme.dk>
wrote:

>Det er sandt Men derfor stinker det alligevel.

Well, jeg synes nu der er nogle fede remixes på den plade.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Rene Pedersen

Dato : 21-11-01 19:08

>Lidt Creed-agtigt røvsparkerrock. Jeg kunne bare godt tænke mig at høre
>noget rock med nytænkning der ikke består i et turntable og en "yo"
>homie-pimp-rapper!

www.melodicrock.com
www.melodicrock.de

Her er lidt nytænkning til dig :)

mvh
Rene

Fra : Jacob

Dato : 21-11-01 11:00

"Mikster" <mikkel-sif@ofir.dk> wrote in message
> Hvor var alle de gode rockudgivelser i 2001? Jeg har fundet lidt godt
Metal,
> men intet rock!!

Hej, en lækker med totalt overset rock udgivelse er: Anathema - A Fine day
to Exit

Lidt Pink Floydsk progressivt rock/metal agtigt Meget stemningsfuldt.

Mvh
Jacob

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 22-11-01 15:31

> Hvor var alle de gode rockudgivelser i 2001? Jeg har fundet lidt godt Metal,
> men intet rock!!

Jeg nød Limp Bizkits album. Jeg går stadigvæk og roller, roller, roller til
tide
Ikris

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]