Access2k : Importeret billeder
Fra : Mike Johnson

Dato : 20-11-01 12:15

Hej

Jeg har lavet en Access db med importeret billeder (hver item har hvert sit
billede). Men efter at jeg har installere Paint Shop Pro 7.02 bliver disse
ikke vist længere (i stedet for at billedet bliver vist som den plejer,
bliver der blot vist et PSP ikon).

Jeg har prøvet at reinstallere PSP og helt fjerne programmet, men lige meget
hjalp det

Er der nogen som kan give mig en løsning på dette problem ?

Tak på forhånd.

Fra : pre

Dato : 20-11-01 20:34

Mangler der ikke lidt Info? Det er næppe PSP der driller, men svjv. er der
et par specielle rutiner for at indsætte grafic. I min (Engelske) Access
hedder nøgleordene Picture Field, Table View, Products, Design og Object.
pre

Fra : Mike Johnson

Dato : 23-01-02 08:21

Det kan måske være OLE som er gået i udu. Jeg bruger nu Win2k.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-01-02 11:23

> [...]
> Shop Pro 7.02 bliver disse ikke vist længere (i stedet for at
> billedet bliver vist som den plejer, bliver der blot vist et PSP
Hej Mike

Problemet er at Access "prøver" at vise billedet gennem PSP.
Det vil sige at Access starter PSP op og viser billedet.
Nedenstående er et hint, til hvordan man let kan putte billeder
i Access uden alle problemerne.

Klippet fra et af mine tidligere indlæg
"Da denne newsgroup ikke tillader binære filer, har jeg valgt
at lægge en minimalistisk database, der viser metoden, op på
min hjemmeside.
http://officehelp.gone.dk/Download/FritidsProjekter/TipsToAccess/Pic
s.zip

Direkte link til MS side:
How to Display an Image from a Folder in a Form
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q210100"

Håber du kan bruge det til noget

PS. Der findes en newsgroup kun til Access
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen