Specialbygget akvarier i dk/kbh ?
Fra : Chistiansbro

Dato : 20-11-01 14:16

Hej NG
Kan man købe specialbygget akvarier her i landet/kbh?
Jeg leder specielt efter et trekantet akvarium på ca 3-500 liter.

Vh

Fra : Søren

Dato : 20-11-01 17:03

Alle der handler med Aqaustabil kan sælge dig specielle akvarier !

--
SOS - www.hourbabe.com & www.tgp2galleries.com
icq#: 102169245

Fra : Steen Suder

Dato : 21-11-01 21:50

"Søren" wrote:

> Alle der handler med Aqaustabil kan sælge dig specielle akvarier !

Men det koster!

Mit 200L (80x50x50) Akvastabil kostede mig 1479.- for et par år siden
ved en dog alt andet end billig dyrehandler i Sønderborg.

<KLIP>

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-11-01 23:06

Chistiansbro <christiansbro@hotmail.com> skrev i en
> Hej NG
> Kan man købe specialbygget akvarier her i landet/kbh?
> Jeg leder specielt efter et trekantet akvarium på ca 3-500 liter.

Der er ingen butikker der normalt ligger inde med sådanne akvarier, men
de kan skaffe dem hjem i de mål som du vil have.
Inden du bestiller, så prøv at ringe rundt til et par butikker og hør
hvad
deres pris er, der vil du sandsynligvis kunne spare en hel del ved det,
men
vær opmærksom på at specielbyggede akvarier ikke er billige.

Carsten

Fra : Chistiansbro

Dato : 21-11-01 10:02

Hej Carsten

Hvad ville du tro at sådan et akvarie kommer til at koste?

vh

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-11-01 11:10

> Hej Carsten
>
> Hvad ville du tro at sådan et akvarie kommer til at koste?

Det har jeg ingen anelse om!

Carsten

Fra : J@N

Dato : 21-11-01 12:29

ZooZity forhandler hjørneakvarier, desværre med buet
forrude, hvilket vil give en forstørrende effekt:

http://www.zoozity.dk/templates/product.asp?product=4022573153002

Alternativt kan du bygge et selv, så behøver du ikke
at vente på et fabriksfremstillet i specialmål.

Fra : Chistiansbro

Dato : 21-11-01 14:51

Hej Jan

Ja - det akvarie har jeg set, men jeg vil gerne have et sølvfarvet akvarie
og ikke et i sort !

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 21-11-01 12:51

> Hej NG
> Kan man købe specialbygget akvarier her i landet/kbh?
> Jeg leder specielt efter et trekantet akvarium på ca 3-500 liter.
>
> Vh

Juwel, som handles de felste steder i landet, laver stort set ikke andet
end specialformede akvarier....
Der er også AquaStabil, og flere andre...
Der ligger et firma i københavn der laver disse akvarier, jeg kan ikke
huske navnet, men firmaet Akudim der ligger i det mørke jylland forhandler
deres produkt til dyrehandlerne... prøv evt. at ringe til dem...

MVH
Henrik

Fra : Chistiansbro

Dato : 21-11-01 14:53

Hej Henrik

det ville hjælpe meget hvis du kunne finde navnet på det firma *s*

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 21-11-01 19:52

> Hej Henrik
>
> det ville hjælpe meget hvis du kunne finde navnet på det firma *s*

Jeg har ikke navnet på firmaet.. men prøv om Akudim vil hjælpe dig med de
oplysninger.. Jeg ved bare at Akudim engang købte sine akvarier hos et
firma i KBH....

MVH
Henrik

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-11-01 00:54

> Hej Henrik
>
> det ville hjælpe meget hvis du kunne finde navnet på det firma *s*

Det skal ikke være nogen hemmelighed at firmaet hedder Aquabase og ligger
i Osted
på midtsjælland. Men de sælger ikke til private men kun til butikker.
Derfor skal du henvende dig til en butik og få dem til at skaffe dig en
pris, og du vil sandsynligvis
kunne spare mange penge ved at ringe til et par stykker.

Carsten

Fra : Steen Suder

Dato : 21-11-01 21:55

Henrik Vejhe wrote:

> [...]
> huske navnet, men firmaet Akudim der ligger i det mørke jylland forhandler
> deres produkt til dyrehandlerne... prøv evt. at ringe til dem...

Akudim har jeg personligt meget dårlige erfaringer med.
Dét akvarie i specialmål jeg fik bygget hos dem via en forhandler og
øjeblikkeligt returnerede lignede noget der var samlet med en skovl af
en flok LSD-påvirkede lemurer... vil jeg tro. Det så ud som om de havde
anvendt den samme sløve fukssvans til både aluprofiler og glas.

Jeg har papirbilleder af akvariet et sted, men desværre ingen scanner.

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 20-11-01 13:43

"Chistiansbro" <christiansbro@hotmail.com> skrev

> Kan man købe specialbygget akvarier her i landet/kbh?

Som nævnt er det muligt og altid dyrt!
Se om du selv har mulighed for at hente glasset ved en glarmester, der helt
automatisk hjælper med tykkelsen på glasset. Eller er der en god ven her :
http://groups.google.com/groups?q=glas+tykkelse+group%3Adk.fritid.dyr.akvari
um&hl=da

Det er altså ikke så svært selv at lime det, hvis bare man har lidt tid,
mulighed for konstant udluftning, og en god kop kaffe ved hånden.
http://groups.google.com/groups?q=hjemmelavet+akvarie+group%3Adk.fritid.dyr.
akvarium&hl=da
Eftersom det skal være trekantet, går jeg udfra at det skal stå i et hjørne.
Det kræver en kraftig trekantet plade, der understøttes af kraftige ben og
lister i væggen. Du er nu klar til at dekorer fronten, der er frit slag alt
efter hvor mange penge du mener at have sparet ved blot selv at lime og
sætte op. Man kunne lave et par polerede lakerede maghoniplader/finer,
stofforhæng, glasplader(farver) med glasskab indeni, lave rustikke
(lakerede) jernlåger.... der er rigeligt plads i budgettet.

Fra : Steen Suder

Dato : 21-11-01 21:50

<http://www.tropeakvarier.dk/>